Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Ken Torn katkestas Assooride ralli tehnilistel põhjustel |
|
Ken Torn katkestas Assooride ralli tehnilistel põhjustel
Ken Torn ja Kauri Pannas jäid enne pühapäevaseid katseid liidritest 11,7 sekundi kaugusele. Pühapäevasel kolmandal katsel tekkisid eestlaste võistlusautol tehnilised probleemid, mis viisid katkestamiseni.
Laupäeva hommikul anti Atlandi ookeani põhjaosas asuval Assooride saarestiku suurimal São Migueli saarel start autoralli Euroopa meistrivõistluste hooaja teisele etapile.
Kui algselt pidid võistlejad avapäeval läbima seitse kiiruskatset, siis päeva esimese katse otsustasid korraldajad turvalisuse kaalutlustel tühistada. Nimelt oli öösel maha sadanud vihmavesi ühel katselõigul tekitanud suure kraavi, millest ohukorral poleks kiirabi läbi pääsenud.
Seega sõideti ralli avakatsena võistluse teine katse, mille esimeses pooles segas võistlejaid lisaks vihmale ka tihe udu. Rasketes tingimustes sõidetud katsel näitasid kuuendana rajal olnud Ken Torn - Kauri Pannas kolmandat aega ja jäid liidritest maha 3,1 sekundiga. Rallit asusid juhtima 2016. aasta Assooride ralli võitjad Ricardo Moura - António Costa.
Enne hoolduspausi sõidetud katsel jäi eestlastel katsevõidust küll puudu 1,1 sekundit, kuid üldarvestuses võtsid nad ralli liidritelt aega tagasi ja tõusid teiseks. Saaremaalt pärit mehi lahutas nüüd liidritest 1,5 sekundit.
"Nautisin sõitmist, kuid pidamine muutus pidevalt. Peame sellel pinnasel veel arenema ja endale selle selgeks tegema, kuid seni on kõik okei," võttis Torn hommikused katsed enne hoolduspausi kokku.
Ralli jätkus pärast lõunapausi nelja kiiruskatsega, millest esimene oli hommikul ära jäänud katse. Esimesel neist näitasid eestlased seitsmendat aega, kaotades kaotasid katsevõitjatele 4,9 sekundit. Üldarvestuses jätkasid nad teisel kohal ja jäid liidritest maha 4,2 sekundiga.
Järgneval katsel, mis oli esimest korda Assooride rallil osalevatele eestlastele juba hommikust tuttav, tõsteti tempot ja saadi kirja teine aeg, mis oli 2,7 sekundit kehvem, kui ralli liidritel. Portugallaste ja eestlaste vahe üldarvestuses oli nüüd 6,9 sekundit.
Reedese võistluspäeva viimase pika katsena sõideti teistkordselt Tronqueira kiiruskatse. Tihedas vihmas ja väga libedates tingimustes sõidetud katsel ei olnud eestlaste auto rehvid enam parima pidamisega ning lisaks lõhuti katse lõpus olnud veetakistusest läbi sõites auto esiosa. Katse seitsmes aeg ja 16,9 kaotussekundit katse võitjatele tähendas, et Torn ja Pannas pidid üldarvestuses ära andma kaks positsiooni ja jätkasid neljandal kohal. Kaotust liidritele oli 11,7 sekundit.
ERC Assooride ralli avapäeva lõpetas 3,12 km pikkune publikukatse, kus võisteldi paarisrajal. Ken Torn - Kauri Pannas sõitsid paaris, kus nende konkurentideks olid ralli liidrid Moura - Costa. Eestlased ja portugallased läbisid katse identse ajaga 2:39,9, mis tähendas kolmandat resultaati.
Avapäeva lõpetasid Ford Fiesta Rally2 autol sõitvad Ken Torn ja Kauri Pannas neljanda kohaga. Eestlased jäävad enne pühapäevaseid katseid liidritest 11,7 sekundi kaugusele. Teisest kohast lahutas neid 3,3 sekundit.
"Nii nagu ma enne rallit ennustasin, et ilm muutub siin väga kiirelt ja kunagi ei tea päris täpselt, mis ees ootab, täpselt nii ka läks. Päris keeruliste oludega päev oli, kuid saime, ma arvan, enda tegemistega okeilt hakkama. Homme on veel pikk päev ees ja tuleb keskenduda oma asjale," kommenteeris Torn.
Assooride ralli teine võistluspäev sai Eesti aja järgi alguse pühapäeva keskpäeval. Ken Torn - Kauri Pannas alustasid teist võistluspäeva neljandalt kohalt. Laupäeval kuuest katsest neljal TOP3 katseaega näidanud eestlased tõstsid pühapäeva avakatsel hoolimata endiselt väga libedatest ja keerulistest oludest tempot, mis tõi neile Assooride ralli esimese katsevõidu. Ralli liidritega vähendasid eestlased vahet 1,2 sekundi võrra. Üldarvestuses poodiumi viimasele astmele tõusnud saarlased jäid nüüd esikohast 10,5 ja teisest kohast 0,4 sekundi kaugusele.
Järgnevana sõidetud 7,46 km pikkune katse oli sellel rallil esimene, kus nägi ka selget taevast ja ei sadanud vihma. Kahjuks tegid Torn - Pannas niisketes oludes sõidetud katsel ühes paremkurvis pirueti ja kaotasid ralli liidritele 21,5 sekundit. Ralli üldarvestuses kukuti tagasi neljandaks ja jäädi liidritest maha 32 sekundiga.
"Tegin katsel spinni. Minu viga, läksin kurvi liiga laia joonega ja kiiresti," sõnas Torn katse finišis.
Järgnevana ootas ees päeva pikima katse (24,01 km) esimene läbimine. Taaskord sadas vihma ja lisaks piiras nähtavust tihe udu. Kahjuks hakkas sellel katsel Ken Torni ja Kauri Pannase võistlusauto tõrkuma ning salongi suitsu sisse ajama. Eestlased peatasid esmalt paariks minutiks katsel auto ja üritasid probleemist jagu saada, kuid 600 meetrit pärast eelmist peatumist pidid eestlased vastu võtma karmi otsuse ja hästi kulgenud võistluse tehnilistel põhjustel katkestama.
"Assooride ralli on äge. Kõik see mida olime eelnevalt näinud videotelt, oli oma silmaga veelgi ägedam. Kahjuks lõppes meie jaoks hästi alanud võistlus tehnilise rikke tõttu. Täpsemalt veel ei tea, mis juhtus, sest oleme alles katsel, kuid korraga lõi auto tossu täis ja auto ei töötanud enam korralikult," rääkis Torn.
Kauri Pannas sõnas, et katkestamine oli tingitud tehniliste probleemide tõttu. "Pidime raja äärde jääma," nentis ta. "Meie jaoks oli see ralli esmakordne start Assooridel ja siinkohal tahaks kiita Keni, kes suutis siinsete olude ja radadega nii kiiresti kohaneda. Müts maha selle mehe ees."
Ken Torn ja Kauri Pannas teevad järgmise Euroopa meistrivõistluste stardi mais, kui 12.-14. mail sõidetakse järjekorras 46. Kanaari saarte ralli.
|
|
|
|