Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Superkrossi esimene etapp peetud
|
Loe lisaks |
|
|
Laupäeval toimus Taalis 2004. aasta esimene superkrossi etapp. Varem Kadjastes Vändra MP OÜ karikatele toimuma pidanud võistluse asukohta muudeti kehvade lumeolude tõttu.
Hommikul oli Taali kogunenud 29 võistlejat. Nii noortearvestuses kui tagaveoliste masinaklassis oli autosid stardis seitse, esiveolisi kuus ja kõige rohkem võistlejaid oli vabaklassis - üheksa. Ühe kirja pannud võistleja sõit lõppes juba enne eelvoorude algust, sest Martin Saare VAZ 2105 vaevasid tehnilised probleemid.
Rajal oli tegevust juba alates treeningsõitudest. Jouni Papunen (Ford Escort) suutis kahel korral auto üle kontrolli kaotada. Kui esimene kord läks auto vaid külili, siis teisel korral pidi korra ka katus maad puudutama. Pealtvaatajad kinnitasid, et võistlusele rahvusvahelist maiku lisanud autosportlane pingutas juba treeningutes maksimaalselt. Ümberpaiskumise tagajärjel purunes Fordil esiklaas ja soomlane ei saanud seetõttu esimeses voorus startida.
"Jah auto plekid olid liiga sirged," naljatas Papunen, kes iga pisiasja pärast võistlust pooleli ei jäta. Tagaveoliste klassis sai BTT Motorsport liige neljanda koha.
Taali rajale on omane, et mida sõit edasi, seda paremaks ajad lähevad. Seega ei osatud aimatagi, et Toomas Kasenurme päeva kõige esimeses sõidus saadud aeg 3:11,4 jääbki päeva kiiremaks nelja ringi läbimise ajaks. Võistluse kommentaator julges isegi väita, et ta sööb ära oma mütsi, kui seda aega keegi üle ei sõida. Kuulda on, et müts on veel siiski alles, kuid võistluste juht Erko Eriste lubas selle teema veel üles võtta. Nagu rahvasuu ütleb: "meest sõnast, härga sarvest".
2WD tagaveoliste autode kolmandas eelvoorus juhtus üks naljakas seik, kui Alar Mihkels (VAZ 2101) ja Indrek Viiret (VAZ 2101) võitlesid positsiooni pärast. Tori-poolses kurvis läks olukord väga pinevaks ja plekimõlkimise tõttu pidi Mihkels sõidu katkestama, kuid Viireti auto kaldus vasemate ratastega üle kummipiirde ja auto käis tiiru üle katuse. Õnnetus oli aga õnnelik, auto maandus ratastele ja Viiret jätkas hoogu kaotamata sõitu.
Alates sellest hooajast on superkrossis A-finaalide pikkuseks kaheksa ringi. Võistlejate hulgas oli kuulda, et seda on liiast, kuna see pidavat mehed täiesti läbi võtma.
2WD esiveoliste A-finaali 50 viimast meetrit olid õudusunenäoks Kaido Kivile (VW Golf), sest kindlalt neljandal kohal kihutanud sõitja ei osanud ette kujutadagi, et tema auto finišisirgel üles ütleb ja 15 meetrit enne päästvat finišijoont auto hoog raugeb. Finišilipp jäigi mehel nägemata, kuid väga palju ta ei kaotanud ja langes lõpp-protokollis vaid koha võrra - viiendaks.
Esiveoliste kõik kolm vooru oli võitnud Toomas Kasenurm (VW Golf), kuid A-finaalis pidi mees tunnistama Kert Rungi (VW Golf) paremust. Kolmas oli Rain Kaur (Honda CRX).
Tagaveoliste masinaklassis oli kiireim Aivo Stern (Toyota Celica). Talle järgnes Paikuse mees Alar Mihkels ja kolmanda koha võitles kätte Alo Põder (VAZ 2105).
Kuna finaali pääseb kaheksa võistlejat, siis seekord läks vaid vabaklassis vaja B-finaali. Ameriico Jõffert pidi A-finaali aga raja kõrvalt vaatama - sõitis ta laenatud autoga, sest enda oma ütles vahetult enne Taali poole liikuma hakkamist üles. Kuid Ammi ei suutnudki Janek Saarelt laenatud VAZ 21011 enda jaoks korralikult tööle häälestada.
Vabaklassi võidu sai Mario Narusk (Mitsubishi Colt), kelle järgnesid Margus Tammoja (Ford Escort) ja Tiit Jaanson (Honda CRX). Toomas Kasenurm, kes juhtis vabaklassi sõitu, suutis Tori kurvis oma auto lõhkuda vastu bärjääri sõites ja ka selles klassis jäi sportlasel klassivõit võtmata.
Noortest kihutajatest oli parim Egon Kaur (Lada 2109), kes startis finaalis ka parimalt positsioonilt. Teine oli Joosep Toots (VAZ 2105), kolmas Alar Auksman (VAZ 2105). Neile järgnesid Tauri Jürioja (VAZ 2101), Tauri Jaanson (VW Derbi) ja finaali lõpetas viimasena Rauno Orupõld (ZAZ 989). Orupõllu saavutust ei saa aga alahinnata, sest vaid 11-aastase noormehe sõidud on kindlasti veel ees ning mehehakatise taltsutada olevat Vene autotootjate imet, Sapakat, ei saa pidada kiireimaks krossiautoks.
Superfinaalis startis üks noor ja tagaveoliste ning kaks esiveoliste klassi sõitjat. Sõidu võitis noorvõistleja Egon Kaur, kes edestas oma isa Rain Kauri 0,3 sekundiga. Kõrvaltvaatajana jäi küll mulje, et isa "kinkis" võidu pojale, sest stardisirgele tulles juhtis Rain Kaur, kuid tegelikku tõde teab vaid Kauride pere ise. Kolmas oli Riho Loit (Honda Civic).
|
|
|
|