Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rauno Paltser
01. juuli 2024 23:43
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Ott Tänak ja Martin Järveoja Poola rallil. Foto: Hyundai Motorsport

Rovanperä võitis, Tänak katkestas, Virves poodiumil

Poolas sõideti autoralli MM-sarja seitsmes etapp, mis lõppes Kalle Rovanperä ja Jonne Halttuneni (Toyota GR Yaris Rally1) võiduga.

Soomlased Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen ei pidanud algselt Poolas sõitmagi, kuid kuna nende meeskonnakaaslased Sebastien Ogier - Vincent Landais tegid rajakirjutamisel avarii ja vajasid taastumiseks aega, siis kutsuti soomlased neid asendama.

19 kiiruskatsest 9 võitnud kahekordsed maailmameistrid edestasid finišis Toyotale kaksikvõidu toonud Elfyn Evansit ja Scott Martinit (Toyota GR Yaris Rally1) 28,3 sekundiga.

Ott Tänaku ja Martin Järveoja jaoks hästi alanud võistlus sai reede hommikul suure tagasilöögi

Võistlusele suurte ootustega startinud Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) olid neljapäeval kiireimad nii võistluseelsel testikatsel kui ka ka Mikołajki publikukatsel ja nad läksid reedele vastu sekundilises edus. Kahjuks sai eestlastele hästi alanud ralli tagasilöögi kohe reede esimesel katsel, kus nende Hyundai ette hüppas kits. Autosai sedavõrd palju kannatada, et sõitu jätkata ei olnud enam võimalik.

"Kogesime täna tõelist ebaõnne. Olles üle vaadanud pardakaamera video, siis meil oli sellest hetkest, kuni kits ilmus kaadrisse ja toimus kokkupõrge aega 0,26 sekundit. Seega mul polnud hetkegi aega, et olukorda vältida. Saab olema keeruline ülesanne skoorida superpühapäeva punkte, kuid me anname endast parima," sõnas Tänak katkestamise järel meediale antud intervjuus.

Laupäeval olid eestlased rajal tagasi, kuid meeskonna otsusel võisteldi vaid hommikuse ringi katsetel, et olla valmis pühapäevaks. Viimasel võistluspäeval olid Tänak - Järveoja head hoos ja nad võitsid neljast katsest pooled. Kõige olulisem oli see, et pühapäeva arvestuses ei olnud eestlastest keegi kiirem, mis tähendas nendele seitset MM-punkti. Rallit lõpetanud punktikatselt võtsid Tänak ja Järveoja veel neli lisapunkti, mis tegi nende päeva saldoks 12 võimalikust punktist 11.

"Tegime täna kõik, mis suutsime, kuid sellest on väga kahju, et meie nädalavahetus juba nii vara lõppes ja me ei saanud teada, et kui konkurentsis me oleksime olnud. Olen kindel, et meil oleks olnud piisav tempo, et heidelda võidu nimel ja mul oli autos okei tunne. Meie kahe viimase päeva stardipositsioon tegi lõpptulemuse raskeks. Peame siit nüüd edasi liikuma ja Läti eel paremaks saama," võttis Tänak võistluse Hyundai pressiteenistuse vahendusel kokku.

Hooaja kokkuvõttes hoiab Tänak115 punktiga kolmandat kohta. MM-sarja liidrist Thierry Neuville'st jääb ta maha 21 punktiga.

Robert Virves ja Aleks Lesk esmakordselt WRC2 klassis poodiumilkohal

WRC2 klassis oli stardis kolm Eesti võistluspaari, kellest parimat tempot näitasid kiiretel Poola teedel Robert Virves - Aleks Lesk. Teist rallit Škoda Fabia RS Rally2 autoga võistelnud saarlased võitsid kaks kiiruskatset ja hoidsid kaks katset enne ralli lõppu WRC2 klassis teist kohta, kuid siis purunes nende autol rehv. See kukutas eestlased viiendaks. Kuna rallit lõpetanud katsel oli probleeme ka konkurentidel, siis tõusid Virves - Lesk viimase katse võiduga tagasi kolme sekka. Nad lõpetasid võistluse kolmandal kohal. See oli saarlastele rallikarjääri esimene poodiumikoht WRC2 klassis.

"Viimast võistluspäeva alustasime kiiruskatsevõiduga, mille järel möödusime Solbergist ja tõusime tagasi teiseks. Ka päeva teisel katsel suutsime oma edu kasvatada. Eelviimasel saime aga pihta sõidujäljes olnud kivile, mis lõhkus koheselt rehvi ja kaotust kogunes üle minuti ning langesime viiendaks. See oli mõru pill mida alla neelata, kuid seejärel tuli fookus suunata viimasele kiiruskatsele, sest tol hetkel olime poodiumikohast 9,7 sekundi kaugusel. Viimasel katsel oli õnn lõpuks ka meie poolel ja tänu eespool oleva konkurendi rehvipurunemisele ja hästi õnnestunud katsele tõusime tagasi poodiumile ja seda ülinapi, kõigest 0,6 sekundilise eduga! Oleme väga rahul näidatud kiirusega ja lõpuks õnnestus ka paar katsevõitu võtta, mis olid minu jaoks esimesed WRC2 klassis," rääkis Virves.

Kohe Virvese ja Leski selja taga lõpetasid Poola MM-ralli WRC2 klassi neljanda kohaga Georg Linnamäe - James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2), kes kaotasid neile kõigest 0,6 sekundit. Kolmanda Eesti võistluspaari Gregor Jeets - Timo Taniel esimene tutvus uue Toyota GR Yaris Rally2 autoga lõppes 18. kiiruskatsel tehnilistel põhjustel.

WRC2 klassis võtsid võidu Toyotal sõitnud Sami Pajari - Enni Mälkönen.

Vaata lisaks:
www.autosport.ee

Artikli juurde
06.07.2024
Estonia ralli avakatse võitis Hayden Paddon
Artikli juurde
11.07.2024
Albert Pärtelson: tahaksin tippu jõuda, et olla parem, kui Ott Tänak!
Artikli juurde
10.07.2024
Leedu ralli stardirivi avab Esapekka Lappi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
23.06.2024
Drivestonia 2024 (0)
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
12.07.2024 15:16
ERC Delfi Rally Estonia 2024 (1)
25.06.2024 22:18
Drivestonia 2024 (0)
16.06.2024 07:42
Crosskartide rallisprint 2024 Vasalemmas (0)
27.05.2024 09:59
RallyX 2024 Kouvola Finland (0)
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia