Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rauno Paltser
26. veebruar 2023 11:54
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Ralli võitjapaar Mārtiņš Sesks - Renārs Francis rajal. Foto: Pille Russi

Mārtiņš Sesks võitis, Timmu Kõrge parima eestlasena kolmas

 Loe lisaks
Eesti meistrivõistlused jätkuvad sel nädalal Lätis

Aluksne ralli lükati veebruari lõppu

24.-25. veebruaril sõidetud Alūksne rallil saavutasid esikoha Mārtiņš Sesks ja Renārs Francis. Esikoha eest heidelnud Gregor Jeets ja Timo Taniel tegid eelviimasel kiiruskatsel sõiduvea ja katkestasid.

Reedel ja laupäeval sõideti Lätis Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp. Alūksne rallit alustas 74 võistluspaari, kellest Eesti meistrivõistluste punkte asus püüdma 51.

Avapäeval sõidetud kahe kiiruskatse järel juhtisid võistlust Mārtiņš Sesks - Renārs Francis (Škoda Fabia RS Rally2). Lätlaste edu meie rallipaari Gregor Jeets - Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 evo) ees oli 3,03 sekundit. Nende kahe võistluspaari heitlus esikohale jätkus ka laupäeval ja vahe enne kahte viimast katset oli vahe 4,39 sekundit. Kahjuks tegid eestlased võistluse eelviimasel kiiruskatsel sõiduvea ja olid sunnitud katkestama.

"Plaan oli suhteliselt selge, kuidas lätlane ära võita. Nägime, et tegelikult olime kiiremad ja aega ära andnud mõne hangesõidu ning mõne väikesema vea tõttu. Läksime suruma, kuid kahjuks oli rööbas suur, jälg vale ja see oli katse ainus kurv, kus polnud hange, mis autot toetaks ning vajusime kraavi. Autol polnud midagi häda, kuid saime kõvasti kaevata ja ei jõudnud enam õiges ajas rajale tagasi," kommenteeris Gregor Jeets.

Vaid Läti meistrivõistluste punktidele sõitnud Sesks ja Francis võtsid ligi pooleteise minutilise eduga Alūksne rallil võidu. Eesti meistrivõistluste arvestuses võtsid hooaja teise etapivõidu Emils Blūms - Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo 9), kelle edu võistluspaari Timmu Kõrge - Arro Vahtra (Mitsubishi Lancer Evo 10) ees oli 14,93 sekundit, kuigi enne viimast lisakatset oli kahe võistluspaari vahe vaid 1,83 sekundit.

"Rada oli hästi kihvt, kiiruskatsed tehnilised ja olud kohati nagu Arctic Lapland rallil. Tahtsime teha head sõitu ja tegime ka, kuid nüüd on vaja analüüsida, miks me juba mitmendat korda järjest enne lõppu kõik kätte võidetu käest ära anname. Viimasel ringil arvasime kõik koos millegipärast, et lisatulesid pole vaja, kuid viimane katse oli päris pime ja sõitsime seal ühest hanges teise ning lõpuks oli ka veel esiklaas lund täis. Varu meil on, kuid nüüd tuleb aru saada, et kus see aeg turvaliselt võtta ja kus seda pole mõistlik teha," rääkis Kõrge.

Eesti meistrivõistluste arvestuses kuulus kolmas koht üldises pingereas võistluspaarile Allan Popov - Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo 9). Samad võistluspaarid moodustasid ka EMV5 arvestuse esikolmiku.

EMV2 arvestuses võtsid Lätis võidu Serhii Potiiko - Žilvinas Juršys (Škoda Fabia Rally2-Kit), kelle edu seitsmendal katsel hanges kinni olemise tõttu aega kaotanud Kaspar Kasari ja Rainis Raidma (Škoda Fabia R5) ees oli 2 minutit ja 1,31 sekundit. Kui EMV2 arvestuses kanti lõpuprotokolli kaks võistluspaari, siis EMV3 arvestuses ainsad startijad ja lõpetajad olid Janno Pagar - Mikk-Sander Laubert (Ford Fiesta Rally3).

Alūksne rallil käis kõige tasavägisem heitlus kuni finišini EMV4 arvestuses, kus võidu võtsid Jaspar Vaher - Evelin Mitendorf (Ford Fiesta Rlaly4). Karl-Markus Sei - Martin Leotoots (Peugeot 208 Rally4) kaotasid neile 7,39 sekundit.

"Katsed olid lahedad ja hästi kiired. Reedese õhtuga võib rahul olla, sest seal veidi üritasime ka ja sõitsime enamvähem tempoga. Laupäeval mingitel katsetel oli keeruline tempos püsida, kuid sõit oli ikkagi ok ja kiirus enamvähem. Lumevalle sai puudutud omajagu, kuid mingeid väga ärevaid hetki meil polnud," sõnas Vaher.

Katsevõidud jagunesid vastavalt: kuus Vaher - Mitendorf ja neli Sei - Leotoots. Mõlemad esirattaveolise autoga sõitnud võistluspaarid lõpetasid ralli üldarvestuse kümne parema hulgas, olles vastavalt seitsmendal ja kaheksandal kohal. EMV4 arvestuse kolmas koht kuulus võistluspaarile Patrck Enok - Rauno Rohtmets (Peugeot 208 Rally4), kelle kaotus võitjatele oli 1.34,1. Jaspar Vaherile ja Evelin Mitendrofile kuulus etapivõit ka Estonian Junior Challenge arvestuses.

EMV6 arvestuses liikusid hooaja teise etapivõidu poole Taavi Niinemets - Esko Allika (BMW M3 E36), kuid viimasele kahele katsele tehtud vale rehvivalik ja sõiduviga nurjasid selle plaani. Etapivõitu saavutasid Toomas Vask - Andrus Toom (BMW M3 E36), kes edestasid konkurente kokkuvõttes 11,29 sekundiga. Markus Tammoja - Patrick Juhe (BMW M3 E36) olid kolmandad.

"Reedel olime hädas ja ei saanud üldse pihta, kuid tegime öö vahele ja hakkasime sõitma. Tegime ka teistest erinevat rehvistrateegiat, kui sõitsime esimesed läbimised pikema ja teised lühema naastuga. See tõi meile edu. Õhtusel ringil oli kõva "lumepudru" ja puhast joont ei tekkinudki. Käisime kaheksandal katsel korralikult teelt väljas, kuid imekombel saime välja. Nii palju adrenaliini pole ammu saanud, kui siin oli," rääkis Toomas Vask.

EMV7 arvestuses olid parimad Madars Dīriņš - Gints Lasmanis (Honda Civic Type-R EP3). Nende edu Arno Metsaluige ja Mati Solomi (Honda Civic Type-R EP3) ees oli 3.54,52 ja ning Robert Kikkatalo ja Robin Marki (Honda Civic Type-R EP3) ees 4.09,39.

EMV8 arvestuses võtsid teise etapivõidu Oskar Männamets - Holger Enok (Citroën C2 R2 Max). Nende edu teisena lõpetanud Madis Moori ja Mihkel Reimali (BMW 316i E30) ees oli 5.26,03 ning kolmanda koha välja sõitnud Imre Randmäe ja Ken Hahni (Nissan Sunny GTi) ees 9.11,49.

"Sain legendi okeilt kirja, kuid mõned vead tulid siiski sisse. Hommik ei alanud kõige paremini, sest päris palju vigu oli, kuid pärastlõunal oli juba hästi. Rajaolud olid päris lumised ja just esimesel läbimisel. Mõni ärev hetk oli, kuid midagi erilist ei juhtunud. Otepääl tundsin ennast kindlamalt, kuid päeva lõpuks oli siin sama tunne," ütles Männamets.

Terminal Oil - Eesti autoralli meistrivõistluste kolmas etapp sõidetakse 5.-6. mail Raplas.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia