Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Robert Virves stardib Lõuna-Eesti rallil R5 autoga |
|
Robert Virves stardib Lõuna-Eesti rallil R5 autoga
|
Loe lisaks |
|
|
Autosport Team Estonia ridadesse kuuluv Robert Virves vahetab selleks võistluseks oma tavapärase esirattaveolise Ford Fiesta Rally4 nelikveolise Hyundai i20 NG R5 rallimasina vastu.
Möödunud hooajal võitis Robert Virves Eesti Autospordi Liidu ja M-Spordi poolt ellu kutsutud võistlussarja Estonian Junior Challenge, mille auhinnaks oli 80 000 euro suurune stipendium, eesmärgiga aidata noorel sportlasel teha oma karjääris järgmine samm ja osaleda autoralli maailmameistrivõistlustel juunioride arvestuses. Tänaseks on sõidetud neli etappi viiest ja hetkel hoiab Virves JWRC klassis 6. kohta kui sõita on jäänud veel viimane etapp Hispaanias.
"Aasta on alanud üpriski keeruliselt ja oleme kogetud küllaltki palju ebaõnne. Kindlasti lootsin olla JWRC punktitabelis pisut paremal positsioonil kui praegu, aga samas olen õnnelik, et saan teha seda, mis mulle kõige enam meeldib ja kui vaadata punktitabelit, siis Hispaania ralliga võib muutuda päris palju, sest meie arvestuses jagatakse hooaja viimasel etapil topelt koefitsendiga punkte," kommenteeris Virves.
Võistluskalender on noorel saarlasel sel aastal olnud tihe, sest Lõuna-Eesti ralli on talle tänavu üheksas võistlus. Kui seni on Virvese peamiseks sõiduvahendiks olnud esirattaveoline auto Ford Fiesta Rally4, siis Lõuna-Eesti rallil läheb ta starti RedGrey tiimi ettevalmistatud Hyundai i20 NG R5 võistlusmasinaga. Robert Virvese jaoks on tegu teise võistlusega R5 auto roolis. Oma debüütsõidu tegi ta eelmise aasta lõpus toimunud Kehala rallil, kui võistlusautoks oli Ford Fiesta Rally2. Toona suutis noor ralliäss tihedas konkurentsis kindlustada absoluutarvestuse 6. ja oma klassi 4. koha: "Siinkohal tuleb tänusõnad edastada eelkõige minu headele toetajatele, aga ka RedGrey Teamile, ilma kelleta see võimalik ei oleks," ütles Virves.
Oma esimest R5 võistlusauto kogemust meenutab ta positiivselt: "Tuleb tõdeda, et tunne oli üllatavalt hea, arvestades, et Kehala ralli oli mulle väga keeruline, kuna trenni tegime üsna vähe ja mitte väga sarnastes oludes ralliga. Autode vahelist võrdlust ma täna hetkel välja tuua ei oska, kuna kogemus Hyundaiga veel puudub, aga usun, et peale rallit oleme selles osas kindlasti targemad."
Tänavuse Lõuna-Eesti ralli starti on oodata koguni 8 EMV2 arvestusse kuuluvat R5 klassi ralliautot ning konkurents tõotab tulla tihe ja võitlus poodiumikohtade eest pingeline. Virves aga võistluse eel omale suuri eesmärke ei sea: "Arvestades, et antud võistlus polnud meil sel aastal otseselt plaanis ja võimaluse tekkimisel olid toetajad nõus plaanivälise toetusega kaasa tulema, siis minu peamine eesmärk on seda võimalust kasutada targalt ja võtta asja mõnuga, usun, et siis tuleb ka hea tulemus."
Kahepäevasel võistlusel on kavas kokku 10 kiiruskatset, mille jooksul tuleb rallipaaridel läbida kokku 297,17 km, kusjuures lisakatsed moodustavad neist 84,33 km. Kiired ja käänulised Võrumaa teed saarlast ei hirmuta. "Olles pisut eeltööd teinud, siis võin öelda, et suurem osa katseid on minu jaoks uued, olen sõitnud mõnda katset varasemalt teistpidi. Legendi koostamine saab olema kindlasti keeruline, sest raske on esialgu ette kujutada, mis hooga selle autoga teatud kohtades sõita kannatab ja samuti on katsetel palju nukke, mille taha ei näe. Seega ees on ootamas mõnus challenge, kuid mina olen selleks valmis!"
Kas Robert Virvest võiks näha R5 autoga ka kodusel Saaremaa rallil? "Hetkel on võistluskalendris planeeritud veel Hispaania ralli, mis on ühtlasi ka JWRC-sarja viimane etapp. Saaremaa ralliks konkreetseid plaane teinud ei ole, aga ei ole saladus, et tahaks ka seal startida R5 autoga. Vaatame, mis saab!"
|
|
|
|