Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Saaremaa ralli võitsid Joosep Ralf Nõgene ja Aleks Lesk |
 |
Saaremaa ralli võitsid Joosep Ralf Nõgene ja Aleks Lesk
 |
Loe lisaks |
|
 |
10. ja 11. oktoobril peetud Eesti autoralli meistrivõistluste viimase etapi Saaremaal võitsid Joosep Ralf Nõgene ja Aleks Lesk. Võistlust alustas 138 võistluspaari, kellest finišisse jõudis 96.
Reede õhtul anti start Terminal - Eesti autoralli meistrivõistluste viimasele etapile. 58. Saaremaa rallit alustas 138 võistluspaari, keda ootas avapäeval ees kolm kiiruskatset ja 18,41 katsekilomeetrit.
Reedese võistluspäeva parimad olid Patrick Enok - Silver Simm (Toyota GR Yaris Rally2), kes võitsid mõlemad metsakatsed ja hoidsid laupäeva eel lähimate jälitajate ees 9-sekundilist edu.
"Esimesel olime natukene isegi üllatunud, et vahed nii väikesed olid, kuid samas oli katse nii kiire ja vahet oligi raske teha. Järgmisel ei oska öelda, et kas otseselt ründasime aga sujus natukene paremini või olid mulle sobivamad teed. Esimesel katsel oli rohkem lahtist, kuid teine oli üsna puhas. Linn selles mõttes sujus okeilt, et ei olnud probleeme," rääkis Enok.
Esimese võistluspäeva lõpetasid teisel kohal Rally2 autoga debüüdi teinud Urmo Aava - Janno Siitan (Toyota GR Yaris Rally2), kes võitsid päeva lõpetanud Kuressaare linnakatse.
Kolmandad olid Joosep Ralf Nõgene - Aleks Lesk (Toyota GR Yaris Rally2), kes jäid liidritest 9,94 sekundi kaugusele.
Teise kiiruskatse järel pidid auto väljalaske probleemi tõttu reedel katkestama Priit Koik - Kristo Tamm (Toyota GR Yaris Rally2), kes hoidsid neljandat kohta. Laupäeval olid nad rajal tagasi.
Kui avapäev möödus suuremate vahejuhtumiteta, siis laupäeva äratusena sõidetud Undva kiiruskatse esimene läbimine pakkus võistlejatele lisaks legendaarsetele teedele ka üsna vesise väljakutse. Kõige suuremad kaotajad olid teise võistluspäeva avakatsel Aava - Siitan, kes rehvi lõhkusid ja ratast vahetama pidid. Rehvi purunemisest ei pääsenud ka liidrid Enok - Simm, kes pudenesid liidrikohalt viiendaks.
Konkurentide probleemid ja enda veatu sõit tõstis ralli liidriteks võistluspaari Joosep Ralf Nõgene - Aleks Leski, kes katse-katselt konkurentidega vahet suurendasid ja lõpuks kontrollitud kindla sõiduga võtsid teise järjestikuse etapivõidu.
"Just arutasime Aleksiga, et olla selliste meestega ühes klubis nagu Egon Kaur, Rainer Aus ja kes kõik veel... Hommikul Undva peal kohe surusime ja ega me katse peal ei teadnud, et konkurentidel olid rehvid läinud. Me suutsime oma rehvid terved hoida ja peale seda oli kontrollitud sõit. Samas pidi Egonit ja Volverit seljataga hoidma aga ei tahtnud ka liiga üle suruda ehk oli selline vahepealne sõit. Isegi sellise sõiduga olid ajad väga okeid ja see on väga positiivne ning näitab, et ruumi veel on. Ega me veel ei tea, et kus või mida me järgmisel aastal sõidame, kuid saame selle paika novembris," rääkis Nõgene.
Teisena lõpetasid hooaja viimase koduse võistluse Egon Kaur - Ermo Veltson (Ford Fiesta), kes jäid kümne kiiruskatse järel võitjatest maha 19,92 sekundiga. Neile kuulus esikoht EMV1 arvestuses.
Klassi teised olid 12,90 sekundilise kaotusega Karl Martin Volver - Annika Sõna (Škoda Fabia) ja kolmandad Tommi Jylhä - Kimmo Nevanpää (Škoda Fabia R5).
"Saaremaa on alati selline üllatusi täis ralli ja väga harva kulgeb see ideaalselt nii, et kellelgi midagi ei juhtu. Täna tundub, et esimene Undva sai selliseks saatuslikuks, kus Patricul, Urmol ja Kasparil läks rehv. Meil endalgi oli kohe alguses ühe toetamisega väike kahtlus aga õnneks meid see mure ei tabanud. Päev läks üles-alla ja vahepeal otsisime oma rütmi aga lõpp hea, kõik hea. Protoga sellist lõpptulemust saada võib väga rahul olla. Tulime selle sihiga, et absoluudi kohti jälgida ja salamisi oli mõte, et võiks poodiumit püüda. Selles valguses teine koht ikkagi väga hea," sõnas Kaur ralli kokkuvõtteks.
Ralli viimase katse eel hoidsid kolmandat kohta Volver - Sõna, kuid hommikul aega kaotanud ja kõik pärastlõunased katsed võitnud Patrick Enok - Silver Simm olid missioonil ning võitsid rallit lõpetanud katsel konkurente koguni 10,13 sekundiga. See tähendas positsiooni muutust ja üldkokkuvõttes vaid 1,61-sekundilist paremust Enoki ja Simmi kasuks.
"Undva peal oli kuskil kümnenda kilomeetri peal ühes pikas paremkurvis kivi valli sees ja nii kui rattad välja keerasime, käis väike kolks ja kahjuks läks rehv puruks ning pidime pool katset "longates" tulema. Sinna see võitlus võidu pärast läks. Seejärel üritasime autost nendes tingimustes maksimumi võtta, kiireid katseaegu näidata ja võimalikult palju nautida. Seda on keeruline teha, kui tead, et enam võidu peale ei sõida, aga ma arvan, et kui nägime viimase katse eel, et Volverile on veel võimalus kannale astuda, siis see lisas motivatsiooni ja andsime viimasel katsel endast peaaegu maksimumi. See kolmas koht on pärast sellist keerulist päeva ikkagi väga hea. Võtan siit Saaremaalt kaasa need kuus katsevõitu, mis näitab, et kiirus on olemas, et võita ja ka kuskil mujal kiire olla," rääkis Enok.
Lisaks absoluutarvestuse teisele kohale kuulus Enokile ja Simmile EMV2 arvestuses teine koht. Kolmandad olid samuti hommikusel Undva katsel rehvi lõhkunud Kaspar Kasari - Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally2), kes jäid lõpuks võitjatele alla ligi poolteise minutiga.
EMV3 arvestuses võtsid küll kõige rohkem katsevõite Esmar-Arnold Unt - Arro Vahtra (Ford Fiesta Rally3), kuid tehnilised probleemid ei võimaldanud lõpuks enamat teisest kohast. Võitjatele, kelleks olid Dmitri Feofanov - Normunds Kokins (Ford Fiesta Rally3), jäid eestlased alla minuti ja 7,62 sekundiga. Kolmandad olid Tiit Keldo - Jaagup Toome (Ford Fiesta Rally3).
EMV4 arvestuses, kus liidrikoht vahetus ralli jooksul neljal korral, võtsid lõpuks klassivõidu Keiro Orgus - Evelin Mitendorf (Ford Fiesta Rally4). Nende edu oli võistluspaari Oskari Sokka - Joonas Ojala (Renault Clio Rally4) ees 28 sekundit. Kolmas koht kuulus võistluspaarile Travis Pärs - Aigar Pärs (Peugeot 208 Rlaly4).
EMV5 arvestuses käis stardist finišini heitlus esikohale kahe võistluspaari vahel. Omavahel pidasid pingelist duelli Ralfs Sirmacis - Armands Bite (Mitsubishi Lancer Evo 8) ja Allan Popov - Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo 10). Võitjatena finišeerisid lätlased, 4,9 sekundilise paremusega. Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 10) olid kolmandad, jäädes parimatest enam kui minuti kaugusele.
EMV6 arvestuses oli osalemas 33 võistluspaari. Etapivõidu teenisid Markus Tammoja - Karol Pert (BMW M3). Teised olid kaks kiiruskatset võitnud Argo Kuutok - Kristjan Vidder (BMW M3), kes jäid võitjatele alla 27,02 sekundiga. Kolmandad olid avapäeva järel liidrikohta hoidnud Aaron Nau - Jaanus Bõstrov (BMW M3), kellel kogunes kaotust parimatele 41,95 sekundit.
EMV7 arvestuses ei leidunud Saaremaa teedel vastaseid võistluspaarile Sander-Erik Tiits - Rasmus Vesiloo (Volkswagen Golf 2), kes võitsid kümnest kiiruskatsest üheksa ja edestasid lähimaid jälitajaid rohkem kui nelja minutiga. Absoluutarvestuses oli nende kohaks 12.
Rait Sinijärv - Kristo Galeta (Honda Civic Type-R) olid teised ja Erko Sibul - Kevin Keerov (Volvo C30) kolmandad.
"Selle edu taga on palju tööd auto ja legendiga, mis on reaalsuses ralli alus. Oleme kahe ralli vahel palju vaeva näinud ja autot arendanud. Oli tõesti väga huvitav ralli ja katsed selliseid kohti täis, kus oli väga lihtne ralli ära lõpetada. Meil kindlasti olid mõned momendid ka, kuna me läksime esimesest katsest kuni lõpuni suruma. Midagi sellist ei olnud, kus reaalselt oleks minema hakanud, kuid väiksemaid momente oli ja kindlasti oli äge ralli. Keeruline hooaeg on olnud. Aluksnes me võitsime ja Otepääl juhtisime, kuid viimasel katsel suutsime ära käkkida, üle katuse käia ja jäime viiendaks. Soome jäi kahjuks kooli pärast vahele. Lõuna-Eestis võitsime, Paides olid autoga väiksed viperused, jäime teiseks ja Saaremaal võitsime," võttis väga tugeva sõidu teinud Tiits võistluse ja hooaja kokku.
EMV8 arvestuses juhtisid Saaremaa rallit algusest lõpuni Petteri Salminen - Jan Lönegren (Toyota Starlet). Romario Voksepp - Mihkel Rasu (Honda Civic) olid teised ja reedel Kuressaare linnakatse võitnud Romet Reimal - Inga Reimal (Ford Fiesta) kolmandad.
Lada klassis jagus nädalavahetuse jooksul katsevõite neljale võistluspaarile. Ralli kokkuvõttes kuulus esikoht rallipaarile Einar Visnapuu - Anti Kaljumäe (Lada VFTS). Koit Repnau - Hannes Hannus (Lada VFTS) kaotasid 17,18 ja Rauno Plado - Marko Kaasik (Lada VFTS) 50,79 sekundit.
Põneva lõpu saanud veoautode masinaklassi parimad olid võimsa comeback'i teinud Martin Kio - Kevin Uue (GAZ 51). Klassi teised olid 7,36-sekundilise kaotusega Heigo Ojasaar - Keir Järvsaar (GAZ 51) ja kolmandad 55,01-sekundilise kaotusega Veiko Liukanen - Toivo Liukanen (GAZ 51).
"Läksime rahulikult peale, sest mul on uus kaardilugeja ja ta polnud kunagi sõitnud. Hakkasime rahulikult pihta ja vaatasime, et kuidas ta selle tempo üles leiab. Minu jaoks on ikka nii, et kohe algusest hakkan vajutama nii palju, kui torust tuleb. Tasus ära küll, saime hästi hakkama ja vigu ei teinud. Laupäeva hommikul oli kõik väga hästi, kuid Undva veetakistuse läbimised panid mootori puterdama. Esimene läbimine tekitas vähem probleeme, kuid teisel läbimisel oli algusesse ka veelomp tekkinud ja seal juba plärstus ja paukus ning kui sinna tagumisse jõudsime, siis seisime kaks ja pool minutit või rohkemgi. Vaatasime, et siin pole teha midagi, kuid siis hakkasid ka konkurentidel probleemid tekkima ja vaatasime, et on võimalik veel realiseerida ja ise peal hoida. See hooaeg ei tulnud meistritiitli peale sõitma, kuid peale teist rallit vaatasime, et matemaatiliselt on kõik võimalik ja tulime ka Saaremaale," võttis Kio Saaremaa ralli kokku.
GAZ Open arvestuses olid parimad olid Rainer Tuberik - Raido Vetesina (GAZ 51).
Saaremaa ralli 2025 tulemused
1. Joosep Ralf Nõgene – Aleks Lesk (Toyota GR Yaris Rally2) 54:22,39
2. Egon Kaur – Ermo Veltson (Ford Fiesta Proto) +19,92
3. Patrick Enok – Silver Simm (Toyota GR Yaris Rally2) +31,21
4. Karl Martin Volver – Annika Sõna (Škoda Fabia Proto) +32,82
5. Kaspar Kasari – Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally2) +1:26,16
6. Ralfs Sirmacis – Armands Bite (Mitsubishi Lancer Evo 8) +2:21,39
7. Allan Popov – Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo 10) +2:26,29
8. Mikołaj Kempa – Marcin Szeja (Škoda Fabia Rally2 evo) +2:30,55
9. Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 10) +3:25,45
10. Giedrius Notkus – Dalius Strižanas (Škoda Fabia R5) +4:04,13
|
|
|
|