Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
06. veebruar 2018 23:26
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Malcolm Wilson ja Ott Tänak. Foto: M-Sport

Malcolm Wilson: Eesti võib Markko ja Oti saavutuste üle uhke olla

 Loe lisaks
Malcolm Wilson saab Maarjamaa Risti V klassi teenetemärgi

M-Spordi boss Malcolm Wilson, kellest värskelt sai Eesti Vabariigi teenetemärgi kavaler, jääb küsimustele vastates diplomaatiliseks. Ebamugavust tekitavatele küsimustele eelistab ta anda pigem ümarama vastuse või vastamisest loobuda. Kuid ta kummutab kuuldused sellest, nagu oleks 2017. aastal Ott Tänaku asemel eelistatud Sébastien Ogieri.

Kus ja millal esmakordselt kohtusite Ott Tänakuga? Mis mulje ta jättis?

Esmakordselt kohtusime Otiga 2010. aastal, kui esitlesime Ford Fiesta R2 ralliautot. Tegime ülemaailmse ringreisi meie päris esimese laiale turule suunatud ralliautoga ja kui me tulime Eestisse, oli Markkol (Märtin - toim.) see noor mees autosse panna. Niipea, kui ta rooli taha pääses, saime näha, kui kiire ta oli ja kui palju on temas potentsiaali.


Foto: Rando Aav

Olete näinud Otti kasvamas professionaalseks rallisõitjaks. Kui suur on M-Spordi panus tema arengusse?

Pole ühtki teist sõitjat, kellele ma oleksin andnud rohkem võimalusi ning kellesse ma oleks pannud rohkem tööd ja aega. Tegin seda sellepärast, et mäletasin teda kui andekat noort kutti Fiesta R2 roolist. Kuigi ta ei liitunud tiimiga 2013. aastal, oli ta mul meeles ja mul on väga hea meel, et saime talle uue võimaluse anda.

Juha Kankkunen, kes võitis oma esimese maailmameistritiitli 27-aastaselt, ütles mulle mõne aasta eest, et kunagi ei ole võimalik ette näha, kas noorest sõitjast saab tulevikus hea rallisõitja või mitte. Mida nägite Otis algusaegadel?

Polnud kahtlust tema kiiruses, kuid rallis loeb eelkõige kogemus. Nüüd on tal nii kiirus kui ka kogemus. Ma arvan, et ta õppis Sébastienilt (Ogier - toim.) eelmisel aastal uskumatult palju. Ott nägi esmakordselt, kuidas maailmameister töötab ja nüüd on tal kõik vahendid, mida ta ise vajab.

Usun, et see ei olnud Otile kerge, kui ta lõhkus autosid ja ei olnud suuteline turvaliselt ja kiiresti sõitma, kuid missuguseid tundeid see teis tekitas?

Ma ei saa öelda, et see ei oleks olnud frustreeriv. Aga ma arvan, et aasta, mil ta oli võistlemisest eemal, aitas tal keskenduda. Kiirus ei ole kunagi probleemiks olnud, keskendumisvõime oli. Kui ta tagasi tuli, oli ta palju enam sellele keskendunud, mida ta tahtis saavutada.

Pärast 2015. aasta Mehhiko rallit, kui ühe auto teekond lõppes sügaval vees, müüs M-Sport mõned selle auto osad oksjonil maha. Mis oli selle müügi põhjus?

See on midagi, millega me just sel perioodil algust tegime. Meil oli ruum täis osi, mida ei saanud kasutada ja üks töötaja soovitas need maha müüa. Rallisõbrad on väga kirglikud ja see oli suurepärane võimalus pakkuda neile midagi erilist – midagi, millel on ajalugu ja midagi, mida kellelgi teisel ei ole.


Foto: erakogu

Kaardilugejatest rääkides, siis kuidas teile tundub, kas koostöö Otil sujus paremini Raigo või Martiniga?

Raigo ja Martin on mõlemad väga andekad kaardilugejad. Oleks aus öelda, et Oti läbimurre tuli rohkem tema enda töö, kui teiste töö tulemusena. Tema oli Fiesta WRC auto arendamise juures see põhiline sõitja, kes autot luua aitas. Sisuliselt sai auto ehitatud tema enda käe järgi ja see andis võimaluse olla 2017. aastal enesekindel ning autot usaldada. Muidugi avaldas muljet, kui ruttu ja professionaalselt Martin tippkonkurentsis oma rolliga kohanes.


Foto: M-Sport

2017. aastal saavutasid Ott ja Martin Sardiinia rallil oma esimese võidu. Kas meeskond tähistas seda kuidagi tavapärasest erinevalt?

Kogu seltskond hüppas poodiumitseremoonia järel täies koosseisus merre – aga mina siiski mitte. See on suurepärane traditsioon ja midagi, mis Otile ja Martinile kindlasti väga pikaks ajaks meelde jääb.


Foto: M-Sport

Ott tõestas läinud aastal oma potentsiaali. Kas seda oli oodatud määral?

Tundsime, et meil on õnnestunud luua konkurentsivõimeline auto. Sellega oli Otile antud võimalus saada esimene võit. Iroonilisel kombel neilt võistlustelt, kust ootasime temalt suurepärast tulemust ehk Poola ja Soome rallidelt, seda ei tulnud. Kuid Ott tõestas oma oskusi erineval pinnasel, võites kruusaralli Sardiinias ja asfaldiralli Saksamaal. Ta oli ühtlasi olukorras, kus ta ise võitles meistritiitli nimel. 2017. aastal tegi ta läbimurde.

Eelmisel aastal võis kohalikust pressist lugeda, et M-Sport eelistas Sebastien Ogieri. Et prantslane sai kasutada uuemaid ja paremaid varuosi. Kui see on tõsi, mis oli põhjus?

Kõik meie autod on samasugused. Kõigil sõitjatel on samad võimalused. See on midagi, mille üle saame uhked olla ja just niimoodi oleme tegutsenud palju aastaid. Mitmekordne maailmameister Sébastien oli meie esisõitja ja me ootasime, et Ott ja Elfyn (Evans - toim.) õpivad temalt, kuid kõik olid võrdsed.

Mis oli peamine põhjus, miks Ott otsustas lahkuda M-Spordist?

Kui selgusid võimalused Oti lepingu pikendamiseks, saime aru, et me ei ole võimelised teda enda juures hoidma. Sellest on kahju, sest me teame, kui andekas ta on.

Ilmselt tundis Ott end M-Spordis päris koduselt, teades seal kollektiivi, autot mida ta oli ise arendanud jne. Nüüd teises tiimis on talle algul kõik võõras. Kas Ott astus õige sammu, et liitus Toyota Gazoo Racinguga?

Loomulikult oleks olnud parem, kui Ott oleks jäänud meiega. Aga sel hetkel me ei suutnud teha paremat pakkumist, kui Toyota. Tundes Otti, ei võta tal kaua aega, et auto endale meelepäraseks seadistada. Ja ma olen päris kindel, et ta võtab kasutusele mõned ideed, mis ta sai Fiestast. Eeldame, et ta on 2018. aastal üks suurimaid ohustajaid.

Kui Ott ühel päeval uksele koputab ja soovib tiimiga taasliituda, kas te võtaksite ta vastu?

See sõltub olukorrast. Ja võimalustest, mis meil on. Aga kindlasti ei tõuka me kunagi ära juhti, kes võiks meile tuua rallivõite.

Eesti rallifännid on mõnikord arutlenud selle üle, kumb on parem rallisõitja, kas Markko Märtin või Ott Tänak. Te tunnete neid mõlemaid. Kas oleks võimalik leida mõni võrdlusmoment meie rahvuskangelaste staatusesse tõusnud rallimeeste võrdlemiseks?

Sellele küsimusele on küll keeruline vastata, kuna nad on võistelnud täiesti erinevatel aegadel. Aga mida ma saan öelda, on see, et nad on mõlemad väga andekad ning on toonud Eestile au ja kuulsust!

Kui teil oleks võimalik luua oma dream team, siis kes sinna peale Sébastieni veel kuuluksid?

Häid sõitjaid on praegu päris palju. Seetõttu unistuste tiimi komplekteerimine oleks üpriski keerukas ülesanne. Loomulikult kuuluks tiimi ridadesse Sébastien Ogier. Aga me tunneme heameelt selle üle, et saame noorte sõitjate talenti arendada. Ses suhtes tahame seda näha, mida Teemu Suninen sel aastal korda suudab saata. Ta on sõitnud Ford Fiesta WRC autoga vaid kaheksal rallil, kuid temas on tohutult potentsiaali ja ma ei oleks üllatunud, kui näeksime teda rohkem kui korra poodiumikoha konkurentsis.


Foto: M-Sport
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia