Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Urmo Kaasik ihaldab rallivõitu Saaremaalt
Urmo Kaasik ja Ingvar Mägi tegid sportrallil debüüdi läinud aasta lõpul, kui osalesid Henri Frankelt renditud Subaru Imprezaga Saaremaa rallil. Toonane sõit jäi neil auto tehniliste murede tõttu küll pooleli, ent äsjasel Rapla rallil jõudsid nad lõpuni.
Rallispordiga hakkasid Urmo Kaasik ja Ingvar Mägi tõsisemalt tegelema 2018. aasta novembris, kui nad osalesid Hiiumaa rahvarallil. "Auto oli täiesti originaalseades Subaru Impreza. Sellega sõitsime kuni eelmise aastani ja Hiiumaa rahvaralli võiduni. Number oli siis 92."
Foto: Urmo Kaasiku erakogu
"Ala oli meile esialgu päris võõras. Tulime kohale ise sõites. Subarul olid all 17-tollised tänavasõidurehvid. Rehvidest ja velgedest saime jagu esimese päeva õhtuks - tekkisid muhud ja lekked. Saime need Olerexist ostetud rehvivahuga lapitud. Teise päeva keskel andis oma rehvid ja veljed meile Taavi Sevostjanov. Siis saime ralli lõpetatud. 15-tollised veljed ja kruusarehvid ei oleks isegi alla mahtunud, kuna autol olid suured originaalpidurid. Veelkord tänud Taavile, et saime lõpetada ja nende samade ratastega ka koju sõita," rääkis Urmo Kaasik oma esimesest rallivõistlusest.
Esimese võiduni jõudsid Jõgevamaalt ja Lääne-Virumaalt pärit sõitjad mullusel Läänemaa rahvarallil. Kaasik tunnistas, et selleks ajaks oli juba tekkinud plaan proovida n-ö päris rallit. "Eks see sportralli mõte küpses peas paar aastat, aga võimalus tekkis eelmise aasta lõpul, kui saime rentida Henri Frankelt Subarut. Seega debüüt sportrallil sai teoks Saaremaal. Sõitsime sama autoga, millega nüüd Raplas. Sisimas võiks olla teekond sarnane rahvaralliga - seal, kus debüteerisime, selle ralli peaks ka võitma! Tean, et see on üks raskemaid pähkleid, aga vähemalt on suund paigas."
Saaremaa rallit meenutades sõnas Urmo Kaasik, et debüüt läks üle kivide ja kändude: "Esiteks olime ise rohelised ja ei saanud isegi oma turvavarustuse kinnitamisega hakkama. Kõik toimus nii kiiresti ja viimasel hetkel enne starti saime viimased turvaasjad peale. Pimedas jäid tuled paika panemata, ise kirjutatud legendi uskumisega oli raskusi, kuigi Henri Pihel tuli meile esimese päeva eel ööseks appi legendi kirjutama - sellest oli väga palju abi. Legendi koostasime videote abil, sellega läks hommikul kella viieni. Esimesel päeval olid kergemad tehnilised mured, kuid teist päeva alustasime ilma piduriteta. Teiseks läbimiseks olid jällegi pidurid peal ja pidin parema jalaga piduripedaali tõstma. Kolmandale läbimisele me ei jõudnudki, kuna bensiinipump lakkas ülesõidul töötamast."
Oma teiselt sportrallilt Raplast ei oodanud 33-aastane juht ja 35-aastane kaardilugeja just kuigi palju. "Selleks ajaks olime aru saanud, kui teine maailm on sportralli. Rallimeeste ütlus "pidur on kiiruse surm" oli saanud palju sügavamõttelisema tähenduse. Sportrallis on kiiruse hoidmine kurvides väga tähtis ja pidurit ei tohiks üldse kasutada, kuna hoo ülesse võtmine võtab rahvaralliautoga võrreldes arvestatavalt rohkem aega. Seega oli plaan lihtsalt kilomeetreid koguda," rääkis Kaasik. "Kokkuvõttes oleme rahul. Tunne jäi sisse palju parem kui Saaremaal. Esimese hooga Saaremaal konkurentidega aegu võrreldes sain aru, et esiotsa mehed on peast sõgedad ja ehk see sportralli ei olegi minu jaoks, kuid Raplas sain juba rohkem sõidule keskenduda. Kuna istumise all oli võõras auto, siis piire katsetama ei hakanud. Enda lõbuks võime öelda, et ühele R5 masinale, Iisraeli sõitjaga roolis, tegime ikka ära!"
Urmo Kaasik märkis, et kuigi sportralli osas on nüüd siht selge, siis rahvaralliga ta hüvasti jätta ei kavatse. "Sai soetatud Yaris GR ja hetkel ehitame seda, et järgmisel aastal rahvarallis uuesti rajal olla. Kui auto meeldib ja kiirust on, plaaniks ehitamist jätkata, et saaks sama sõidukiga sportrallisse edasi minna. Ehk õnnestub samal ajal sportralliks mõnda autot rentida ja mõned sõidud teha, et teedega tutvuda."
|
|
|
|