Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rainer Aus: See oli konkreetne ebaõnn!
|
Loe lisaks |
|
|
Hooaja avaetapi vahele jätnud Rainer Aus läks teise etapi starti plaaniga, et see võistlus kolme hulgas lõpetada. Paraku sai ralli tema jaoks dramaatilise lõpplahenduse.
Rainer Aus ja Simo Koskinen olid nn esiotsa-meestest ühed esimesed, kes reede õhtul Sarma ralli avatseremooniaks Gulbene kultuurikeskuse juurde ennast valmis sättisid. Laupäeval hommikul läksid nad rajale mõttega, et lõpetada ralli kolme hulgas. Siis saanuks võistluse kordaläinuks lugeda.
Avakatselt said Aus - Koskinen kirja neljanda aja. Seejärel olid nad katsetel mitmel korral kolmandad ja neljandad, korra ka viiendad. Kuid üldises pingereas nende neljas positsioon ralli vältel ei muutunud ja püsis sellisena viimase, arvult üheksanda kiiruskatse lõpuni. Kolmas koht ei olnud neil iseenesest kättesaamatus kauguses. Viimasel kiiruskatsel õnnestus neil aega tagasi võtta, kuid Valeri Gorban ja Sergei Larens jäid siiski ralli lõpuni püüdmatuks. Aega eestlased rivaalidele mujal ära ei andnud, kui vaid kuuendal katsel ühes mahapöördes, kus auto libises teeotsast mööda. "Seal andsime natuke sekundeid ära," tunnistas Aus. "Üldiselt oli kindla peale sõit. Ise olime kogu aeg tee peal."
Kui Volkswagen Polo prototüüpautoga võistelnud mehed olid viimase lisakatse lõpetanud, võttis võistlus nende jaoks mõneti dramaatilise pöörde. "Pärast finišit jäime seisma. Panime kiivreid ära," rääkis Aus. Lahtiseletatult tavapärane rutiin. Kuid siis hakkas nende võistlusmasina käigukast streikima. Esimene käik oli sees, kui teist enam sisse lülitada ei õnnestunud. Auto järjestiklülitusega käigukasti oli kotermann sisse pugenud. Rainer Aus ütles, et pani sisse vabakäigu, kuid seejärel ei lülitunud enam ka mitte esimene käik. "Proovisime parandada käiguhoovastikust, kuid ka see ei õnnestunud. Pusisime tükk aega, kuni ajalimiit hakkas täis saama. Sinna me jäime," nentis Aus. "See oli konkreetne ebaõnn!"
|
|
|
|