Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Avo Pilv astus Varstus tiitlivõidule sammu lähemale |
|
Avo Pilv astus Varstus tiitlivõidule sammu lähemale
|
Loe lisaks |
|
|
Veoautokrossi eelviimase etapi võitnud võruke Avo Pilv võib oma auhinnariiulilt juba tolmu pühkida, et ruumi teha esimesele suurele karikale. Meistrivõistluste esikolmikust ta klassis GAZ 51/52 enam välja langeda ei saa ja tiitlist ning "number ühest" järgmisel hooajal jääb ta ilma vaid äärmise ebaõnne korral viimasel etapil.
Kohati ebaõnne talunud, kuid siiski läbi hooaja stabiilselt punkte kogunud mees oli kodurajal Varstus kindlus ise. Tema esikohavõidus ei tekkinud korrakski kahtlust, ta juhtis kõigis kolmes sõidus kindlalt algusest lõpuni.
Sama kindlalt sai GAZ 51/52-l teise koha Aivar Kender, kes, tõsi küll, teise sõidu stardis publiku korraks ohkama pani. Pilvega positsooni pärast võideldes kandus Kenderi auto väga ohtlikult raja serva, tõusis korraks kahele rattale, kuid vaid ehmatuseks see jäigi.
Kolmanda koha sai Varstus üha paremasse hoogu minev debütant Kuido Klooren ning neljanda Gunnar Orav. Viimane oli asjade käiguga väga rahul ka neljas koht kindlustas tema teist positsiooni üldtabelis.
Juba hooaja keskel enesekindlalt meistritiitlit ihanud Pilvele on see esimene tõsine kordaminek. Varem ridamisi üksikuid etappe võitnud Haanja-miis pole seni üldarvestuses esikolmikusse jõudnud. Tänavu lisandub aga Pilve auhinnakappi kolmas koht rallikrossi meistrivõistlustelt ning üks pjedestaaliplats autokrossi üldarvestusest.
Hommikuse treeningu ajal Pilv ilmselt väikest ärevust siiski tundis, sest võistlejate rivis seisis ka ei keegi muu, kui Jaan Mölder. Rallikrossis napilt tiitlist ilma jäänud võidusõitja kinnitas, et teeb omamoodi lahkumisetendust, aga eks tema peas mõlkusid kindlasti ka teatud variandid Pilve ebaõnne ja Mölderi etapivõidu korral läinuks seis punktitabelis intrigeerivalt põnevaks.
"Ma ei saa ju autospordiga hüvasti jätta, ilma et oleks Silveri juures (see on siis Varstu krossirajal toim.) võistelnud," põhjendas Mölder. "Ei, üldise punktiseisu peale ma ei mõtle, sest Avo on liiga pikalt eest. Tahaks lihtsalt proovida, mis see kross endast kujutab."
"Proovimine" algas Mölderile hästi, kuid kahjuks jäi intriig siiski olemata. "Trenniringide põhjal paistab nagu klappivat, kuigi esimest korda trampliinilt maandudes käis küll mõte peast läbi, et mida ma siia otsin," rääkis Mölder enne esimest võistlusstarti. Ja viiv hiljem, kui ta oli teiselt kohalt purunenud rehvi tõttu katkestanud: "Seadistus pole päris õige, lisaks kasutan laenatud mootorit. Ei hakka enam punnima ja autot lõhkuma, sest katkestamine ei luba kõrget kohta saada."
Kui Pilvele saab viimane etapp 11. oktoobril Tamsalus olema nö vormistamine, siis teist kuni neljandat kohta jahivad vähemalt kolm meest. Võiks jahtida Möldergi, kui ta osaleks.
Gunnar Oraval, Aivar Kenderil ja Sigmar Tammemägil on võimalused võrdsed. Tartlasel Oraval on küll kahe võrukese ees punktiedu (vastavalt 139, 127 ja 124 punkti), kuid reglemendile vastavalt läheb kaks halvimat tulemust tabelist maha ja selle näitaja põhjal Orava edu sulab. Orava summast tuleb ära võtta 9 punkti, Kenderilt 2 ja Tammemägilt mitte midagi. Arvestades asjaoluga, et viimase etapi punktid korrutatakse koefitsendiga 1,5 ning seega jääb Tamsalust kogutud saak suure tõenäosusega tabelisse, selgub meistrivõistluste esineliku järjestus alles viimase etapi viimase sõidu järel.
"Väikestel veobagidel" on tänavu vääramatult valitsenud tartlane Rudolf Sarv. Ta võitis kindlalt ka Varstus, jättes teiseks Ahti Paaveli ja kolmandaks Marek Leegiste.
Isegi Tamsalus mittestartimise korral on Sarvel järjekordne tiitel käes. Ülejäänud pjedestaalikohtadele läheb aga veel löömiseks, isegi praegu kuuendal kohal oleval Marek Leegistel on oma võimalus olemas. Praegune paremusjärjestus Sarve selja taga: 2. Ahti Paavel 108 (halvim, tabelist kustutatav etapp praegu 17 punkti), 3. Andrus Sooniste 97 (15), 4. Indrek Viibur 93 (15), 5. Bruno Leimanis 82 (0) ja 6. Marek Leegiste 59 (0).
Rudolf Sarv pole konkurentidest üle olnud mitte ainult sõiduga, vaid ka tehnilise ettevalmistusega. Ajal, mil konkurentide mehhaanikud Varstus kahe sõidu vahel masinate remondiga tegelesid, jalutas Sarve rohelistesse särkidesse rüütatud meeskond ja krossisõitja ise südamerahuga ringi ning aasis konkurente. "Mis ma tast ikka siin remondin, kodus tuleb see töö ära teha," viipas Sarv oma bagi suunas.
Krokodill-bagide (mootoriks GAZ 53) meistrisarjast tänavu asja ei saanudki. Varstuski oli vaid kaks startijat Andrus Tiidebergile pakkus konkurentsi Lätimaa mees Janis Kozlovskis ja oli ka võidukas. Teine Eesti esindaja selles klassis Vahur Lillmann oli kuuldavasti palavikuga tõvevoodis.
Tegemist pole siiski perspektiivitu ettevõtmisega. Lätlased lubasid initsiatiivi näidata, ühtlustada masinate seni veel erinevad tehnilised tingimused ja käivitada järgmisel hooajal ühise Balti meistrisarja. Lisaks peab nii mõnigi Eesti "väikese veobagi" sõitja plaani, et kolib järgmisel hooajal võimsamasse klassi üle.
Veoautosid GAZ 53 oodati Varstusse kaheksa, kuid tuli siiski vaid kuus. Kaks "vana olijat" (Aivari Lepik ja Tiit Toots) ei saanud erinevatel põhjustel startida, seevastu Kaidar Metsla sai järjekordseks uustulnukaks selles klassis.
Etapi võitis rajaperemees ja etapi korraldaja Silver Tammemägi, kellele järgnes Võrumaa meeste kamp: teine Mait Mäesaar ning kolmas Kaidar Metsla.
Kuigi vahetult peale võistlust polnud ta oma tiitlivõidus veel kindel, näitab hilisem analüüs, et Tammemägi ei kuku esikohalt ka juhul, kui ta Tamsalus ei stardi ning praegune teine Kalju Parker etapi võidab. Viimase etapi otsustada jääb kes on teine ja kes kolmas (Parker või Lepik) ning kes neljas ja kes viies (Aivar Tedre või Mart Kork). Kokku saab selles klassis meistrivõistluste arvestuspunkte kaheksa võistlejat.
"GAZ 53 on väga perspektiivikas," kinnitas Silver Tammemägi. "Ma olen valmis kihla vedama, et järgmisel hooajal on neid autosid vähemalt 15. Meil seisab ees krossikomitee koosolek, kus vähemalt mina kavatsen kaitsta väga rangeid tehnilisi tingimusi. Sellist soovi on avaldanud väga paljud sõitjad, kes tahavad kas klassi vahetada või pärast pikemat vaheaega autokrossi naasta. Kui ma sellised mehed kokku loen, siis ainuüksi Võrumaalt saan ma ligi 10 sõitjat, kes tahaksid tagasi tulla. Aga kõigi nende tingimus on, et klass olgu võimalikult piiratud tingimustega ja tänu sellele odav."
Korraldusliku poole pealt sai Varstu võistlus ainult kiita, kuigi Tammemägi ise asjaga päris rahul polnud: "Pealtvaatajaid oli vähevõitu."
Seevastu peakohtunik Jaan Villak lausus sõnad, mis iga võistluse järel peaksid kõlama. "Absoluutselt mitte ühtegi etteheidet peakorraldajale ei ole," ütles ta. "Kui varem olme rääkinud lätlastest, kes raja ettevalmistuse ja võistluste ajal raja hooldamisega tublid on, siis seekord tegi Varstu etapp isegi neile silmad ette. Pidevalt oli töös kolm rajatraktorit."
Pealtvaatajate peaauhind, värviteleviisor, kuulub aga nüüdsest päris noorukesele Karksi-Nuia preilile, kes võttis loosiauhinna vastu isa süles ja eriliste emotsioonideta. Seevastu lapse vanemad ja sõbrad-tuttavad tundsid peavõidu üle tõsist heameelt.
|
|
|
|