Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
09. veebruar 2004 15:53
Loe kommentaare (12)
Trüki lehekülg

Tapa jäärajal oli põnevust viimaste startijateni

 Loe lisaks
Jäärajavõistlus Tapa lennuväljal

 Foto: Sergei Larens
Plekikiisu jäärajavõistluse Tapal võitis kiireimas klassis, meeste esiveolistel, Meelis Liivrand oma puna-rohelise Golfiga. Hämmastavalt tublit sõitu tegid naised ja noored. Ekstreemelamusi pakkus kohalik Moskvitši-mees.

Korraldajate vaev, 60 tonni vett ööl enne võistlust rajale, sai tasutud suure osavõtjate arvuga. Esiveolisi masinaid kogunes starti 24, noori 14, tagaveolisi 12 ja naisi 6.

Sulailm jättis rajaäärseist lumevallidest järele vaid riismed, kuid võistlejad ei lasknud end sellest segada ja soostusid üksmeelselt võistlema. Esimeses sõiduvoorus olid tingimused üsna ekstreemsed, sest raja päästmiseks kohale veetud vesi kattis lennuvälja betoonplaadid väga libeda "kiilakaga".

Klassis 2WD E pani esimese tõsise märgi maha teisena startinud Mati Kutser, kes saavutas aja 4.52,6. Teises võistluspaaris sõitis selle kohe üle Meelis Liivrand (4.41,5), kuid peagi näitas Jaan Kollo aega 4.40,2.

Manivald Kasepõld, Kaido Tamm ja Hanno Raiend põrutasid kõik sarnaseid aegu (4.52), seejärel tuli pikem vaikus, kuni Marko Kasepõld suutis vooru lõpus juba paremates tingimustes sõita välja aja 4.38,6.

Võrreldes konkurentidega vedas Andrus Vahil. Kõigepealt jäi talle jalgu hange sõitnud konkurent ning ta sai uue stardi. Teine start ei läinud aga sugugi paremini – taas eksis ees startinud konkurent ja ei lasknud Vahit ka mööda, kui talle järele jõuti. Nõnda sai Vahi ka kolmandat korda startida ning saavutas aja 4.36,4. Konkurentidelt kostus nurinat, sest Vahil oli aega rada õppida.

Teises voorus startis Vahi esimesena ja näitas, et hea aeg ei tulnud talle siiski vaid kingitusena kätte – tulemus 3.40,2 jäi muutunud ilmastikuoludes pikka aega konkurentidel kättesaamatuks, kui mitte arvestada Marko Kasepõllu kohest vastust 3.39,2.

Üks pretendente esikohale Jaan Kollo eksis kohe raja alguses, tegi siis veel ühe näpuka, kuid sõitis kõigele vaatamata välja aja 3.55,4. Esimeses voorus lumevalle kündnud kohalik võistleja Kalle Adrat näitas 3.51,5-ga, et temalgi olnuks suurema õnne korral asja esikuuikusse.

Kasepõllu ja Vahi ajad teada, läks rajale Meelis Liivrand. Esimese vooru seiklused jätsid Vahi ja Liivranna vaheks 5 sekundit, kuid unustada ei saanud ka Kasepõllu head aega teises voorus. Meelis Liivranna 3.32,8 andis kõigile küsimustele kiire vastuse.

Tagaveolistel autodel läksid kaks kiireimat meest omaette arvestusse. Rakvere mehed Tarmo Troska ja Madis Lauri on endale ehitanud suprkrossi tingimustele vastavad Ladad ja kuuldvasti nendega Kehala paarisringil ka kõvasti harjutanud. Mehed tegid mõlemad kõva sõitu, nende teise vooru ajad 3.56,2 ja 3.58,6 andsid silmad ette ka paljudele esiveolistele autodele.

Põhiarvestuses võitis Mati Kutser ligi 6 sekundilise eduga Manivald Kasepõllu ees. Kolmas oli Tanel Tomson, kes oma edust üllatanuna unustas isegi pjedestaalile tulla. Et tegemist oli kohaliku võistlejaga, siis sai noormees oma karika siiski veel samal õhtul kätte.

Neliteist kuni 16-aastast noorvõistlejat pidasid maha samuti põneva võistluse. Kiireimate poiste ajad kannatasid võrdlust ka meeste sõidu parematega. Esimeses voorus tegi kõigepealt parima aja Rait Vakrõõm (4.09,4), seejärel pääses juhtima Romet Tsirna (4.08,7). Tsirna aeg püsis liidrina pea vooru lõpuni, kuni Janno Nutov selle võimsalt üle sõitis – 4.02,1. Olgu lisatud, et noormeeste võistluse ajaks olid rajatingimused juba muutunud ja meestele "ära panemine" polnud siiski väga suur üllatus.

Teises voorus sai Janno kirja 4.03,9 ja näis, et Rometil võita enam ei õnnestu. Noormees aga ei lasknud end sellest heidutada ning sõitis välja aja 3.54,0! Võiduks sellest piisas ja jäi ülegi. Rait Vakrõõm oma 4.10,0-ga kindlustas teise vooru viimase startijana endale kolmanda koha.

Kuuest naisest pidas esikohaplaane viis, mahtudes esimeses voorus loetud sekundite sisse. Ainult Silja Vagula ei haudunud esikohamõtteid, aga temal olid hoopis teised eesmärgid – tagaveolise päevinäinud VAZ 2102-ga, millel all sellised "pastlad", mille eest politsei ilmselt trahvi välja kirjutaks, sai ainult jääsõidu kogemusi omandada. Ning sellega sai Silja kenasti hakkama, sõites teises voorus ligi minuti kiiremini kui esimeses (6.02,0 ja 5.10,7).

Esimese vooru järel asus naistest juhtima Sigrid Viiu Vislap (4.26,3) Tiina Urmi (4.31,3) ja Alisa Kitsase (4.31,5). Teises voorus Urmi hoog rauges ja temast said mööda nii Kitsas kui ka Sirje Potisepp.

Ekstreemseid elamusi pakkus kohalik poepidaja ja pritsumees Kuno Kaldjärv, kes tuli rajale vanakese Moskvitshiga. Esimeses voorus lipsas tal masin kontrolli alt välja ja enne pidama ei jäänud, kui külili hanges.

Teises voorus oli Kaldjärv taas platsis – Moskvitši küljel vaid vaevumärgatavad kriimud – ja näitas, et ta pole mitte ainult pulli-, vaid ka sõidumees. Kaldjärve teise vooru aeg 4.22,9 oli tagaveoliste klassis kuues.

Korraldajate tänusõnad kuuluvad päästeameti Tapa tugikomandole ja Tapa Veele, kes aitasid rajale vett vedada ning hoidsid seeläbi ära võistluse ärajäämise.

Tulemused
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia