Hiljaaegu avaldas Eesti Autospordi Liit autorallis uuest hooajast käivituva Lada Classic Cup'i autode tehnilised tingimused. Karikasarja eestvedaja Einar Visnapuu prognoosib põnevat hooaega.
"Arvan, et tuleb äge hooaeg. Auto enda olemus ja sarja tingimused loovad eelduse võrdseks võidusõiduks," sõnas Einar Visnapuu. "Mõningad ümberehitused on lubatud, aga autod on üldjoontes siiski standardsed."
Lada Classic Cup'i saab sõita tagarattaveoliste Ladadega (mudelid VAZ-2101 kuni VAZ-2107 ja nende modifikatsioonidega). Mootori töömaht peab jääma vahemikku 1200 kuni 1600 cm³. Autodele on kehtestatud miinimumkaal, mis kuni 1300 cm³ mootori puhul on 700 kg ja kuni 1600 cm³ korral 780 kg.
Idee Lada Classic Cup'i käivitamiseks sündis Visnapuu sõnul rallil pealtvaatajana olles. "Arutasime sõbraga, et Ladaga ju tänapäeva Eesti autorallis klassivõitu ei saavuta ja kui võiduvõimalus sisuliselt puudub, siis kaovad ka võistlejad. Oleks kahju, kui Lada ralliautona hääbub," sõnab ta. "Nii tekkiski idee Ladadele eraldi arvestus luua ja mõte leidis toetust ka EAL rallikomitees."
Ladadega sõidetakse võidu kogu endistes sotsialismimaades ja muljalgi. "Meil võib järgmisel hooajal Eestist juba 15 Ladat rajal olla, Lätis on kaheksa võistlusvalmis autot, Ladad on populaarsed ka Ungaris, nendega sõidetakse rallit ka Soomes, rääkimata Venemaast."
Lada Classic Cup korraldatakse 2022. aastal EMV8 arvestuse siseselt teisisõnu peetakse selles klassis startivatele Lada Classic Cup'i tehnilistele tingimustele vastavatele autodele ka omaette punktiarvestust.
Tehniliste tingimustega on võimalik tutvuda siin.
Vaata lisaks:
www.autosport.ee