Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
15. september 2018 22:45
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Toyota Gazoo Racing

Draamat täis võistluspäeva lõpetas liidrina Ott Tänak

 Loe lisaks
Ken Torn läheb otsustavale päevale vastu liidrina

Laupäeval tõusid Türgi MM-ralli liidriks Toyotaga sõitvad Ott Tänak ja Martin Järveoja, kes lähevad võistluse otsustavale päevale vastu 13-sekundilise eduga tiimikaaslaste Jari-Matti Latvala ja Miikka Anttila ees.

Võistluspäeva alustasid liidrikohal Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Päeva esimene, 34,34 km pikkune kiiruskatse jäi belglastele täna viimaseks, sest vedrustuse purunemise tõttu tuli neil sõit pooleli jätta. "Alguses oli selline tunne, et rehv on tühjenenud. Sõitsime katse lõpuni, aga ei olnud võimalust jätkata. Ainus, mida veel teha saame, on püüda pühapäeval edasi võidelda."

Kui Thierry Neuville ja Nicolas Gilsoul olid mängust väljas, asusid sõitu juhtima katsevõidu võtnud Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC). Kuigi pikalt prantslased süllesadanud liidrikohta hoida ei saanud, sest ralli üheksandal kiiruskatsel purunes nendegi auto vedrustus. Tänu oskuslikule tegutsemisele suutsid mehed ülesõidul auto taas võistluskorda seada. Järgmisele kiiruskatsele hilinesid nad 6 minutit ning teenisid seeläbi 60-sekundilise ajakaristuse. Äsja probleemidega silmitsi seisnud võistlejad võtsid katsevõidu, edestades lähimaid konkurente 6,4 sekundiga. Tagasi hoolduses, oli M-Spordi mehaanikutel aega ilmnenud probleemid kõrvaldada. Poole tunniga vahetati ülekanne ja esivedrustus, et valitsevad maailmameistrid saaksid teiseks ringiks võistlemist jätkata eeskujulikus korras Fiestaga.

Prantslaste ebaõnne järel hõivasid vahepeal liidrikoha Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC). Prantslased langesid neljandaks, kaotades enne hoolduspausile minekut norralastele 46,1 sekundit.

Pärast hooldust sõidetud teise ringi esimesel kiiruskatsel ehk arvult 11. katsel purunes rallipaari Sébastien Ogier - Julien Ingrassia võidulootus. Nende Fiesta libises pika katse keskel teelt välja ja sõidu jätkamine osutus võimatuks.

"Tänane päev oli meile täis suuri katsumusi. Ilmselt tegin oma rallisõitja karjääri jooksul kõige lollima vea. See juhtus kitsa paremkurvi lõpuosas, millele järgnes väga kitsas vasakkurv. Sõitsin seal küll aeglaselt, ent ei kuulanud Julieni väga hästi ja pidurdasin liiga hilja. Libisesime teelt välja vastu puud. Auto ei läinud kuigi katki ja proovisin uuesti liikuma saada. Tagurdasin, kuid seal oli pinnas liiga pehme ja auto jäi kinni," kommenteeris Ogier.

Probleemide küüsi langesid ka Andreas Mikkelsen - Anders Jæger, kelle autot kiusasid tehnilised probleemid. Mikkelsen oli ilmselgelt pettunud, et tehnika alt vedas, sest neljarattaveolisest autost oli käigult saanud kaherattaveoline.

Võistlust asusid 11. kiiruskatse järel juhtima Ott Tänak - Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Teisele positsioonile kerkisid Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), kes kaotasid eestlastele 13 sekundit. Järgnenud kahel kiiruskatsel olukord kuigivõrd ei muutunud ning päeva lõpuks oli rallit juhtima asunud eestlaste edu soomlaste ees 13,1 sekundit. Kolmandale kohale tõusnud Hayden Paddon - Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) jäid neist minuti kaugusele.

"Täna oli ikka täielik kaos," tõdes Hayden Paddon. "Aga meil oli oma plaan ja näis, et see toimis. Olen kolmanda koha peal olemise üle siiralt õnnelik, aga tiimikaastlastest on kahju."

Oma plaan oli ka Ott Tänakul, kes hindas päeva positiivseks. "Laias laastus oli meile positiivne päev," märkis ta. "Ütlesin enne võistlust, et selle ralli võidu võti ei ole mitte kiiruses, vaid määravaks saab auto vastupidavus ja vigade vältimine. Meie oleme seni teinud head tööd, nii mina kui ka Jari-Matti oleme pääsenud tõsisemat sorti probleemidest. Ja sellisel positsioonil on tore olla. Jäänud on sõita neli kiiruskatset. Nagu me täna nägime, võib paljutki juhtuda. Nüüd on oluline keskenduda ja loodetavasti suudame võidu koju tuua."

Draamat jagus võistluspäeva hulgaliselt. Eestlaste tiimikaaslased Esapekka Lappi - Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) sõitsid teelt välja. Kümnendal kiiruskatsel süttis põlema teelt välja sõitnud Ford Fiesta RS WRC, millega võistlesid Yazeed Al-Rajhi - Michael Orr. Ülesõidul 12. katsele süttis rallipaari Craig Breen - Scott Martin Citroen C3 WRC, mis põles plekini paljaks.

Ralli lõpeb pühapäeval, mil sõidetakse võidu neljal kiiruskatsel, mille kogupikkus jääb alla 35 kilomeetri. Kõrgeimat prioriteeti omavad võistlejad lähevad rajale minimaalselt 4-minutilise intervalliga, ülejäänute puhul peab stardivahe olema vähemalt 3 minutit.



Türgi ralli tulemused pärast 13. kiiruskatset


1. Ott Tänak - Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3:34:22,5
2. Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +13,1
3. Hayden Paddon - Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +1:10,5
4. Teemu Suninen - Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +3:22,2
5. Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC) +6:25,4
6. Henning Solberg - Ilka Minor-Petrasko (Škoda Fabia R5) +11:55,5
7. Elfyn Evans - Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +16:49,0
8. Jan Kopecky - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) +17:05,9
9. Simone Tempestini - Sergiu Itu (Citroen C3 R5) +17:50,4
10. Chris Ingram - Ross Whittock (Škoda Fabia R5) +18:38,2
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia