Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Jäärada > Selgusid Eesti parimad jäärajasõitjad |
|
Selgusid Eesti parimad jäärajasõitjad
Sulailm tõmbas joone alla jäärajasõidu Eesti karikavõistlustele, käesoleva nädala laupäevale planeeritud neljas etapp jääb ära ning parimad selgusid kolme etapi kokkuvõttes.
Kõigil kolmel etapil saavutasid omas klassis esikoha neli võidusõitjat: Marko Muru (klass 2WD sport), Rainer Umbleja (tagavedu kuni 2000 cm³), Johannes Kasemaa (krosskart 125 cm³) ja Rait Sööt (krosskart 650 cm³). Teistes klassides tulid karikavõitjateks Andri Kutsar (noored), Maria Roop (naised), Dauri Demant (esivedu), Jüri Hinsberg (tagavedu üle 2000 cm³), Raik-Karl Aarma (4WD), Kristo Saar (4WD mini), Siim Aas (4WD sport) ja Sten Oja (krosskart Xtreme).
Tähelepanuväärse saavutusega sai hakkama 17-aastane Marko Muru. Ta võitis täiskasvanute 2WD sport klassis, saavutas teise koha noorteklassis ja oli viies esiveoliste tänavasõiduautodega sõitvate täiskasvanute konkurentsis.
Kui sportklassis sõitis Muru umbes 270 hobujõudu arendava võidusõiduautoga Honda Civic Type-R, siis teistes klassides tillukese esimese põlvkonna Nissan Micraga, millel võimsust 60 hobujõu ringis. Sportklassides kasutatakse piikrehve, tänavasõiduautodel tänavasõidurehve.
"Nende kahe autoga tuli päris erinevalt sõita - Micraga otsida paremat pidamist ja voolida kurve, Type R-iga oli gaas pidevalt põhjas. Aeglasemad rajad sobisid paremini Micrale, kiiremad Type R-ile," rääkis Muru. "Autode ja rehvide eripäradega tuli arvestada, aga ümberkohanemine ei olnud keeruline, tuli kuidagi loomulikult, tunnetuse pealt."
Kui Honda Civic Type-R on võidusõidus tavaline, siis esimese põlvkonna Nissan Micra kuulub nii liikluses kui autospordis harulduste sekka. 1982. aastal esitletud mudel on vaid 3,7 meetrit pikk ja kaalub 750 kilogrammi. "Tegime selle isaga korda, mootor vajas remonti ja üht-teist veel. Väga hea auto on, kerge ja erksate reaktsioonidega," lisas Muru.
Jäärajasõidu Eesti karikavõistlusi korraldava Eesti Autospordi Liidu rallikrossikomitee esimees Mati Kask ütles, et on väga rahul sarja toimumisega. "Sõitjatel oli autod väga hästi ettevalmistatud, tehnilistel põhjustel katkestamisi juhtus harva. Osalejad täitsid viiruspiiranguid oli näha, et kõik mõistavad, et võistluste toimumise eeldus on vastutustundlik käitumine."
Karikasarja esimene etapp toimus 7. veebruaril Korijärvel, teine ja kolmas 13. ja 14. veebruaril Võrtsjärvel erinevatel radadel.
Vaata lisaks:
www.autosport.ee
|
|
|
|