Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Kalle Allik
15. mai 2019 1:51
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Andres Allik. Foto: Jevgeni Barantsev

Andres Allik saavutas Rjazanis kaheksanda koha

 Loe lisaks
Mulgid lähevad Venemaale veoautokrossi ajalugu tegema

11.-12. mail Venemaal Rjazanis peetud autokrossil osalenud Andres Allik saavutas masinaklassis ZIL 130 kaheksanda koha. Enne võistlust ei olnud ta sellise auto roolis läbinud ainsatki meetrit.

Viljandi veoautokrossi ja tema ajaloo fännidel tekkis aasta tagasi, kui igakevadist Rjazani autokrossi Venemaal vaatamas käidi, mõte saada rajale ka mõni Eesti sportlane ja seda just auto ZIL 130 roolis. Ajendi selleks andis ajalooline fakt, et just tänavu möödub 40 aastat ajast, mil eestlased viimati seal taolise autoga võistlesid.

Tänu headele tuttavatele Rjazanis ja Moskvas saigi mõte teoks ning Andres Allik asus 11.-12. mail peetud võistluse starti. Võistlus ise on väga pika traditsiooniga ning toimus käesoleval aastal juba viiekümne neljandat korda. Kuna Eestis taolisi võistlusmasinaid enam pole, valmistati võistlusauto ette Moskva klubi Tehnolaser meeste poolt. Eriline tänu Sasha Markininile ja Alaksander Ilitsevile.

Nimetatud klassis ZIL 130 võistles Rjazanis kokku 19 sportlast. Peeti kaks poolfinaali, kust otse A-finaali pääses neli võistlejat ja läbi lohutussõidu lisandus veel kaks. Andres Allik sõitis ajasõidus välja 11-nda aja, mis andis poolfinaalis talle stardikoha kolmandasse ritta. Poolfinaalis saavutatud kuues koht võistlemist finaalis veel ei taganud, aga andis stardikoha lohutussõidu esireas. Lohutussõit kujunes tõeliseks maiuspalaks, eriti võitlus teisele kohale eestlase, ühe Rjazani ja ühe Moskva sportlase vahel. Võitjana väljus sellest just Andres Allik ja koht finaalis oligi olemas. Kuna võitlus oli kohati väga mehine, ei jäänud ka protestid tulemata, mis lahendati õiglaselt ja just Alliku kasuks.

Finaalis tegi Andres Allik mis suutis, aga kohalike Venemaa parimatega konkureerides kaheksandast kohast kõrgemale tõusta polnud võimalik. Siinjuures olgu öeldud, et Eestis võistleb klassis GAZ 53 ning enne Rjazanisse minekut polnud ta ZIL 130 tüüpi masina roolis läbinud mitte ainsatki meetrit.

Eestlaste vastu, keda oli kohale tulnud paarkümmend, oli suur huvi. Seda nii võistluste korraldajate, võistlejate, pealtvaatajate kui kohaliku meedia poolt. Uurali tagant kohale sõitnud Venemaa 2017. aasta meister ja käesoleva aasta sarja liider Denis Demidov kutsus eestlast juba võistlema ka järgmistele etappidele. Lennake vaid kohale ja võistlusauto on tema poolt.

Peale ZIL 130 toimus Rjazanis võistlus veel kuues klassis, kus põnevust ja kukerpalle oli küllaga.


Foto: Kalle Allik
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
17.04.2024
MM-sari jätkub Horvaatia teedel, kus on stardis ka kolm Eesti ekipaaži
14.04.2024
Eesti ja Balti rallikrossi meistrivõistlused algavad Raassillas
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia