Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Rallikrossi Eesti meistrivõistlused uuel aastal uutmoodi |
|
Rallikrossi Eesti meistrivõistlused uuel aastal uutmoodi
Järgmisel hooajal on koduses rallikrossi meistrisarjas mitu olulist muudatust. Sõidud plaanitakse muuta jõulisemaks ning võistluspäev intensiivsemaks ehk pealtvaatajatele kaasahaaravamaks.
Kui seni on rallikrossi meistrisarja üldjuhend eelsõitudes teoreetiliselt viie auto ühisstarti lubanud, siis reaalsuses on maksimumiks jäänud neli. Nüüd aga tehakse asi teoks ning rajad, millel vähegi laiust jagub (Kulbilohu, Laitse ja Kehala), hakkavad eelsõitudes stardisirgele mahutama kõrvuti viite autot.
"Ühe auto lisandumine stardirivvi nõuab sõitjatelt rohkem täpsust ning muudab kohavõitluse intensiivsemaks. Küljepeeglite vahe stardis on reaalselt paar sentimeetrit ning see ei anna eksimisele palju ruumi. Samuti tähendab see, et näeme kogu sõidu jooksul rohkem võitluspaaride tekkimist ning kuna niivõrd tihedal stardirivil on suurem osakaal ka õnnel, siis võib juhtuda, et mõni favoriit peab nägema tõsist vaeva, et nelja ringi jooksul stardis kaotatud koht tasa teha. See aga toob kindlasti pealtvaatajatele juurde emotsioone ja vaatemängu," kommenteeris suurimat muudatust Eesti Rallikrossi Komitee esimees Valdur Reinsalu.
Nn jokkerringe plaanitakse tuleval aastal lühendada. See tavaringist pikem rajalõik, mille sõitja peab läbima oma valitud hetkel iga sõiduvooru jooksul ühe korra, toob mängu palju lisapõnevust hästi valitud taktika võib anda sõitjale konkurentide ees tubli eelise ning ka vastupidi valesti ajastatud jokkerringi läbimine võib käest viia kõik trumbid.
"Jokkerring on üks nendest asjadest, mis teeb rallikrossist rallikrossi faktor, mis lisab sõitu ootamatusi ning nõuab lisaks heale kiirusele ka teravat taktikalist mõtlemist. Kuna jokkerringi läbitakse sageli ühekaupa ning seal ei ole ka kitaste olude tõttu häid möödumisvõimalusi, võib öelda, et jokkeril on olemas optimaalne pikkus liialt pikk jokker jätab sõitja üksinda uitama ning vähendab rallikrossi võitluslikku olemust. On oluline, et jokker lisaks mängu natuke kontrollimatust, aga samas, et jokkerringi läbimisest ei saaks asja iseeneses," rääkis Reinsalu.
Tänase seisuga vaadatakse ümber jokkerringide pikkused kahel rajal Laitses ja Kehalas.
Rallikrossi võistluspäev algab pealtvaatajate jaoks kell 10 ja lõpeb pärastlõunal kella 15 ja 16 vahel, mis teeb fännile 5-6 tundi raja ääres. Võimsama emotsiooni tekitamiseks plaanitakse sõitude vahesid lühemaks teha. Alles jääb vaid üks pikem paus, milleks on paarikümneminutiline autogrammisessioon teise ja kolmanda eelsõidu vahel.
"Kuna osavõtjate arv liigub tõusvas joones, aga võistluspäeva enam väga pikemaks venitada ei kannata, oleme otsinud võimalusi sõitude kiiremaks läbiviimiseks. Üks oluline lahendus sellele on, et sõidu lõpetajad peavad saama rajalt kiiresti maha sõita. Teine arengukoht peitub meeskonna enda koostöös, et nii korraldusmeeskond kui ka kohtunikud ja ajavõtja oleksid ühe sõidu lõppedes valmis kohe uue sõidu peale laskma. Kulbilohu raja mahasõiduprobleem on meil nüüd lahendatud ning samuti oleme jõudnud kokkulepeteni kohtunike ja ajavõtjaga uuel hooajal saavad võistluspäevad olema tuntavalt tempokamad," lisas Reinsalu.
Kokku peetakse tiitlivõitjate väljaselgitamiseks 2018. aastal seitse etappi.
2018. a Eesti rallikrossi meistrivõistluste kalenderplaan
1. etapp 5. mai Kulbilohu rallikrossirada (Tartumaa)
2. etapp 19. mai LaitseRallyPark (Harjumaa)
3. etapp 2. juuni Kehala Ring (Lääne-Virumaa)
4. etapp 7. juuli Misso rallikrossirada (Võrumaa)
5. etapp 4. august Kehala Ring (Lääne-Virumaa)
6. etapp 11. august Vasalemma rallikrossirada (Harjumaa)
7. etapp 8. september Kulbilohu rallikrossirada (Tartumaa)
Vaata lisaks:
www.rallikross.ee
|
|
|
|