Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rainer Aus käis ekstreemsel rallil kiviaia otsas ära |
|
Rainer Aus käis ekstreemsel rallil kiviaia otsas ära
"Nii libedaga mina ei ole sõitnud," tunnistas Silveston - Saaremaa ralli viienda tulemusega lõpetanud Rainer Aus. Ta märkis, et teede olukorra tõttu oli tegu üsna ekstreemse võistlusega.
Neljandat korda Rainer Ausile rallil legendi lugenud Taaniel Tigas ütles, et libeduse tõttu neil "oih ja aih kohti" ikka oli. "Aga kellel neid ei oleks olnud selle libeduse peal? Me saime esimesel päeval oma õppetunni kätte. Suurte kivide juures Taritu katse peal käisime juba kiviaia otsas ära. Kaotasime 15-16 sekundit sinna ja hiljem enesekindluse peale umbes 5 veel. Nii 20 sekundit kaotust selle katse peale umbes jäi. Pärast seda õhtul tegime strateegia, et sõidame tee peal, nii hästi, kui oskame. Muutsime legendi pessimistlikumaks. Arvan, et see strateegia töötas."
Rainer Aus tunnistas, et väljasõit ja sellest tulenenud ajakaotuse põhjustas väike totakas viga. "Alguses kohe ajad kõigil nullis ja tahaks kohe ilusti alustada rallit ja pingutada. Esimene katse tuli hästi, aga teise katse keskel üks koht oli ootamatult libe, kus ei saanud hästi pidama. Vaatasin, et peab, andsin törtsu gaasi juurde, aga tegelikult see oli vale otsus. Enam pidama ei saanud ja läks kiviaia otsa. Õnneks jäid rattad all sirgu ja saime sealt ise välja. Õnnelik 13 ja reede oli," kommenteeris Volkswagen Polo prototüüpautoga võistelnud Aus.
"See oli ekstreemne ralli. Nii libedaga mina ei ole sõitnud. Kui Lõuna-Eestis näiteks vihma sajab, siis seal on ühtlane pinnas, ühtlane tee kogu aeg. Siin on asfalt, tugeva põhjaga kruus ja siis on täis metsavahe muda. Sellist vaheldumist ja selliseid lompe ei ole mina oma elus neliveolise autoga sõites kindlasti näinud. Kui, siis väga ammuses minevikus, kui ma olin aeglane."
ALM Motorspordi ridades sõitnud meeste eesmärgiks oli koht kuue hulgas. "Poodiumikoht tundus ebareaalne. Oleks olnud väga lahe, aga seda ei juhtunud," lausus Tigas.
Kaardilugeja jätkas: "Kaspar Koitlaga viimasel osal välja minnes olime sisuliselt nullis. Tema võitis kaks katset - viimasel muidugi läksime püüdma. Viimane katse tuli niipalju hästi välja, et Tomi Tukiaineni neljandast kohast jäi 2,1 sekundit puudu. Neljas oleks olnud parem, viies on väga hea. Üldiselt selle auto jaoks on see maksimum. Korduvkatsete rööbas oli nii sügav, et R5 auto kindlasti töötas palju paremini. Eeskätt Undva ja Pidula katse peal. Ma ei usu, et selle autoga enam palju kiiremini saaks R5 autode vastu."
|
|
|
|