Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Lääne-Virumaal plaanitakse käivitada väike veokakrossisari |
|
Lääne-Virumaal plaanitakse käivitada väike veokakrossisari
Mart Kork, Jaan Villak ja Aivar Ojaperv plaanivad Lääne-Virumaal käivitada kolmest etapist koosneva veoautokrossisarja. Võistlused saaksid toimuma Tapa ja Tamsalu rajal.
Ühel pimedal teisipäeval said kabinetivaikuses kokku Mart Kork, Jaan Villak ja Aivar Ojaperv ning jutuks oli veoautokross. See ei olnud lihtsalt spontaanne lorajutt - Mart jõudis enne Jaani ja Aivari telefonikõnede abil üles kütta ning kohtumine toimus seega ettevalmistatult ja adekvaatses olekus. Ja tegelikult oli veel Imre ka kambas - uus mees entusiastide nimistus, kellega lähemalt tutvute, kui sari elujõuliseks saab.
Meeste nägemust mööda võiks võistlussari olla järgmine: kolme-etapiline sarivõistlus Tapa ja Tamsalu rajal. Tapal sõidetaks nii päri- kui ka vastupäeva. Sõit toimuks vanade reeglite põhjal - 2x8 ringi poolfinaalid, 10 ringi finaal. Sõidetakse üksi ühes autos, aga põhirõhk oleks võistkondlikul arvestusel. Individuaalarvestuses on parimatele karikas ja käepigistus igas klassis, võistkondlikus arvestuses aga nii etapi- kui üldvõitjale rahaline auhind, mis ületab etapil osalemise kulu. Võistkonna suurus kolm sõitjat, keda võib ka vahetada (reeglid lähevad üldjuhendisse, kui see idee tõepoolest teostust leiab). Võistkonna võib kokku panna kellest iganes, kuid võistkonnana osalemine tuleb enne sarja algust registreerida ja maksta ka osalustasu. Võistkond peab koosnema vähemalt kahe masinaklassi sõitjatest.
"Just eelregistreeritud võistkondade hulk on aluseks, kas me korraldame selle sarja või mitte - kui osaleda soovivate võistkondade/sõitjate arv jääb alla kriitilise piiri, siis pole paraku võimalik ideed ellu viia. Muidugi ei keela me starti tulemast ka sõitjatel, kes võistkondadesse ei mahu. Võistkondlik punktisüsteem on välja mõtlemisel selline nagu WRC-s - sõida nagu sõidad, aga põnevus peab säilima lõpuni," rääkis Ojaperv.
Tehnilised tingimused soovivad idee autorid teha paindlikumaks, et võistelda saaks ka autodega, millega meistrivõistluste arvestuses seda teha ei saa. Aga tuleb üks oluline piirang: rehvi minimaalne kõrgus saab olema piiratud GAZ-i orginaalrehvi kõrgusega.
"Peame läbirääkimisi EAL-iga, et ehk oleks võimalik seda sarja sõita nn rahvakrossi litsentsiga, mis on odavam. Kui EAL soovib, tehakse rajad praegustest aeglasemaks, et tõsta ohutust.
Jaan Villak: "EAL-i ohutusvaatlejana, ehk siis raja ohutuse hindajana ütlen, et rada tuleb teha kindlasti aeglasem, kui praegused MV rajad. Sel juhul peaks saama sõita rahvalitsentsiga ja ehk ka lihtsamate turvareeglitega."
Võistluse mõte oleks autokross, ehk sõit raskelt läbitaval, kõva katteta rajal ja kus suurim kiirus jääks umbes 60 km/h.
"Sarjaga ei soovi me mingil moel konkurentsi ega vastuolu pakkuda veoautokomitee korraldatavatele meistrivõistlustele - need toimugu ikka nii, nagu komitee õigeks peab. Meie sõidud toimuksid alles sügisel, algusega augustist või isegi septembrist. Ka kalendrisse palume omad sõidud lisada alles siis, kui MV kalender on avalikustatud," märkis Aivar Ojaperv.
"Lähtume tõsiasjast, et sõitjad vajavad publikut ja publik vajab sõitjaid. Ainus võimalus sellist sarja rahastada, on publikult saadav piletitulu. Sponsorlused ja toetused on toredad asjad, aga tänapäeval on nendega nagu on. Seepärast tahame eriti palju rõhuda just publikumenule, mõelda võistlusele juurde lisaväärtusi, aga "toodet" saab müüa vaid juhul, kui on ka äge võistlus. Ehk palju autosid ja tasavägised sõidud. Võimalik, et tuleb liita "kabiiniklassid", aga kõik sõltub osalejate hulgast. Võimalik, et tuleb starti meelitada ka "võõraid nägusid" - on ideid, keda ja kuidas, aga nendest siis, kui asi asjaks läheb."
Võistluspäev on organisaatoritel plaan teha kompaktseks, et see mahuks ära kolme-nelja tunni sisse. "Kuidas seda teha, ka selle kohta on meil ideid, aga iga kõrvaline tähelepanek on lisaboonuseks. Ilmselt jääb võistluspäeva sisse vaid üks lühike lõunapaus, mis tähendab, et poolfinaalide vahel rada võib-olla ei hooldata, nii et sellega peab arvestama. Sõidame ju siiski autokrossi, kus rada ei peagi olema ideaalses seisus," rääkis Ojapev.
Idee autorid ootavad võistlejate ja fännide tagasisidet. See palutakse saata e-posti aadressidele mart.kork@mail.ee ja aivar.ojaperv@virumaateataja.ee.
"Palume sõitjatelt igal juhul tagasisidet koos meiliaadresside ja telefoninumbritega. Võimalik, et kui idee idanema hakkab, korraldame küsimuste ja ettepanekute kerkimisel ka kokkusaamise - tänapäeval ei pea seda ilmtingimata tegema füüsiliselt, vaid saab ka sidevahendite abil," lisas Ojaperv.
|
|
|
|