Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rallikrossil käis tihe rebimine esirattaveoliste klassis |
|
Rallikrossil käis tihe rebimine esirattaveoliste klassis
19. mail toimus Harjumaal LaitseRallyPark võistlusrajal Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste teine etapp. Võistlusest võttis osa ligi poolsada sõitjat Eestist ja Lätist. Leedulane Kajus Samsonas pakkis oma BMW treilerile pärast treeningsõite.
Kõige tihedam rebimine oli esirattaveoliste autode klassis, kus lisaks võimsatele autodele ja oskuslikele sõiduvõtetele mängis väga suurt rolli ka õnn ja tehnika.
Kolme eelsõidu põhjal võis öelda, et pretendente poodiumile on lausa seitse Mihkel Varul (1. etapi III koht), Andre Kurg (1. etapi võitja), Tõnu Peek, juunior Marko Andreas Muru, Janno Õis (1. etapi II koht), Georg Orr ja Arvo Kask.
Poolfinaalides läbis võistlusklass aga karmi puhastustule Varul, Kurg ja Orr jäid tehniliste viperuste tõttu järgemööda rajapervele ning Kask enam nii head hoogu üles ei saanud, et lõppsõidule kuue parima hulka pääseda. Nii jõudsid seitsmest sõitjast finaali vaid Peek, Muru ja Õis ning neile lisandusid Arnis Odinš, Riho Loit ja Gleb Bogdanov. Finaal oli tuline ja koos kahe super 1600 klassi täiskasvanuga ületas finišijoone esikolmikus teisel kohal ka junior 1600 noorsportlane Muru. Kuna täiskasvanute ja juunioride arvestust peetakse eraldi, läks super 1600 klassi kolmas koht finišijoone neljandana ületanud Läti sportlasele Odinšile. Junior 1600 sõitjatest tuleb ära märkida ka Martin Juga, kes pakkus super 1600 sõitjatele head konkurentsi.
Super 1600 klassi esikolmikusse jõudsid Janno Õis (Honda Civic), Tõnu Peek (Renault Clio) ja Arnis Odinš (Lada Samara). Juunioride arvestuses võitlesid endile poodiumikohad välja Marko Andreas Muru (Honda Civic), Martin Juga (Lada Samara) ja Armin Marlon Mängel (Volkswagen Golf).
Ragarattaveoliste autode Touringcar klassis võttis teise järjestikuse etapivõidu Margo Soomets (Ford Fiesta). Soometsa esimene eelsõit päädis küll kahe spinni tõttu 8. kohaga, kuid rohkem Soomets kaassõitjatele võitu maitsta ei andnud. Tihe rebimine teise ja kolmanda koha peale käis Andrus Karu (Citroen DS3), Silver Viilase (BMW 318is) ja Siim Sündema (Ford Fiesta) vahel. Lõpuks jäi peale Sündema, kes ületas finaalsõidus finišijoone teisena. Sündema tulemuse teeb eriliseks ka see, et üks eelsõit jäi tal tehniliste viperuste tõttu vaid 50 meetri pikkuseks rajalt tuli maha tulla kohe pärast starti. Avaetapil teiseks tulnud Rommi Pukk treeningsõitudest lagunenud tehnika tõttu kaugemale ei jõudnud.
Supercar klassis tegi puhta töö Andri Õun, kuid sel korral tuli sisse ka mõningaid viperusi tehnikaga ja sõiduvigu, mis jätsid nii Ain Laiverikule kui ka Seido Nõmmkülale finaali viimaste meetriteni võimaluse esikoha püüdmiseks. Seda siiski ei juhtunud. Kui eelsõitudes said hoo üles ka Raini Roomets ja uue autoga rajale tulnud Jānis Vegeris (Citroen DS3), siis finaalides neil enam teravust ei jagunud ning esikolmikusse trügida ei õnnestunud.
Supercar klassis olid kolm kiiremat: Andri Õun (Ford Fiesta), Seido Nõmmküla (Mitsubishi Lancer Evo) ja Ain Laiverik (Mitsubishi Lancer Evo).
Krosskartide klassis võitis Ruve Veski. Teine oli Eero Nõgene ja kolmas Vahur Mäesalu. Juunioride arvestuses napsas võidu Joosep Ralf Nõgene.
Rallikrossi meistrivõistlused jätkuvad 2. juunil Lääne-Virumaal Kehalas sõidetava kolmanda etapiga.
Vaata lisaks:
www.rallikross.ee
|
|
|
|