Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
12. november 2003 13:42
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Mosley ei võtnud Märtinit kuulda

 Loe lisaks
Priit Priimägi võtab MM-rallidel üle Michèle Moutoni töö

Suureformaadilisest seinakalendrist leiab ka meie staaridest tehtud pilte

Naistele suunatud rallisõitjate arenguprogrammi finalistid on selgunud

Emilia Abel asus tööle FIA tippjuhtkonnas

Lancia naaseb rallisporti autoga Ypsilon Rally 4 HF

Romet Jürgenson asub võistlema juunioride MM-sarjas

Aasta eest Hyundaile selja keeranud Tänak naaseb tiimi ambitsioonikate plaanidega

Eestlased saavutasid Tuneesia maratonrallil topeltvõidu

FIA president Max Mosley. Foto: Lehtikuva / Scanpix
Rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) president Max Mosley pidas tipprallisõitjate esitatud palvet mitte keelustada eessõitjate (gravel crew) kasutamist põhjendamatuks.

Kümne päeva eest käisid Markko Märtin, Richard Burns ja Marcus Grönholm FIA-s vaibal. Kolm ralliässa lootsid Max Mosleyt veenda, et eessõitjate kasutamine on ohutuse huvides hädavajalik. Märtini eestvedamisel koostatud FIA-vastane petitsioon ja visiit Mosley juurde ei täitnud eesmärki.

"Nende jutust kumas läbi ebakõla. Paljudes sarjades pole eessõitjaid kunagi olnudki ja enamus rallisõitjatest ei saagi neid endale lubada," arvas Mosley. "Mulle tundub ohutusest rääkimine kummaline, kui seda teevad parimad piloodid, kelle käsutuses on parimad autod, samal ajal kui napimate kogemustega noored sõitjad neid ei vaja."

Gravel car'ide kaotamine on üks FIA-poolne samm vähendamaks MM-sarja laiendamisega tekkivaid kulutusi. Lisanud senisele 14-le etapile veel kaks, tekitas FIA tehasemeeskondades pahameelt. Reisimine ühest maailma punktist teise tähendab lisakulutusi ja nii mõnelegi (Hyundai, Škoda) pole see vastuvõetav.

FIA meelest saab rallikaravaniga kaasas liikuva "koli" ärakaotamisega teha nö "tasaarvelduse". "Lisaetappide ümber tõusis liiga suur kära. Kui asjasse süveneda, siis pole kulude tõus sugugi suur. See, mis tegelikult raha nõuab, on ralli-eelsel nädalal kasutatav lisavarustus, mille hulka kuulub ka cravel crew. Me püüame neist aegamööda vabaneda," lubas Mosley.

Kui pilootide sõnul tähendab eessõitjate kaotamine nende tervise ohtuseadmist, siis FIA rallikomisjoni president Shekhar Mehta seda ei usu. Tema hinnangul aitab eessõitja käest saadav info lihtsalt katseid kiiremini läbida. Samas kuulub MM-kalendrisse etappe (Monte Carlo), mille läbimine ilma eessõitjalt saadava infota tundub lausa võimatu.

Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia