Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Priit Koik: Arctic rallil olid keerulised tingimused
|
Loe lisaks |
|
|
Esmakordselt R5 autoga talvistes tingimustes võistelnud Priit Koik pidas Arctic Lapland rallit võrdlemisi keeruliseks. Kui esialgu oli tal lootus mahtuda 15 parema sekka, tuli lõpuks leppida 17. kohaga.
"Oleksin väga-väga rahul, kui oleksime 15 parema hulgas," sõnas Priit Koik enne rallit. See plaan päriselt ei realiseerunud, sest olud osutusid arvatust keerulisemaks. "Kolm korda käisime hanges ja olime kinni. Vähene kogemus maksis kätte," nentis ta.
"Siiski saavutasime väga tugevas konkurentsis absoluutarvestuse 17. koha ning klassis SM1 olime üheteistkümnendad. Eesmärk oli püsida teel ning saada kätte kõik 201 katsekilomeetrit. Meie jaoks oli tegemist esimese tundraralliga ning saime sellest maksimumi kätte. See oli meie jaoks kõige keerulisem ralli, mida sõitnud oleme. Teed on siin väga keerulised ning tugev lumesadu ja pimedas sõidetavad katsed tegid selle veel keerulisemaks."
Koik rääkis, et kui teisele võistluspäevale vastu minnes võinuks oletada, et saab nauditavamalt sõita, siis väga kiired katsed ja nigel nähtavus seda tegelikkuses ei võimaldanud: "Teise päeva kahel viimasel katsel tuli paksu lund. Mõnes kohas pidi gaasi kergitama. Nähtavus oli suhteliselt null."
"Esimese päeva lõpus saime aru, et olime liiga optimistliku legendi kirjutanud, mistõttu tuli meil ette päris mitmeid kriitilisi momente ning nendest mõned olid eriti ärevad, kui viienda käigu kiires kurvis riivad lumevalli, mis auto enda sisse tahab tõmmata. Õnneks vallid seekord andestasid meile."
Koik lisas, et kui TOP3 meestega aegasid võrrelda ei olnud suurt mõtet, siis TOP6 sõitjatele kaotati sekund kuni poolteist kilomeetrile. See iseenesest ei pidavat olema sugugi halb, just varasema kogemuse puudumist arvesse võttes. "Rallile tagasi vaadates võisime rahule jääda. Saime siit tugeva sõidukooli!"
|
|
|
|