Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Talverallil peeti tõsine võidusõit N-rühmas |
|
Talverallil peeti tõsine võidusõit N-rühmas
|
Loe lisaks |
|
|
Mullu N-rühma medalikohalt napilt välja jäänud vennad Ahud alustasid uut hooaega väga edukalt, olles rahvusvahelisel autorallil Lõuna-Eesti Talv parimate eestlastena absoluutarvestuse neljandad.
Nagu 2003 hooaja Eesti meistrivõistluste viimasel etapil Saaremaal, läksid ka talverallil poodiumikohad jagamisele naaberriikide sõitjate vahel. Seda enam hinnatav on Mitsubishi Lancer Evo kolmel võistelnud Ago Ahu ja Kalle Ahu saavutus äsjaselt võidukihutamiselt, kus N3 klassis jäädi alla vaid Stanislav Grjazinile (Mitsubishi Lancer Evo VII) ja Aleksander Dorossinskile (Subaru Impreza).
Talveralli avakatsel pani märgi maha Mait Meriloo (Mitsubishi Lancer Evo VII), saades kirja absoluutarvestuse teise ja N-rühma parima aja. "Esimest katset sõitsid Ahud ja Rauam üllatavalt tagasihoidlikult, Martin eriti. Muidugi olid ka rasked tingimused," lausus Meirloo. "Ta läks ees ja see oli väga keeruline katse. Aga teisel ta tuli tegelikult juba ilusti," kiitis Meriloo esmakordselt uue Subaru Imprezaga võistlusel osalenud Martin Rauami sõitu.
"Meie stardinumber tõenäoliselt maksis kätte. Esimel katsel oli oluliselt rohkem lund kui oleks pidanud olema. Tee oli täitsa lahti lükkamata ja võibolla oli taganttulijail väike eelis," pakkus avapäeval sõidetud kolme katse järel kaheteistkümnendal kohal olnud Martin Rauam.
Meriloo kinnitas konkurendi sõnu: "Olud olid tõesti rasked - pime, paks lumi, kitsas ja libe ka."
Et lätlane Armands Maspans ja venelane Stanislav Grjazin kolme katse järel N-rühma esikolmikusse mahtusid, ei paistnud eriti üllatavat nagu ka see, et mitmed tugevad sõitjad avapäeval hoogu üles ei saanud. "Arvata oli, et Dorossinskil läheb natuke keerulisemaks. On küll hea auto, pealehakkamine ja kätt ka natuke, aga kogemust ei ole ehk niipalju," pakkus Meriloo.
Ralli esimestel kiiruskatsetel näitasid favoriitide kõrval häid aegu ka uue kaardilugejaga võistelnud Kert Uus ning veerandsada aastat autosporti harrastanud Ramon Lindal. "Igatpidi äge ralli ja rada on väga hea," lausus Dorissinskist avapäeva katsete järel sekundi kaugusele jäänud Lindal.
Meriloo alustas liidrina
Ralli teist päeva alustas N-rühma liidrina Mait Meriloo. Sõidurõõmu paraku kauaks ei jätkunud ning auto tehniliste probleemide tõttu rallipaar Mait Meriloo - Einar Vettus enam viiendalt kiiruskatselt aega kirja ei saanud.
"Alustasin teiselt kohalt, aga tundub, et saatus on selle vastu, et saaksin rallit sõita. Hommikul ei läinud auto käima ja esimesel katsel tulin poolepealt maha, autol kadus jõud ära," rääkis Meriloo ja lisas: "Treeninglaagris olid siduri- ja elektrisüsteemiprobleemid, siis ei saanud testida korralikult. Seejärel jäin haigeks ja nüüd neljandat päeva oli 39-kraadine palavik."
Võistluse teisel päeval tabas ebaõnn ka rallipaari Martin Rauam - Peeter Poom, kui Subarul üks ratastest alt minema veeres. "Täielik ebaõnn! See et ratas järvejääl alt tuli, on täitsa müstika. Tavaliselt on selliseks asjaks ikka mingi põhjus. Pool katset sõitsime kolmel rattal," kommenteeris juhtunut Rauami kaardilugeja.
Sõiduvead ja tehnilised rikked kimbutasid ralli teisel päeval ka mitmeid teisi võistlejaid. Tamula kiiruskatsel ei saanud probleemivaba sõitu nautida venelased Aleksander Dorossinski ja Dmitri Balin. Ramon Lindali autol oli probleeme keskdiferentsiaaliga ning kümendal katsel jäi rajaveerde Mitsubishi Lancer Evo VI mootoririkke tõttu Andrei Žigunov.
Rallipaarile Kaido Raiend - Viktor Kikerist lõppes ralli väljasõiduga. Väljasõidu tõttu kaotasid aega ka Alexandr Gorelov - Guntis Ervalds, kelle Mitsubishi piloodi vea tõttu teelt väljas käis. "See oli meil esimene sõit koos ja üritasime üksteisest aru saada," selgitas katsetelt keskpäraseid tulemusi saavutanud Gorelov.
Remmak on arvestatav konkurent
Margus Remmak ja Olaf Suuder said Viitina katselt kirja absoluutarvestuse teise ja N-rühma parima aja. "Teine aeg kuuendal katsel tuli täitsa üllatusena. Margusel on väga hea käsi ja nurinaks põhjust ei ole," märkis Suuder. "Eks selge on see, et meil oli pimedas sõita esimene kord ja siis oli see kaotus suurem kui päevaajal."
Ivar Raidam, kelle võistlusautol mehed talverallil osalesid, kinnitas, et Rõuges saadud teine aeg on igati hea tulemus. "Kindlasti tasub arvestada seda, et nad võistlesid esimest korda talvel, esimest korda piigiga ja esimest korda koos ning esmakordselt Haanjas," kommenteeris Raidam.
Ahu ja Rauam eestlastest kiireimad
Mullu suvel Lõuna-Eesti rallil Ivar Raidamit Kurgjärve katsel edestanud Lukoil Rally Teami esipiloot Stanislav Grjazin võttis 11,3 kilomeetri pikkuselt katselt esimese katsevõidu saanud Dorossinski järel teise aja ning tõusis sellega esikohale. (See oli ka ainus katse, mil katsevõit N-rühmas libises Grjazinil käest.)
Hooaja avaetapi esimese võistluse võitnud Stanislav Grjazini sõnul ei tulnud võit kergelt kätte. "Oli päris raske ralli ja pealegi ei ole venelastel Eestis kunagi lihtne võita," märkis Grjazin, kelle järgmise start on kuu lõpul toimuval Arctic Lapland rallil.
Ahud sõitsid tõusvas tempos ja stabiilne edenemine kindlustas vendadele Venemaa võistlejate Grjazini ja Dorossinski järel N-rühma kolmanda koha. "Arvan, et saavutasime maksimaalse tulemuse, mis meie autoga võimalik," lausus Ago Ahu.
Subarul võistelnud Venemaa sõitjatele Sergei Uspenskile ja Viktor Timkovskile sai osaks neljas ning Eesti teisele rallipaarile Rauam - Poom, viies koht.
"Eks põhjus võib olla ka selles, et ma autot veel lõpuni ei tunneta ja hoog ei ole päris see, mida oleksin tahtnud," kommenteeris 1,8 sekundiga Uspenskile kaotanud Rauam.
Eestlastest kolmanda kohaga lõpetas ralli N3 klassis Kert Uus Margus Remmaku ees. Klassi üheteistkümnenda kohaga ja eestlastest viiendana finišeerus Jaan Mölder juunior.
"Raskeimad katsed olid kindlasti pimedas sõidetud katsed ja seal tehti ka kõige suuremad vahed sisse. Arvatavasti kõige rohkem lugeski esimene päev," rääkis Mölder junior. "Me sõitsime seal väga rahulikult, sest polnud varem pimedas võistelnud ja selle autoga ei olnud ka lume peal kordagi sõitnud. Võib öelda, et see oli täiesti tundmatu maa meie jaoks. Teisel päeval hakkas juba tunnetus tulema ja läks veidi paremini," rääkis Mölder, kes üldjoontes kohaga rahule jäi.
Talveralli üldjärjestus klassis N3
1. Stanislav Grjazin - Georgi Troškin (Mitsubishi Lancer Evo VII) 1:08:44,8
2. Aleksander Dorossinski - Dmitri Balin (Subaru Impreza) +33,7
3. Ago Ahu - Kalle Ahu (Mitsubishi Lancer Evo III) +01:06,1
4. Sergei Uspenski - Viktor Timovski (Subaru Impreza) +01:29,9
5. Martin Rauam - Peeter Poom (Subaru Impreza) +01:31,7
6. Aivis Egle - Juris Vilmanis (Mitsubishi Lancer Evo VII) +01:43,4
7. Armands Maspans - Normunds Aizkalns (Mitsubishi Lancer Evo VII) +02:12,4
8. Kert Uus - Matti Janhunen (Mitsubishi Lancer Evo VI) +02:17,6
9. Margus Remmak - Olaf Suuder (Mitsubishi Lancer Evo VI) +02:33,5
10. Denis Levjatov - Alexandr Sapiro (Mitsubishi Lancer Evo VI) +02:45,5
11. Jaan Mölder junior - Tõnu Vunn (Mitsubishi Lancer Evo VI) +02:50,7
12. Gatis Vecvagars - Juris Sprude (Mitsubishi Lancer Evo VI) +04:00,0
13. Aldis Vilcans - Ritvars Veveris (Subaru Impreza) +04:36,1
14. Martins Svilis - Agris Piegaznis (Subaru Impreza) +06:26,8
15. Andrei Matjuhin - Svetlana Kozlova (Mitsubishi Lancer Evo VI) +06:46,0
16. Juri Sidorenko - Vladimir Mikheev (Mitsubishi Lancer Evo VII) +08:28,0
17. Aleksandr Gorelov - Guntis Ervalds (Mitsubishi Lancer Evo VII) +12:10,9
|
|
|
|