Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rauno Paltser
11. november 2017 4:08
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

R2 klassi väljakutsevõistluse võitis Ken Torn

Koostöös Eesti Autospordi Liidu (EAL) ja Euroopa autoralli meistrivõistluste (ERC) promootori Eurosport Eventsiga loodi 2017. aasta alguses noortele rallitalentidele mõeldud sari Estonian R2 Challenge, mille etapid sõideti Eesti autoralli meistrivõistluste raames.

Võistlussarjas, kus vanusepiiranguks oli 17-26 eluaastat, sõideti esirattaveoliste, kuni 1,6-liitrise vabalthingava mootoritga ja 1-liitrise turbomootoriga R2-klassi autodega ning kasutati DMACK rehve. Estonian R2 Challenge oli avatud ka välisvõistlejatele.

Auhinnafond oli tänavu 32 000 eurot, kuid tänu rahvusvahelisele koostööle eesmärgiga aidata noortel sõitjatel rahvuslikult tasemelt maailma tasemele jõuda, kasvatati summat 46 000 eurole.

"Eestil ja Baltikumil on pikk ajalugu, mis puudutab häid ja kiireid rallisõitjaid, kes on jõudnud rahvusvahelisele tasemele. Oluline on, et see traditsioon jätkuks. Me teame, et Eesti Autospordi Liidu juhtimisel on ralli kui spordiala hästi juhitud, kuid me soovime ka oma panuse sellesse anda, et ralli jätkuvalt kasvaks ja et saaksime üheskoos pakkuda noortele sõitjatele võimalust ennast tõestada rahvusvahelisel tasemel," sõnas ERC koordinaator Jean-Baptiste Ley.

Estonian R2 Challenge peaauhind oli 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC-sarja etapil 2018. aastal. Teise koha võitnu sai auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot.

Hooaja keskel kaasati kolme esimest kohta hoidvad Estonian R2 Challenge võistlejad ERC Junior Experience treeningprogrammi, mille koolitused toimusid Tšehhis Barum rallil, Itaalias Rooma rallil ja Lätis Liepaja rallil.

Lisaks rahvusvahelisele treeningprogrammile koolitati noori autoralli tulevikulootusi ka nelja Estonian R2 Challenge arvestusse kuulunud võistluse eel. Harju rallil eel toimunud koolituse teemadeks olid ohutus, rehvid ja vedrustus. Koolituse viisid läbi Silver Kütt ja Juss Roden. Lääne-Eesti ralli eelse koolituse teemadeks olid turundus, koostöö ja sponsorlus ning koolituse eestvedajaks oli Tarmo Hõbe. Tartu ralli koolituse teemaks oli autosportlase üldfüüsiline ettevalmistus ja selle vajalikkus. Juhendas Tarmo Tiits. Lõuna-Eesti ralli eel oli koolituse teemaks oli spordipsühholoogia, millest rääkis noortele sportlastele spordipsühholoogia nõustaja Snezana Stoljarova.

Noored autoralli tulevikulootused alustasid hooaega jaanuaris Lätis ning esimesed maksimumpunktid võtsid koduteedel sõitnud Mārtiņš Sesks - Andris Mālnieks (Peugeot 208 R2). Ralli absoluutarvestuses teenisid noored lätlased neljanda koha. Mais sõidetud Harju rallil võtsid võidu Ken Torn - Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T). Sellele järgnenud Lääne-Eesti rallil startisid võistlussarja liidritena Oliver Ojaperv - Jarno Talve (Ford Fiesta R2). Hooaja teise etapivõidu võtsid Torn - Sikk. Järgnevana ootas võistlejaid ees kaks etappi Lõuna-Eesti teedel. Juulis toimunud Tartu ralli parimad olid Sesks - Mālnieks, kes tõusid taas Estonian R2 Challenge arvestuse liidriteks. Augustis sõidetud Lõuna-Eesti ralli parimad olid Torn - Sikk, kes lisaks etapivõidule võitsid ka kõik sõidetud kiiruskatsed ning tõusid liidrikohale. Enne hooaja viimast rallit, milleks oli Saaremaa ralli, lahutas saarlast Ken Torni ja Liepajast pärit Mārtiņš Sesksi 5 punkti. Kolmandat kohta hoidsid esimest korda 2017. hooajal ühes autos istunud Roland Poom - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kellel oli säilinud teoreetiline võimalus võita peaauhind. Saaremaa ralli saavutasid Estonian R2 Challenge arvestuses võidu ja sellega seoses ka peaauhinna 28 000 eurot Ken Torn - Kuldar Sikk.

"Meie hooaeg lõppes hästi, mida ei saa öelda alguse kohta. Aga mida ralli edasi, seda paremini saime ise paremini hakkama ja tulemused olid head. R2 klass ise oli väga huvitav ja sõit pingeline. Igal katsel tuli pingutada, et mitte kaotada väärtuslike punkte. Kindlasti üks arendavamaid klasse Eesti meistrivõistlustel," võttis Ken Torn hooaja kokku.

Hooaja kokkuvõttes saavutasid Estonian R2 Challenge arvestuses teise koha ja teenisid 3000 eurot auhinnaraha lätlased Mārtiņš Sesks - Andris Mālnieks.

"Hooaja algus oli meie jaoks suurepärane ning eriti hea meel oli absoluutarvestuse neljanda koha üle. Pärast kodust etappi tundus, et heitlus Estonian R2 Challenge peaauhinna nimel on alanud.
Kõik võistlused peale Tartu ralli olid meie jaoks uued, mis tähendas, et mul oli päris keeruline heidelda meestega, kes nendel teedel 3-5 aastat sõitnud. Hooaja jooksul õnnestus mul hoolimata spinnidest ja sõiduvigadest olla päris kiire, kuid kui sa soovid võita, siis ainult sellest ei piisa. Nüüd ma tean, et selleks, et võita, peab olema kogemust. Tean ka seda, et esimesel aastal on võimatu võita," võttis Sesks hooaja kokku. "Uue hooaja plaanides on mul hetkel ERC Junior U27 meistrivõistlustel osalemine ja mõned rallid Baltikumis, kuid millise autoga, see on alles selgumas."

Noortele mõeldud Estonian R2 Challenge võistlussarja kolmanda koha ja 1000 eurot auhinna raha võitsid Roland Poom - Ken Järveoja.

"Alustasin hooaega uue meeskonna ja kaardilugeja Ken Järveojaga. Otsus selline muudatus tuli sellest, et teha asja tulevikku vaadates. Tegime hooaja jooksul ka treeninguid koos Sander Pärnaga. Üldiselt olen hooajaga rahul, kokkuvõttes arvan, et võtsime antud olukorras maksimumi, mis võtta andis, kuna sõitsime vanema tehnikaga, kui konkurendid. Tööd tegime kindlasti rohkem, kui olen muidu teinud. Panime palju rõhku treeningutele ja usun, et see oligi edu valem, püsida igal rallil poodiumikonkurentsis," sõnas Roland Poom.

"Tänu Eesti Autospordi Liidule ja Eurosport Eventsile sain võimaluse käia Tšehhis, Itaalias kui ka Lätis Euroopa meistrivõistluste koolitusprogrammis. Ma arvan, et antud programm oli minu jaoks tähtis just selle poolest, et tutvusin seal väga paljude tähtsate rallimaailma tegelastega, nii meedia, kui ka tehasemeeskondade inimestega, kellega saime väga hästi jutule. Tulevikku vaadates on selliseid tutvusi vaja. Kogu mu meeskond, eesotsas toetajatega Tööriistamarketist ja IKH-st ning CRC-st, võtab projekti tõsiselt ning liigume samamoodi edasi. Järgmise hooaja koha pealt ei tahaks veel midagi kindlat öelda, sest asjad pole endalegi veel selged, kuid kindel plaan on sõita," tänas Poom saadud koolituste võimaluse eest ning tutvustas uue hooaja plaane.

Estonian R2 Challenge tänavuse hooaja kolm parimat võistlejat on vabastatud 2018. aastal ERC Junior U27 võistlussarjas osalemise tasust (väärtus 1500 eurot sõitja kohta), juhul kui nad otsustavad osaleda. Eurosport Events tasub Estonian R2 Challenge tänavuse võitja eest 2018. aastal nelja esimese ERC Junior U27 etapi stardimaksud (1000 eurot ralli), kui ta otsustab osaleda ERC Junior U27 sarjas. Juhul kui võitja soovib osaleda kõigil kuuel etapil, siis kahe järelejäänud etapi stardimaksud maksab Eesti Autospordi Liit. ERC poolt on noortel võimalus sel teel läbida 3 astet: ERC Junior Experience koolitusprogramm, ERC Junior U27 meistrivõistlused (R2-klassi autod) ja ERC Junior U28 meistrivõistlused (R5-klassi autod).

Kokku startis Estonian R2 Challenge arvestuses hooaja kuuel etapil 12 võistluspaari ning lisaks eestlastele ja lätlastele osales sõitjaid ka Soomest (Alex Forsström) ja Inglismaalt (William Butler).

Eesti meistrivõistluste kahel viimasel etapil, Lõuna-Eestis ja Saaremaal, osales 2003. aasta autoralli maailmameistri Petter Solbergi poeg Oliver Solberg. Tänavu rallikarjääri alustanud 15-aastane noormees osales Läti meistrivõistlustel, kus võttis Peugeot 208 R2 autoga kaks etappi juunioride arvestuses. Koos kaardilugeja Veronica Gulbæk Enganiga võistelnud noormees saavutas Läti rallisarjas juunioride arvestuses Mārtiņš Sesksi järel teise koha.

Kuna Solberg kasutas VMACKi rehvide asemel Pirelli toodangut, ei saanud noor norralane Estonian R2 Challenge arvestuses osaleda. Siiski oli Solbergide pere rõõmus, et nad Oliver Eestisse sõitma tuli. "Siin olid väga lahedad, kiired ja keerulised katsed, kuid see oli väga hea kogemus ning ralli lõpuosas näitasin ma juba katsetel väga head kiirust. Soovin kindlasti ka tulevikus siia sõitma tulla," sõnas Oliver Solberg pärast Lõuna-Eesti rallit.

Vaata lisaks:
www.autosport.ee

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia