Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rauno Paltser
23. veebruar 2025 15:51
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Pille Russi

Otepää talveralli võitsid Priit Koik ja Alari-Uku Heldna

Laupäeval, 22. veebruaril sõideti Otepää, Kanepi ja Kambja valla teedel Otepää talveralli. Võistluspäeva alustas Tehvandi Spordikeskuse eest 53 võistluspaari, kelle hulgas ka viis Eesti noorteralli meistrivõistlustel osalejat, kes võistlesid kolmel kiiruskatsel.

Talvistes oludes sõidetud Otepää talveralli võidu nimel pidasid viimase kiiruskatseni kestnud põneva heitluse Priit Koik - Alari-Uku Heldna (Škoda Fabia SRT Proto) ja Roland Murakas - Kalle Adler (Ford Fiesta Proto). Kui kahe kiiruskatse järel hoidsid 13,29 sekundilise eduga esikohta Murakas - Adler, siis korduvkatsetel olid paremas hoos Koik - Heldna, kes tõusid ise 6,11 sekundiga liidriteks. Viimasele kiiruskatsele startisid liidritena Murakas ja Adler. Ralli võidu teenisid välja Priit Koik - Alari-Uku Heldna, kes võitsid ralli lõpuks 10,24 sekundiga.

"Tegime neljapäeval ühe testipäeva ja seal sai 60-70 km sõidetud. Mõte siin osaleda tuli viimasel hetkel ja kuna minu enda auto on hetkel töös, siis rentisime SRT-st Škoda Fabia Proto," rääkis Priit Koik. "Minu jaoks on see suur-suur võit, sest ma pole talve oludes suutnud oma kiirust näidata ja seekord see õnnestus ning oli nauditav sõita ja kingituseks võit. Palusin abi oma vanalt kaardilugejalt Uku Heldnalt, kes pole viis aastat autos istunud. Alguses oli pisut probleeme legendi rütmiga aga viimasel kolmel katsel sai ta väga hästi hakkama. Olen talle väga tänulik ja ta väärib seda võitu, mis on tema esimene üldvõit."

Karjääri viienda Eesti meistrivõistluste ralli üldvõidu võtnud Koik oli parim ka EMV1 arvestuses, kus tema edu teisena lõpetanud poolakate Mikołaj Kempa - Marcin Szeja (Hyundai i20 VRT1) ees oli 1.35,51. Murakas ja Adler EMV1 punktidele ei sõitnud, sest nende auto rehvid ei vastanud reeglitele (Eesti autoralli meistrivõistluste üldjuhendi punkt 8.4.).

EMV2, EMV3 ja EMV8 arvestuses olid ainsad startijad ja lõpetajad - Sergei Uger - Maria Uger (Ford Fiesta), Esmar-Arnold Unt - Denisa-Alexia Parteni (Ford Fiesta Rally3) ja Kerli Vilu - Arvo Liimann (Ford Fiesta R2).

EMV4 arvestuses võtsid võidu Hugo Arendi - Kaimar Taal (Ford Fiesta Rally4), kelle edu oli viimasel katsel tee äärest lisa võtnud ja publiku abiga õnneks teele tagasi saanud võistluspaari Travis Pärs - Aigar Pärs (Peugeot 208) ees 8.36,92.

EMV5 arvestuses haarasid kolmanda katse järel ohjad Steven Viilo - Jakko Viilo (Mitsubishi Lancer Evo 9) ja kuigi viimase katse eel oli nende vahe lähimate jälitajate ees, kelleks olid Allan Popov - Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo 10), vaid 0,85 sekundit, siis ralli finišis oli Viilode edu konkurentide ees 12,06 sekundit. Lisaks klassivõidule kuulus neile ka Eesti sprintralli karikavõistluste esikoht ja Otepää talveralli kolmas koht absoluutarvestuses.

"Proovisime kohe alguses hakata suruma, sest tavaliselt kõik hoiavad alguses tagasi ja vaatavad, kuid üldjuhul on mul need esimese ringi katsed tulnud paremini välja, kui teise ringi. Plaan töötas ja kõik läks hästi. Esimese ja teise ringi katsete pidamisel oli märkimisväärne vahe ja sellest tulid ka katsete aegade erinevused päris suured," võttis Viilo eduka võistluse kokku.

EMV5 arvestuse kolmas koht kuulus võistluspaarile Emīls Blūms - Didzis Eglītis, kes pidid võistluse eel autot vahetama, kuna nende tavapärane Mitsubishi Lancer Evo 9 ei vastanud tehnilistele nõuetele. Subaru Imprezaga võistelnud lõunanaabrid jäid klassivõitjatele alla 29,20 sekundiga. Avakatse võitnud Karl Martin Volver - Annika Sõna (Subaru Impreza WRX STI) pidid võistluse pooleli jätma kolmandal kiiruskatsel väljasõidu tõttu.

EMV6 arvestuses võttis katsevõite kuus erinevat võistluspaari. Hooaja teise etapivõidu võtsid Martynas Samsonas - Ervinas Snitkas (BMW E36 M3). Leedulaste järel said teise koha Alari Lunts - Jarmo Liivak (BMW 328) ja kolmanda Henri Ääremaa - Alan Mitšulis (BMW M3).

Avakatse järel liidriks tõusnud Markus Tammoja - Ott Mesikäpp (BMW M3) katkestasid ralli teisel kiiruskatsel väljasõidu tõttu. Esikoha heitluses püsinud Raiko Aru - Maigro Rehberg (BMW 1M) sõit jäi pooleli viiendal lisakatsel tekkinud tehnilise probleemi tõttu.

EMV7 arvestuse parimad olid Joonas Palmisto - Jan Nõlvak (Volkswagen Golf 2). Kolme sekka jõudsid veel Arno Metsaluik - Allan Birjukov (Honda Civic) ja Argo Kästik - Eero Viljus (Honda Civic Type-R). Otsustava lisakatse eel klassi liidrikohta hoidnud Sander-Erik Tiits - Rasmus Vesiloo (Volkswagen Golf 2) käisid viimasel katsel autoga üle katuse, kuid said sealt publiku abil taas liikuma ja lõpetasid lõpuks viiendana.

Esimest korda sel hooajal stardis olnud EMV Lada klassi võistluspaaridest olid Otepääl parimad Einar Visnapuu - Anti Kaljumäe (Lada VFTS).

Veoautode klassis ei olnud Otepää talverallil teist aastat järjest vastaseid võistluspaarile Heigo Ojasaar - Keir Järvsaar (GAZ 51).

"Mulle on talvel koguaeg meeldinud sõita. Tulime, proovisime ja alguses hakkas kohe minema ning läks lõpuni nii välja. Hommikune plaan oli, et kraavis lõpetada ei taha ja võtsime mõistusega. Teisel katsel saime meie esimese katsevõidu ja vaatasime, et on täitsa võimalik. Eks meil oli õnne ja teistel nii palju polnud, kuid eks nii see ralli ongi. Pidamine oli kehvem, kui eelmine aasta sest lahtist lund oli palju peal ja piik ei hakanud sinna kinni," sõnas Ojasaar hooaja avaetapi kokkuvõtteks.

Eesti noorteralli meistrivõistluste hooaja avaetapi parimad olid Mairo Tiks - Alo Lond (Ford Fiesta). "Ettevalmistus oli päris hea, käisime paar korda legenditrennis ja korra ka autoga trennis. Recce'l võis noortel olla kolm inimest autos – üks sõidab, kaardilugeja kõrval ja juht on taga. Esimese korra kohta sain legendi päris hea. Alguses oli veidi hirm nahas ja ei teadnud, et kuidas see legend on, kuid lõppkokkuvõttes oli väga hea," sõnas Tiks võiduka debüüdi kokkuvõtteks.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025 (1)
17.02.2025 10:16
Rally Sarma 2025 (1)
29.01.2025 15:43
2025 Monte Carlo Rally (0)
13.01.2025 22:46
Rally Aluksne 2025 video (3)
26.11.2024 13:58
Rally in Latvia (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia