Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Veoautokrossi Balti karikavõistlused lõppesid Smiltenes |
|
Veoautokrossi Balti karikavõistlused lõppesid Smiltenes
|
Loe lisaks |
|
|
Liqui Moly - Eesti veoautokrossi meistrivõistlused said augusti lõpul jätku Lätis Smiltene krossirajal. Võistlusel jagati Balti karikavõistluste arvestuses viimased punktid, Eesti meistrivõistlustel on üks etapp veel ees.
Hästi korraldatud autokrossile oli silma järgi kogunenud üle 3000 pealtvaataja. "Suur osa sellest on Eesti fännid, teid oli siin tõesti palju," kiitis ürituse peakorraldaja Vairis Tralla. "Reklaami teevad meile fännid ise aktiivselt. Sotsiaalmeedias jagatakse pidevalt pilte, videosid, artikleid. Ka Eesti fännidel on suur panus sellesse," jätkas peakorraldaja.
Tralla sõnul on ta Smiltenes võistlusi korraldanud juba 26 aastat. Hea paralleel: Bruno Leimanis on sama kaua veoautokrossi sõitnud! Üsna haruldane vaatepilt avanes GAZ 51 ajasõidus, kui eelpoolmainitud ülikogenud lätlane enda auto tagasipöörde-kurvis täiesti üksi olles üle nina keeras.
Poolfinaalides nähti selle hooaja kindlasti kõige tasavägisemat väikeste veokate heitlust. Kõik sõidud lõppesid esiviisikul kümne sekundi sees ning kohti vahetati pidevalt, kuid dirigendikeppi hoidis siiski vaid üks mees pärast paarietapilist pausi rajale naasnud tartlane Kaido Orro. Ka finaalis tõmbas ta pikima kõrre, hoides selja taga Bruno Leimanise ning Veiko Hirsniku.
Leimanisele piisas teisest kohast, et Marko Tiinase ees kindlustada Balti karikasarja võit. Kolmas koht kuulus kiire, kuid mitteametliku arvutuse kohaselt Kaido Orrole. Nii palju lisaks, et Balti karikasarja arvesse läks selles klassis tänavu vaid kaks etappi esimene Varstu ja äsjane Smiltene. Ülejäänud sõidud olid küll kalendris, kuid juhendi põhjal võistlejate vähesuse tõttu arvesse ei läinud.
Suurte veoautode ehk GAZ 53 klassi võitis teist võistlust järjest Võrumaa mees Toomas Repp. Kõigis kolmes poolfinaalis (Läti reeglite järgi toimub kolm poolfinaali, Eestis kaks) valitsenud Repp sai ka finaalis parima stardi ning hoidis liidripositsiooni lõpuni.
Vihmasajus kulgenud sõidus jätkus draamat viimaste ringideni. "Õnneks sain finaalis esimesena minema, muidu oleks sõit aia taha läinud. Kojamehed ei töötanud ning sellise sopa sees ei oleks mitte midagi näha olnud," kommenteeris Repp. "Rada oli muidugi mu autole väga hea ja päev õnnestus ideaalilähedaselt."
Poolfinaalides head minekut näidanud Andres Allik hoidis finaalis teist kohta ning kattis tagant poolt vihaselt tulnud Mait Mäesaare rünnakuid edukalt. Seda kuni viimase ringini, mil Mäesaar valis ebahariliku trajektoori ning oli Allikust peaaegu möödumas. Mäesaar sõitis Allikule esirattasse, mille tagajärjel sõidukid juhitavuse kaotasid. Mäesaar läks selle seikluse käigus ka külili.
"Vaatasin, et jõuan ära katta, peeglist ei näinud, et see nurk niivõrd väike oli ja Mäesaar mul praktiliselt juba kõrval. Tagantjärele tarkusena oleksin kolmanda kohaga ka väga rahul olnud," rääkis Allik. "Paraku läks seekord niimoodi, sain ise ka aru, et päris õige see katmine ei olnud."
Katkestamiste tagajärjel napsas teise koha Illimar Hirsnik, kolmanda Tajo Aasaroht. Heitlus meistritiitlile on äärmiselt tihe, kuna enne viimast vooru mahuvad Mäesaar (hetke liider), Repp, Hirsnik ja Erko Sibul 16 punkti sisse, medalivõimalus on ka Aasarohul.
Bagide klassis sündis viimaste aastate osalejate rekord. Kuigi esialgu oli registreerunud võistlejaid 16, tuli kohale siiski koguni 14.
Ajasõitude kiireim, läänevirulane Lauri Leiten ei suutnud oma võitude seeriat jätkata, sest kogenenud leedulane Audrius Pilipavičius mängis ta sel korral üle, blokeeris kõigis neljas sõidus kõik möödumiskatsed. Esimeses poolfinaalis õnnestus siiski ka Leitenil pool esimest ringi juhtida, kuid siis läks trajektoor liiga pikaks.
Finaalis sai Leiten parima stardi, kuid jäi esimesse kurvi pidurdamisega taas hiljaks ning loovutas esikoha leedulasele. Poolfinaalides järjest paremasse hoogu läinud Ott Kevvai (edestas kolmandas ka Leitenit) oli löögihoos ka finaalis ning seiras kahte esimest healt ründepositsioonilt. Keegi siiski ei eksinud ja lõpetati järjestuses: Pilipavičius, Leiten, Kevvai.
Leiteni teine koht tähendas Balti karikavõitu ja Eesti meistritiitlit juba enne viimast etappi.
Positiivset kõneainet pakkus mitmeaastase pausi järel rajale naasnud Valga bagimees Rain Saar, kes klassi neljanda koha auga välja teenis. Esikolmik ei jäänud kaugele ning auto tundus ka konkurentsivõimeline olevat. Mees ise oli auto ja sõiduga igatahes väga rahul. Ehk on järgmiseks aastaks oodata tiitlipretendenti?
Järgmine ja ühtlasi ka viimane Liqui Moly - Eesti veoautokrossi meistrivõistluste etapp toimub 29. septembril Varstus, Matsi krossirajal.
|
|
|
|