Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
27. november 2018 12:09
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Ivar Raidami võistlusauto leidis koha muuseumis

Oktoobris lisandus MOMU Mootorispordi Muuseumi eksponaatide hulka ralliauto Mitsubishi Lancer Evo 6, millega on ralliteedel võidu sõitnud paljukordne Eesti rallimeister Ivar Raidam.

"Ivar Raidamiga oleme aastaid arutanud seda, et tema auto võiks siin olla. Nüüd on see muuseumis," ütleb Ellamaal asuva muuseumi eestvedaja Arno Sillat. Ta märgib, et arvestades Raidami rolli selles keeruliste aegade rallispordis, kus üks süsteem lagunes ja teine tuli asemele, on selle auto jõudmine muuseumi eksponaatide hulka väga tänuväärne. "Väga palju neid ei ole, kes ühest süsteemist teise liikusid ja nii pikka aega olid. Ivar seostub mitme epohhiga. Lada VFTS-iga hakkas ta ju peale, siis tulid esiveolised ja hiljem juba neliveolised autod. Ei VFTS-i ega esiveolist ole Eestis säilinud, ütleme Harju KEKi autot. Oma Evo 6 Ivar Raidam säilitas. See auto näeb välja nagu täiesti uus. Siin on sisu ja vormi ühtsus. Ivar kõrge professionaalina ja auto eest hoolitseva inimesena näitas, et tema auto peabki selline välja nägema. Hinnaalandust siin ei ole tehtud. Autokultuuri seisukohalt on tegu väga hea näitega. Et see ei ole mitte täna ralliks tehtud. Sellega on sõidetud palju aastaid rallit, aga sellest hoolimata näeb auto välja nagu uus."

Arno Sillati sõnul on tegu 2000. aasta autoga. See on ehitatud võistlusautoks Harju KEKi rallitiimis. Algselt oli tegu puhta N-rühma autoga, tänasel päeval klassifitseerub see E-rühma.

Värskelt muuseumisse jõudnud ralliautoga on alguses võistelnud Ivar Raidam, kes selle omal ajal endale ehitanud. Pärast 2003. aastat võistlusspordist taandunud Ivar Raidam on sama autot hiljem võistlemiseks välja rentinud ja sellega on kihutanud ka Margus Remmak ja Henri Raide. Ivar Raidami sõnul viimasel neljal aastal selle autoga sõidetud ei ole.

Auto küljeklaasidel on nimed Ivar Raidam ja Robert Lepikson. Raidam tegi pikka aega koostööd Lepiksoniga, kellega võeti tiitlivõit kolmel aastal, sealhulgas kahel korral selle autoga (aastail 2000 ja 2003).

Ivar Raidami hinnangul on Mitsubishi Lancer Evo kuue näol tegu ühe tolle perioodi õnnestunuma ralliautoga. "Evo 6 on see, mida loeti Evodest kõige õnnestunumaks. Aeg on edasi läinud, aga selle hetke autodest on see üks parimaid," lausub Ivar Raidam.

Ta on enda võistluskarjääri jooksul tulnud meistriks kardisõidus, paaril korral rallisprindis, 11 korral autorallis ja olnud kahel korral ka Nõukogude Liidu rallimeister.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia