Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kulbilohul peeti hooaja avaetapp autokrossis
|
Loe lisaks |
|
|
15. veebruaril võõrustas Kulbilohu krossirada autokrossi Eesti meistrivõistluste esimest etappi. Võistluse korraldus sujus nagu õlitatult ja vaatamata osavõtjate vähesusele pakkus sõit põnevust võistluse lõpuni.
Kulbilohu rajale oli kohale tulnud viisteist võistlejat. ERK standard klassis läks rajale seitse võistlejat ja klassis ERK viis meest. Noori oli seekord stardis kolm.
Treeningsõitudes läks ainsa välisvõistleja Atis Riekstinsi VW Golfi mootor keema, kuid sellega ei olnud tema sõit põrmugi lõppenud. Juba 20 minutit pärast raja äärde keeramist oli lätlase auto korras ja mees ootas poolfinaale.
ERK klassi esimeses poolfinaalis pidi juba stardisirgel võistluse pooleli jätma Taavi Ats, kes tegi küll väga hea stardi, kuid kelle konkurendid sundisid rajapiiret rammima. Vahejuhtumi tõttu purunes võistlusauto radiaator ja sellega sõit pooleli jäigi.
Esimeses poolfinaalis asus juhtima Mario Karuse (VAZ 2108). Noore valgalase poolfinaali võidus ei kahelnud keegi, sest edu Atis Riekstinsi ees oli kasvanud pea poolele ringile. Õnn pööras aga Karusele selja - veerand ringi enne päästvat finišilippu rauges autol hoog ja raja äärde pidi ta Lada Samara käigukasti probleemide tõttu jäämagi.
Mario Karuse asus koos mehaanikutega käigukasti vahetama ja kuigi teiseks poolfinaaliks auto veel päris võistlusvalmis ei olnud, siis finaalis oli valgalane taas rajal.
ERK klassi teist poolfinaali juhtis poole võistluseni Ahti Sei Ford Fiestal, kuid liidripositsiooni maksis üks näpuviga, mille tõttu auto peaaegu katusele paiskus. Ford jäi küll ratastele, kuid konkurendid olid juba läinud. Poolfinaali võitjaks tuli Mait Mättik, kes suutis seljataga hoida Atis Riekstinsi.
ERK klassi finaal oli ülipõnev, sest arvata võis, et Mario Karuse viimase kohaga ei lepi. Karuse kiirust näitas juba ka see, et sai ta kirja päeva parima kontrollsõidu aja.
Kuigi valgalase autole pandi alla standartne käigukast, siis asus noormees koheselt konkurente seljataha jätma - ringi möödudes oli Karuse juba teine ja lätlane Riekstins silmapiiril. Sedasi auto-autos sõideti kuni finišini. Kuigi Karuse küll üritas mitmeid kordi mööduda, soosis õnn lätlast ja Atis Riekstins lõpetask ERK finaali esimesena. Talle järgnesid Mario Karuse, Ahti Sei ja Mait Mättik.
Riekstins ja Karuse sõitsid esiveoliste klassis ja seega võitis tagaveolistes Ahti Sei Mait Mättiku ees.
Kuna noori oli Kulbilohule tulnud vaid kolm, siis erilist vaatemängu sealt oodata ei saanud. Nii poolfinaalid kui ka finaali võitis Tiit Rattasep. Poolfinaalides teisi aegu näidanud Hendrik Kers diskvalifitseeriti finaalis, kuna ta tegi valestardi ning oleks pidanud kahe ringi vältel pärast valestardi tahvli nägemist seisma jääma ja kümme sekundit ootama. Seda Kers aga ei teinud. Ta peatus küll pärast kolmandat ringi, kuid kohtunike otsus oli armutu - liiga hilja siirdus ta karistust kandma. Noorte teiseks tuli seega Joosep Toots.
ERK standard klass oli, nagu eelpoolgi mainitud, kõige osavõtjaterohkem. Selles klassis sõideti nii poolfinaalid kui ka finaalid tihedalt koos olles. Klassivõitjaks krooniti Joel Kislõi (Honda Civic) Priit Vadi (Honda Civic) ja Mario Naruski ees. Terve finaalsõidu teist kohta hoidnud Hannes Junker oli sunnitud võistluse lõpuosas auto tehniliste probleemide tõttu rajaäärde jääma ja pidi leppima viienda kohaga.
|
|
|
|