Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Indrek Ilomets: Panused teeksin Jonssonile, Schiele ja Murakasele |
|
Indrek Ilomets: Panused teeksin Jonssonile, Schiele ja Murakasele
|
Loe lisaks |
|
|
17.-18. oktoobril peetavat Saaremaa rallit kommentaarib rally.ee online ralliajakirja lugejaile Indrek Ilomets, kellel on Saaremaa rallidelt võistluskogemus koos Urmas Mägioja ja Ivar Raidamiga.
"Panuseid teeksin Mats Jonssonile, Thomas Schiele ja Margus Murakasele. Ma ei tea kui kõvad WRCd esimese kahe mehe autod on," lausus Indrek Ilomets.
"N-rühmas on vaja loota, et Rauam, Vierimaa, Meriloo, Pohl ja Ahu püsiksid finišini rajal. Sellisel juhul võib neist igaüks esikoha küsija olla. Porise ja ekstreemse ilma korral on vist Vierimaal eelis, sest osad meie mehed ei taha riskida ja teised riskivad ennast rajalt välja. Ega minu arvamus ilmselt enamuse fännide omast lahku ei lähe," selgitas Ilomets, kelle sulest pärinevad ka alljärgnevad kommentaarid kiiruskatsete kohta.
SS 1 Vaivere
Katse, mis on traditsiooniliselt olnud kavas ralli avapäeval. Varasemal ajal ka üks lõpukatsetest. Palju sõltub ilmast. Märja ja poriga nõuab erilist täpsust ja oskust kiviaedade vahel laveerimine. Paljud sõitjad on nende otsa osanud autod ära kustutada.
SS 2, 3 Kuressaare
Varasemal ajal olnud teise päeva hommikul vastupidises suunas sõidetuna kell 7-8 "äratamiskatse". Linnakatsena pole seda eriti kirunud ka sõitjad. Tihti oli siis maas "must jää".
Meeles on see, kuidas Leningradi naisekipaaž lossi nurga juures aeda sisse sőitis ning natuke maad eemal uuesti aeda purustades kiiruskatsele naasis. Pealtvaatajad jőudsid eest ära hüpata. Ühel korral unustas üks kaardilugeja hommikul legendi koju, piloot vihastas ning ütles, et paneb siis täiega peast. Tulemuseks tiir üle katuse ja kümme meetrit maha vőetud aiaplanku. Kaardilugeja poeg sőidab praegu ühes tehasetiimis samuti (kőrvalistmel) rallit. Küsimus: Kellega vőiks tegu olla?
Katse kohta niipalju, et otsustavaks kujuneb märja ilma korral õige rehvivalik. Ootamatusi võivad tekitada ka mahalangenud puulehed. Huvitav jälgida. Sõidetakse karussellsüsteemis läbi kahel korral.
Kolm esimest katset on väga tähtsad, sest järgmisel päeval starditakse esimese päeva tulemuste põhjal. Kes esimesel päeval riske ei võta, võib avastada ennast järgmise päeva stardijärjekorras konkurentidest tagapool.
SS 4, 6 Sakla
Minu meelest sõitjate jaoks mitte kõige huvitavam katse. Palju pikki sirgeid ja täisnurkseid mahapöördeid. Pealtvaatajate jaoks ei ole just palju juurdepääsuteid. Tõelistel fännidel oleks muidugi õige minna enne teede sulgemist sellisesse kohta kus saab pikalt masinaid jälgida. Näha, kuidas parimad sõitjad läbivad täiskiirusel "nulle, ühtesid ja kahtesid" on tõeline elamus.
SS 5, 7
Traditsiooniline katse. Minu meelest on kõik pealtvaataja legendis märgitud kohad vaatajatele mõnusad. Sõitjate jaoks palju tempomuutusi.
SS 8, 11 Oriküla
Katsed nendele huvilistele, kes ei viitsi metsa mööda ringi sõita. Saab süüa, juua ja autosid vaadata. Kas sõitjatele erilist lusti pakub, ei tea.
Paarisrada.
SS 9, 12 Kagatuma
Vaieldamatult minu lemmik. Sõidetud ühte- ja teistpidi, seekord sõitjate jaoks "teistpidi". Mina jagaks vajaduse korral auhinnad (kohad) välja ainult selle katse tulemuste järgi. Kiirus suur, ainult mõni järsem pööre ning ülejäänud ajal peab olema oskust õigesti "voolida". Headel sõitjatel mõnus sõita ja rahval hea vaadata, eriti sildade juures.
SS 10, 13 Taritu
Huvitav katse sõitjatele. Sellel katsel on "Saaremaa lõhn juures". Katsel rohkelt kohti mis porise ilmaga ära kutsuvad. Mitmele paremale vaatamiskohale pääsemiseks tuleb jala kõmpida. Vaatajate hulgas väga populaarne Koimla poe juures üle tee hüppamine.
|
|
|
|