Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Mosley ei võtnud Märtinit kuulda
|
Loe lisaks |
|
|
Rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) president Max Mosley pidas tipprallisõitjate esitatud palvet mitte keelustada eessõitjate (gravel crew) kasutamist põhjendamatuks.
Kümne päeva eest käisid Markko Märtin, Richard Burns ja Marcus Grönholm FIA-s vaibal. Kolm ralliässa lootsid Max Mosleyt veenda, et eessõitjate kasutamine on ohutuse huvides hädavajalik. Märtini eestvedamisel koostatud FIA-vastane petitsioon ja visiit Mosley juurde ei täitnud eesmärki.
"Nende jutust kumas läbi ebakõla. Paljudes sarjades pole eessõitjaid kunagi olnudki ja enamus rallisõitjatest ei saagi neid endale lubada," arvas Mosley. "Mulle tundub ohutusest rääkimine kummaline, kui seda teevad parimad piloodid, kelle käsutuses on parimad autod, samal ajal kui napimate kogemustega noored sõitjad neid ei vaja."
Gravel car'ide kaotamine on üks FIA-poolne samm vähendamaks MM-sarja laiendamisega tekkivaid kulutusi. Lisanud senisele 14-le etapile veel kaks, tekitas FIA tehasemeeskondades pahameelt. Reisimine ühest maailma punktist teise tähendab lisakulutusi ja nii mõnelegi (Hyundai, Škoda) pole see vastuvõetav.
FIA meelest saab rallikaravaniga kaasas liikuva "koli" ärakaotamisega teha nö "tasaarvelduse". "Lisaetappide ümber tõusis liiga suur kära. Kui asjasse süveneda, siis pole kulude tõus sugugi suur. See, mis tegelikult raha nõuab, on ralli-eelsel nädalal kasutatav lisavarustus, mille hulka kuulub ka cravel crew. Me püüame neist aegamööda vabaneda," lubas Mosley.
Kui pilootide sõnul tähendab eessõitjate kaotamine nende tervise ohtuseadmist, siis FIA rallikomisjoni president Shekhar Mehta seda ei usu. Tema hinnangul aitab eessõitja käest saadav info lihtsalt katseid kiiremini läbida. Samas kuulub MM-kalendrisse etappe (Monte Carlo), mille läbimine ilma eessõitjalt saadava infota tundub lausa võimatu.
|
|
|
|