Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
12. oktoober 2020 10:30
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Rallikrossimeister alistas Saaremaal viiekordse rallimeistri

 Loe lisaks
Gross ja Mõlder võitsid kolmandat aastat järjest

Andre Kiil võistles Saaremaa rallil Rainer Ausile kuuluva prototüüpautoga ja endalegi üllatuseks lõpetas sõidu kümne parema hulgas. Saarlane võrdles katseaegu Margus Murakaga, kes platseerus lõpuks 11. kohale.

Saaremaa mees Andre Kiil on mootorispordiga tegelenud 16-aastasest peale. Esiti sõitis ta supermotot ja tuli seal meistriks. 25-aastaselt hakkas ta sõitma autoga ringrada ja tuli kahel korral Eesti meistriks ning korra Põhja-Euroopa regiooni meistriks. 2019. aasta alguses liitus saarlane rallikrossisarjaga, hakates seal osalema krosskardiga. Ta võitis viiest etapist neli ja oli hooaja lõpul teine. Lisaks osales korra Euroopa autokrossi meistrivõistlustel Bauskas, sealt tuli etapivõit. Sel hooajal jätkas ta krosskardiga osalemist Eesti rallikrossi meistrisarjas ja tuli ka meistriks, samuti võitis ta meistritiitli Põhja-Euroopa regiooni meistrisarjas.

Kõige selle kõrvalt ehitab Andre Kiil endale rallimasinat. Sellist tagarattaveolist ralliautot Ford Escort MK2, nagu on istumise all Harri Rodendaul. Varem kahel korral Saaremaa rallil osalenud Andre Kiil plaanis selle aparaadi juba tänavu starti tuua, kuid ta ütles, et ei saanud seda veel kokku. "Kuna enda autot alles ehitan ja see ei ole veel valmis, siis sai otsitud tagarattaveolist alternatiivi. Ja ma ei leidnud. Sattusin Rainer Ausiga rääkima ja kuna ta oli valmis enda autot andma, sõitsingi Saaremaal nüüd Volkswagen Polo protoga. Tahtsin proovida nelikveolist nagunii. Ja ma ei pidanud pettuma!"

Enne kodusaarel sõidetud rallivõistlust ei olnud Kiilil päris head ettekujutust, kuidas võimsa neljarattalise pilliga kohaneda õnnestub. Varem oli ta rallidel osalenud ju vaid kahel korral BMW M3 rallimasinaga ning Rainer Ausi autot proovinud vaid poolesaja kilomeetri jagu. "Laitses natuke proovisin ja Saaremaal testil 20 kilomeetrit," sõnas Kiil.

31aastane saarlane ütles, et ralliks sai seatud jõukohane siht: "Eesmärk oli ralli kindlasti lõpetada ja 20 parema sekka mahtuda. Riske ei plaaninud võtta ja seda ei teinud. Algul oli üsna keeruline toime tulla, see auto tahaks palju õppimist. Legendi kirjutamise oskus on mul ka kesine, kuna ma rallit palju sõitnud ei ole. Tahtsin nautida." Kiil märkis, et pisemaid sõiduvigu tuli trobikond: "Pidurdusmaaga eksimisi oli. Aga mitte nii, et oleks pikaks läinud, vaid vastupidi, liiga vara pidurdasin! Oli tükk tegu sellega. Palju käiguvigu tuli. Undva katse lõpus oli korra ärevam hetk, kui auto tagaots läks muru peale aeglases kurvis. Õnneks seal ei juhtunud midagi. Kui oleks ka pikaks läinud, siis väljasõidu ala oli tühi." Üheksast kiiruskatsest kolme sai Andre Kiil enda sõnul täielikult nautida: "Kaugatuma kiiruskatse teine läbimine, Oriküla teine läbimine ja viimane kiiruskatse olid nauditavad. Oriküla oli äge! Tegin seal kaks suurt viga, aga aeg oli väga hea. Vigadeta olnuks esiotsa vendadega sarnane aeg."

Andre Kiil ütles, et võrdles kogu võistluse vältel oma aegu peamiselt Margus Murakaga, kel samuti prototüüpauto istumise all. "Temal hoidsin silma peal! Tundus, et olen võimeline temast kiirem olema. Kui kuskil aega kaotasin, siis pingutasin jälle juurde. Sõitsime temaga sarnast aega. Ja kuna tema ka protoautoga samas klassis võistles, andis see hea võrdluse. Roland Murakas ja Georg Gross olid meiega küll samas klassis, aga nemad on teisest puust mehed ja nendega ma ei üritanud konkureerida, see olnuks võimatu."



Margus Murakas tunnistas, et kuigi tal õnnestus normaalselt sõita ja kiirust oli, siis nende autol ilmnes probleem reduktoriga. "Üldiselt saime positiivse emotsiooni rallilt ja jäime rahule," kommenteeris mitmekordne Eesti rallimeister, keda Andre Kiil edestas läbitud 102,34 katsekilomeetri kokkuvõttes 22,7 sekundiga. Lõpuks olid Margus Murakas - Rainis Nagel 11. kohal ja Andre Kiil - Riivo Mesila kaheksandal. Andre Kiil sõnas: "Absoluutarvestuse kaheksas koht oli parem, kui arvata oskasin. Üle ootuste hea! Olen väga rahul selle kohaga."

Andre Kiil ei välista, et paari aasta pärast võtab ta rallisõidu tõsisemalt käsile. "Erilisi plaane mul täna ralliga seoses ei ole. Taaskord loodan järgmisel aastal startida Saaremaal. Keskendun siiski rallikrossile ja krosskardile. Plaanin osaleda Soomes ja Põhja-Euroopa võistlussarjas. Ralli on sellega võrreldes rohkem hobi," rääkis Kiil. "Praegu mul ralliga seoses ambitsioone ei ole, aga võibolla mõne aasta pärast võiks paar täishooaega sõita. Enne on vaja rallikrossis seda teha, mis on veel tegemata. Nii sooviksin Euroopa meistrivõistlustel sõita täishooaja. See juhtub kas aastal 2021 või 2022, sõltuvalt sellest, millal lisatakse masinaklass 750."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia