Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kalle Rovanperäle Lätist võit, Tänakule kolmas koht |
|
Kalle Rovanperäle Lätist võit, Tänakule kolmas koht
|
Loe lisaks |
|
|
18.-21. juulil Lätis sõidetud autoralli MM-sarja kaheksanda etapi võitsid soomlased Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen. Ott Tänak - Martin Järveoja lõpetasid dramaatilise võistluse kolmanda kohaga.
Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) teenisid lõunanaabrite juures oma rallikarjääri 14. etapivõidu. Toyota Gazoo Racingule kindlustasid kaksikvõidu Sebastien Ogier - Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kes jäid meeskonnakaaslastest 39,2 sekundi kaugusele.
Viimase kiiruskatse eel kolmandat kohta hoidnud ja kogu ralli vältel suurepärast sõitu teinud ning katsevõidunigi jõudnud Mārtiņš Sesks - Renars Francis (Ford Puma Rally1) langesid auto tehniliste probleemide tõttu lõpuks seitsmendaks.
Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1)kaotasid ajaloo esimese Läti MM-ralli avakatsel vale rehvivaliku tõttu väärtuslike sekundeid. Reedel korra TOP3 katseaega näidanud eestlased hoidsid enamuse päevast neljandat kohta, kuid eelviimasel katsel tekkinud piduriprobleemid kukutasid nad päeva lõpuks kuuendaks. Laupäeva hommikune ring tõi eestlastele nädalavahetuse esimese katsevõidu ja lõunapausi eel lahutas eestlaseid viimasest poodiumikohast 9,6 sekundit.
Kui hommikune ring möödus suuremate sündmusteta, siis pärast hoolduspausi sõidetud ring pakkus eestlastele seiklusi. Ringi teisel katsel juhtus intsident, kus Elfyn Evansi roolitud Toyota poolt löögi saanud täispuhutud reklaamkaar vajus teele ja kuna järgmisena tulnud eestlastel ees ootavast takistusest aimu polnud, sõitsid nad sellest üle. Tänak peatas Toyota reklaami alla mattunud Hyundai mõnesaja meetri pärast, kuna kangas ja kinnitused olid end mässinud ümber auto. Et uuesti liikuma pääseda, tuli rattad alt võtta ja "kate" eemaldada. Nominaalaja saanud eestlased jätkasid kolmanda koha püüdmist ja vähendasid viimase katse eel vahe 6,3 sekundi peale.
Sellega aga polnud Ott Tänaku ja Martin Järveoja seiklused lõppenud, sest Liepaja linnakatsel purunes hüppest maandumisel autol pooltelg ja hetkeks reisijaks jäänud rallipaar pidi pidurdamiseks kasutama rajaäärsete heinapallide abi. Päeva lõpetasid Tänak ja Järveoja siiski neljandal kohal.
Viimasele rallipäevale läksid eestlased vastu eesmärgiga olla pühapäeva ja punktikatse arvestuses kõige kiiremad ja see neil ka õnnestus. Lisaks tõusti kodustel teedel kihutanud lätlaste ebaõnne tõttu üldarvestuses kolmandaks. Ralli võitjatest jäid parimad Hyundai võistlejad 20 kiiruskatse kokkuvõttes maha 1.04,5. Läti MM-ralli kokkuvõttes teenis Tänak 22 punkti, mis tõstis ta MM-arvestuses teiseks. Tabeliliidrer Thierry Neuville edestab teda 8 punktiga.
"Võime vähemalt öelda, et täna oli hea päev. Lõppkokkuvõttes ei olnud laupäeval halb tempo. Suutsime rütmi leida pärast rasket reedet, mil olime vale rehvivaliku ja seadistusega hädas. Pidurite kaotamine reedesel viimasel kiiruskatsel tähendas, et meil polnud laupäeval head stardipositsiooni, mistõttu tundus, et kaardid ei olnud meie kasuks, kuid oleme lõpuks suutnud võtta absoluutse maksimumi," sõnas Tänak. Samuti kiitis ta noort lätlast: "Martins on teinud suurepärast tööd. Ta teab küll neid teid, aga sõitma peab ka. Ta oli poodiumikohta väärt."
"Järgmine etapp on Soomes. See on üks mu lemmikvõistlusi, sest sealsed teed on ralli jaoks loodud. Toyota on taas väga kiire, kuid anname endast kõik ja surume täiega," lisas Tänak.
Tootjate arvestuses jätkab esikohal Hyundai Motorsport, kuid nende edu teise järjestikuse kaksikvõidu võtnud Toyota Gazoo Racing ees on nüüd vaid üks punkt.
Gregor Jeets ja Timo Taniel WRC2 klassis seitsmendad
WRC2 klassis olid Läti MM-rallil ainsa Eesti võistluspaarina stardis Gregor Jeets - Timo Taniel (Toyota GR Yaris Rally2). RedGrey meeskonna võistlejad näitasid paljudel katsetel TOP6 katseaegu, kuid pidid kahel päeval tegelema ka sõitu mõjutavate tehniliste faktoritega.
Reedel segas eestlaste sõitu tuppa tulnud tolm, mis tuli kaardilugeja ukse vahelt. Laupäeva hommikus teisel katsel käisid nad väikesel kiirusel üle katuse. Pealtvaatajate abiga rajale tagasi saanud mehed kaotasid selle intsidendiga ligi viis ja pool minutit. Ralli kokkuvõttes kuulus eestlastele WRC2 klassi seitsmes koht. Kaotust klassivõiduni jõudnud rallipaarile Oliver Solberg - Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) kaotati lõpuks 9 minutit ja 22,4 sekundit.
"Üldpildis jäime tegelikult rahule. Ralli algas suhteliselt keeruliselt. Reedel juhtus selline intsident, et lõunase rehvivahetuse eel sõitis meist kõrval seisnud ekipaaž niimoodi mööda, et võttis kaardilugejapoolse ukse kaasa. Seda me korda ei saanudki ja pidime järgnevad neli katset sõitma lahtise uksega. See tolm, mis autosse tuli, oli meeletu, kuid saime lõpuni. Laupäeva hommikusel teisel kiiruskatsel oli meil ebaõnne, kui kitsas mahapööres läksime sõidujoonest välja. Kuidagi haakis tagumise ratta kinni ja käisime väikese hoo pealt õnnetult üle katuse. Õnneks oli seal pealtvaatajaid, kes meid tagasi lükkasid. Ülejäänud päev oli hoolduseni keeruline, sest meil olid aknad katki ja auto natukene kõver. P'rast hooldust oli jälle tore. Õnnestus seadeid muuta ning saime õhtuks need juba nii heaks, et oli mugav sõita. Pühapäeval oli samuti hea sõita ja seda hoolimata apsakatest, kus tuli väike ajakaotus, kuid võrreldes konkurentidega oli kiirus juba päris hea. Nüüd nädalane paus ja siis edasi Soome," võttis Jeets lõunanaabrite juures sõidetud esimese MM-ralli kokku.
WRC3 klassis osalenud võistluspaari Joosep Ralf Nõgene - Aleks Lesk (Renault Clio Rally3) ainus konkurent katkestas juba neljapäevasel avakatsel, kuid oli ülejäänud päevadel tagasi võistlusrajal ja pakkus eestlastele konkurentsi. 20 kiiruskatsest võitsid LightGrey meeskonna võistlejad Nõgene - Lesk 18 ja edestasid lõpuks konkurenti rohkem, kui 19 minutiga.
Autoralli MM-hooaeg jätkub augusti esimesel nädalavahetusel, kui ees on ootamas legendaarne Soome MM-ralli.
Vaata lisaks:
www.autosport.ee
|
|
|
|