Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Ken Torn ja Kauri Pannas on tänavused autoralli ERC Junior klassi Euroopa meistrid |
|
Ken Torn ja Kauri Pannas on tänavused autoralli ERC Junior klassi Euroopa meistrid
Nädalavahetusel sõideti Ungaris autoralli Euroopa meistrivõistluste seitsmes etapp. Auto tehnilistele probleemidele vaatamata kindlustasid Ken Torn ja Kauri Pannas ERC Junior klassis tiitlivõidu.
ERC Junior klassis M-Sport Poland meeskonna rirades võistlevatele Ken Tornile ja Kauri Pannasele (Ford Fiesta Rally3) oli see viiendaks stardiks sel hooajal. Võistlus sai alguse reede õhtul, kui avakatsena sõideti 2,40 km pikkune publikukatse, millel saarlased näitasid üldarvestuse 20. aega. Kuna ERC Junior klassis sel korral eestlastel konkurente polnud, siis käiski peamine heitlus võimalikult kõrgele kohale absolutuarvestuses.
Võistlus jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega, millest hommikuse ringi jooksul läbiti kolm. Eestlased said päeva teisel katsel 13. aja ja läksid lõunapausile 14. kohalt.
Kui esimene ring kulges neil probleemivabalt, siis teise ringi avakatsel purunes parem esimene rehv. Kuna katse lõpuni oli sõita jäänud veel 4 km, siis otsustasid Ken Torn - Kauri Pannas selle lõpuni sõita. Katse võitjatele üle minuti kaotanud eestlased kukkusid üldarvestuses koha võrra ja jätkasid 15. positsioonil. Järgnevana ootas eest võistluse pikima katse korduvläbimine, millel pikkust 23,50 km. Ka sel katsel ei olnud eestlastel õnne, sest nende võistlusautol kadus katsel roolivõim ja nii tuli sõita järgnevad 18 kilomeetrit. Kuigi katse võitjale kaotati taas tehniliste probleemide tõttu üle minuti, siis üldarvestuses õnnestus eestlastel positsioon säilitada. Ülesõidul suutsid eestlased auto enamvähem töökorda seada ja lõpetasid keerulise laupäeva 15. positsioonil.
Ungari etapi viimasel võistluspäeval ootas ees seitse kiiruskatset, millest Ken Torn - Kauri Pannas said läbida vaid avakatse mõned kilomeetrid. Siis pidid eestlased Ford Fiesta Rally3 auto purunenud generaatori rihma tõttu raja äärde parkima ja võistluse katkestama.
Kuigi katkestamine ei kuulunud plaanidesse, siis sellest hoolimata said eestlased raja ääres ja hiljem juba hooldusalas tähistada tänavust tiitlivõitu. Kui möödunud aastal võitsid eestlased ERC3 ja ERC3 Junior Euroopa meistritiitlid esirattaveolise Ford Fiesta Rally4 autoga, siis sel aastal võistlesid Autosport Team Estonia liikmed neljarattaveolise autoga Ford Fiesta Rally3. Ungaris pidid saarlased tehniliste probleemide tõttu küll katkestama, kuid viiest tänavu sõidetud etapist on eestlased võitnud kolm ja olnud korra teised.
Ken Torn tunnistas, et võistlus oli sündmusterohke: "Oli oodata, et saab olema väljakutse ja seda ta ka oli. Ralli ise Ungaris oli äge, kuid väga nõudlik. Kahjuks oli meil sel nädalavahetusel tehnilisi probleeme ja võistlus jäi plaanitust lühemaks. Probleemidele vaatamata suutsime Ungaris meistritiitli kindlustada ja oleme selle üle väga rõõmsad. Tahan tänada M-Sport Poola meeskonda, kes meie selle hooaja võimaldasid ja tänud Kaurile suurepärase töö eest. Suurimad tänud ka kõigile toetajatele ja kaasaelajatele. Loodetavasti saame nelja nädala pärast Kanaaridel hooajale ilusa punkti panna."
Kauri Pannas kommenteeris: "Sellest rallist võiks raamatu kirjutada, sest sündmusi, mida meenutada, oli palju. Kahjuks polnud see meie nädal, kuid saime palju targemaks. Võtame kõik õpitu ja kogetu endaga kaasa, et tulevikus olla veel paremad. Ühinen Keni tänusõnadega M-Spordi meeskonna ja kõigi toetajate ning pöidlahoidjate osas. Tahan omaltpoolt tänada ka Keni, kes on üks vinge mees ja kahe viimase aasta koostöö on lõppenud Euroopa meistritiitlitega."
Euroopa autoralli meistrivõistluste viimane etapp sõidetakse 18.-20. novembrinl Kanaaridel.
|
|
|
|