Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Allik Racingu klubi tegus ja tulemuslik hooaeg
Mulgimaal on üks seltskond, keda ühendab huvi autospordi vastu. Nimetavad nad ise seda seltskonda klubiks Allik Racing. Ilmselt on autospordihuvilisest uudiste jälgijagi aeg ajalt lugenud uudiseid, kus räägitakse sellenimelise klubi liikmete edukatest esinemistest mitmesugustel autospordivõistlustel.
Kuulub klubisse 14 sõitjat, kes rohkem või vähem kordi käesoleval aastal võistlustel starti asusid. Mõni piirdus ühe stardiga, mõni tegi kaasa üle kahekümne võistluse.
Kokku osalesid klubi liikmed käesoleval aastal 21 võistlusel, sealhulgas rallikrossi ja veoautokrossi Eesti meistrivõistlustel, superkrossi karikavõistlustel, Tarvastu, Aluvere, Lõuna-Eesti ja Misso karikasarjades.
Võistlustelt toodi kokku ära 47 poodiumikohta ning lisaks 17 poodiumikohta sarjade aastaarvestuses.
Võistlusklassides, kus klubi esindajad põhiliselt stardivad, (esiveoliste rahvakross ja sprint) loovutati näiteks Tarvastu, Aluvere ja Lõuna-Eesti sarjades aastaarvestuses kuuest esikohast vaid üks. Võttis selle Tarvastu sarja sprindis Riho Loit. Ülejäänud esikohad jagunesid Robin Alliku ja Alar Alliku vahel.
Kui jagada võistlused tinglikult kolme kategooriasse: rahvaliiga ehk mitmesugused kohalikud sarjad, esiliiga ehk superkrossi karikasari ja kõrgliiga ehk Eesti meistrivõistlused rallikrossis, siis kõige kõrgemal tasemel võistles kõige paremini Kevin Allik. Ta alustas noorvõistlejana kuus aastat tagasi Tarvastu võistlustega ja oli käesoleval aastal juba rallikrossi Eesti meistrivõistluste arvestuses klassis Super 1600 kõigil kuuel etapil poodiumil ning hooaja kokkuvõttes teine. Kevin Allik on lisaks käesoleva aasta superkrossi sarja kahekordne võitja. Ta võitis ära sarja peaauhinna ehk superfinaalide karika ja oli ka esiveoliste krossi parim.
Teine noormees, kes rallikrossi Eesti meistrivõistlustel kaasa tegi, oli Robin Allik. Seda klassis Super 1600 Junior. Tema oli samuti kõigil etappidel poodiumil ning aasta kokkuvõttes kolmas noor. Teistes sarjades koos meestega (noormehel endal vanust 14) võisteldes kuulub talle käesoleval aastal superkrossi karikasarjas esiveoliste sprindi kolmas koht. Ta on Aluvere võistlussarja võitja nii krossis kui ka sprindis, Lõuna-Eesti karikasarja võitja sprindis ja teine krossis, Tarvastu sarja teine sprindis ja kolmas krossis. Kokku läbi hooaja talle 12 poodiumikohta etappidelt ja kaheksa sarjade kokkuvõttes.
Kogu tehnikaparki hooldavad nad suuremal või vähemal määral OÜ 2AMotors töökojas, kus toimetab Alar Allik, keda sõbrad naljatamisi autoremondi geeniuseks kutsuvad ja kes ka ise võimalusel rajale läheb. Tulemuseks on käesoleval aastal superkrossi superfinaalide teine koht, Tarvastu ja Lõuna-Eesti karikasarja võit ning Misso karikasarja kolmas koht. Alarile omistati superkrossi karikasarjas esiveoliste masinate osas parima mehaaniku tiitel.
Klubi liige Tanel Raudsepp, keda juba vanameistriks kutsutakse, on üks meie klubi liikmete ja uute tulijate innustajaid. Samas käis ta ka ise käesoleval aastal seitse korda poodiumil. Põhiline tähelepanu on siiski tema poja tegemistel.
Klubi ainsa naisliikmena teeb võistlustel kaasa Chrislin Metsanurm, kelle saagiks jäi neli poodiumikohta etappidelt ning teine koht nii Tarvastu kui Lõuna-Eesti sarjade üldarvestuses. Kusjuures Tarvastu sarjas kogus ta võitjaga sama palju punkte ning Lõuna-Eesti karikasarjas jäi esikohast lahutama vaid üks punkt.
Veel saavutasid käesoleval hooajal esikolmikukohti Veiko Pomber ja Kristjan Pruusapuu.
Käesoleval aastal on klubiga liitunud Andres Kaal, Danel Raugmäe ja Ingmar Säde.
Ainsa Viljandimaa esindajana osaleb viimastel aastatel veoautokrossi võistlustel klubi liige Andres Allik. Ta osales käesoleval aastal toimunud veoautokrossi Eesti meistrivõistluste kahest etapist ühel ja oli seal neljas.
Pole unustatud ka järelkasvu. Tuleviku klassis võistlevad Saimon Raudsepp ja Kaspar Allik. Kaspar Allik on eelnevatel aastatel samuti edukalt võistelnud. Sõidukite tehniliste tingimuste muutus jättis noormehe aga käesoleval aastal enamuse ajast pealtvaataja rolli. Saimon Raudsepp näitas tõelist võidusõitja närvi. Tegi Audru Porsche Ringil ühel superkrossi etapil "hooaja katuse" ja auto läks lammutamisele, aga järgmisel etapil oli vanemate soetatud uue võistlusautoga taas stardis.
"Oleme suutnud tõestada, et suure tahtmise ja heade sõprade ning vahva toetava seltskonna koostöös on kõik võimalik. Tasapisi rahvakrossidest alustades oleme jõudnud Eesti rallikrossi paremikku," ütleb Kalle Allik.
|
|
|
|