Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
06. mai 2019 17:29
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Tapa poris kihutati sinakasvalgete pilvede saatel

 Loe lisaks
Veoautokrossi uus hooaeg saab alguse Tapal

Eesti veoautokrossi meistrivõistluste avaetapp sõideti 4. mail Tapa krossirajal. Kui kvalifikatsiooni ajal oli rada porine, siis finaalsõitudeks oli püdel mass ideaaltrajektoorilt minema pühitud.

Taevas oli pilvine, kohati tibas vihma. Mõne võistlusmasina seest purskas välja tuld ja paksu tossu.

Tapa autokrossil asus võistlustulle 23 meest. Kõige napimalt oli osalejaid klassis GAZ 51/52, kus paremusjärjestuse selgitasid omavahel kolm eestlast ja kaks lätlast. Finaalsõitu alustasid esireast külalisvõistlejad Ingus Staško ja Bruno Leimanis. Sellesse sõitu jagus omajagu draamat. Leimanis juhtis esiti sõitu, kuid pärast kolmandat ringi jäi tema auto rajale seisma. Viiendal ringil purunes Veiko Hirsniku autol vasakpoolne esirehv ja ratas otsustati poole sõidu peal ära vahetada. Marko Tiinas sai sõita kolm ringi hea hooga, ent siis hakkas tema auto käigukasti vaevama mingit sorti tehniline probleem. Lääne-Virumaa võistleja liikus seetõttu järgmistel ringidel väga aeglaselt, tehes seejuures raja servas võistlust jälginud tuttavate meeste juures korra jutuajamiseks lühikese peatuse.

Sõidu võitis Andre Mõttus, kes läbis ainsana 10 finaalsõidus ettenähtud ringi. Teine oli külalisvõistleja Ingus Staško, kelle arvele jäi üheksa sõidetud ringi ja kolmas Veiko Hirsnik, kaheksa läbitud ringiga.

GAZ 53 klassis oli päevakangelane Mait Mäesaar. Võrumaa mees võitis mõlemad poolfinaalid ja võttis esikoha ka finaalsõidus. Finaalis sai Mäesaar hea stardi ja juba pärast paari kurvi oli tal konkurentide ees mõnekümne meetri pikkune edu, mis ring ringi haaval üha suurenes. Ülejäänud kambast haakisid end liidrile sappa Illimar Hirsnik ja Andres Allik. Allik sai sõita kolm ringi ja seejärel katkestas. Nüüd libisesid Mäesaar ja Hirsnik teistel tasahilju eest. Et rivaale mitte ligemale lasta, selleks oli Hirsniku autol varuks sõjaplaan, kui see poole sõidu peal paksu sinist suitsu hakkas välja ajama. Nii muutus positsiooni säilitamine ja parandamine keerulisemaks järgmistel meestel, sest nähtavus tossu tõttu oli rajal kohati olematu. Tagapool liikunud võistlejatel oli omavahel mõnel korral ka parajat pusimist ja nii kortsutati ära Aivar Tedre uue auto esitiivad ja ilma vasakpoolse poritiivata jäi must GAZ, mida roolis Toomas Repp.

GAZ 53 klassis võitis finaalsõidu Mait Mäesaar, Illimar Hirsnik oli teine ja Tajo Aasaroht kolmas.

Veobagide finaalis tegi parima stardi Andres Lohuväli. Dinārs Ramats nügiti ühisel jõul rajaäärse valli otsa, kuid teise kurvi minnes oli lätlane juba kolmas. Mart Henning valis stardist minnes taktika, mis välistas igasuguse kokkupuute konkurentide bagidega. See tähendas, et esimeses kurvis kaldus tema bagi liiga välja ja saatis rajaäärsest kummivirnast lendu ühe põllumajandusmasina rehvi. Esimese ringi järel juhtis sõitu Andres Lohuväli, kellele järgnesid Rain Veissbach ja Dinārs Ramats. Seejärel keeras lätlane oma sõiduvahendi nina võssa ja lasi konkurendid mööda.

Bagiautode sõit oli kui kordus GAZ 53 meeste sõidule. Siin tegi "suitsukatet" Andres Lohuväli järel teise koha saanud Rain Veissbach, kelle hõbedakarva aparaat liikus rajal valge tossupilve saatel.



Vahest põnevaima duelli kolmandale kohale pidasid otsustaval ringil maha Mart Henning ja Markus Häidberg. Henningu bagil tuli eelviimasel ringil esimene vasak rehv velje pealt maha ja loterdas niisama kaasa. See tähendas, et Henning kaotas ajas ja Häidberg "võttis eessõitja tuulde". Noorem konkurent siiski mööda ei pääsenud ja nii nad finišijoone ületasid, Henning ees, Häidberg sabas.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia