Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Veiko Hirsnik kasutas Smiltene krossil võlujõudu |
|
Veiko Hirsnik kasutas Smiltene krossil võlujõudu
|
Loe lisaks |
|
|
Pühapäeval Lätis Smiltenes toimunud veoautokrossil keeras GAZ 51/52 klassis võistelnud Veiko Hirsnik oma võistlusmasina külili. Seejärel juhtus midagi enneolematut - auto tõusis maagilisel moel ratastele tagasi.
Poolfinaali neljandal ringil tuli Veiko Hirsnik sirgelt hea hooga ja püüdis ära mahtuda sellele järgnenud kurvidesse. Mahtus ka. Aga siis võtsid sündmused mõnevõrra ootamatu pöörde ja ühel hetkel oli tema veokas finišieelses kurvis külili. Kolmandat korda Smiltene rajal võistelnud Hirsnik kirjeldas: "Oli kurv ja auk ja täpselt samal ajal pidurdasin ja olingi külili. Olin juba käega löönud, et auto jääbki külili, aga siis enneolematul kombel kukkus ratastele tagasi. Panin käima. Läks. Sõitsin edasi."
Rahvas rõkkas, kui 2,1 tonni kaaluv GAZ 51 ümber paiskus ja natukese aja pärast uuesti ratastele tõusis. Oma võistluskarjääri jooksul võistlusauto viiendat korda kummuli keeranud Veiko Hirsnik lausus, et see oli müstiline kogemus: "Et auto külje pealt tagasi tuleks, seda mina näinud ei ole. See oli uskumatult hea tunne, kui auto rataste peale tagasi kukkus!"
Hirsnik ütleb, et sellistel kriitilistel hetkedel proovib ta olukorda päästa: "Keerad rooli sõidusuunda. Vaatad, et saaks minema panna. Aga kui tunned, et tagumik tõuseb, siis on küll selline tunne, et jälle on kõik persses."
"Eelmine aasta oli mul kolm sõitu ja neli "katust". "Katustega" olen juba sina peal. Smiltenes eelmisel aastal ka ühe korra keerasin auto ise katuse peale. Venna autoga mehaanikute sõidus olen teinud ühe "katuse". Nüüd oli viies kord."
Veiko Hirsnik on veoautokrossi sõitnud nüüdseks juba kolm aastat. Kõigepealt hakkasid tema vennad sõitma, veel enne seda üks sugulane. "Ja nüüd on meil kokku neli Hirsnikku, kes vahelduva eduga sõidavad. Võime oma klassi varsti teha," naeris vendadest noorem ja kõige rohelisem Veiko Hirsnik, kes oma rohelise kabiiniga veokaga Smiltenes pealtvaatajaile põnevat vaatemängu pakkus. 28-aastane mees ütles, et esmalt hakkas nende peres sõitma vanem vend, kes on praegu 31 ja seejärel vend, kes sai äsja 30. "Siis sai autod ostetud. Krossiautosid on meil kodus 3 ja üks ralliauto on ka. Mind võlub veokakross, ralliautos olen ainult prooviks istunud. Rallirajale mind ei kisu. Üksinda metsas ajaga võidu sõita ei ole see, mis saada vahetu emotsioon autokrossilt. Kross on kontaktne ala, sellepärast mulle meeldib. Möödasõitu ei toimu, kui väikest kõksu ei käi. Need autod on ka niimoodi ehitatud, et peaksid sellele vastu."
Aga kui auto ümber läheb või keegi müksima tuleb, kas see rooli taga tigedaks ei aja? "Sõidu käigus juhtub. Aga peab üle olema ja oma sõitu sõitma. Rütm on kõige olulisem. Kui rütmi käest ära lased, siis kiirust ei hoia. Rammima ei ole mõtet minna, sest rikuksid ka oma sõidu ära," selgitas Hirsnik.
Kui tihti autot remontida tuleb? "Võistlustel pidevalt, kogu vaba aeg läheb ära," kinnitas ta. "Ühest võistlusest järgmiseni on 2 nädalat. Tuligi siia tulla mõttega, et midagi kõveraks ei sõidaks. Kapott ja tiib on, aga need juba löödi õigeks. Kas ma ise olen autoremonti õppinud? Ei. Ülikoolis õppisin tootmistehnikat. Inseneripagas on taga. Aga siin ei ole midagi keerulist. Iga endast lugupidav mees peaks sellise lihtsa auto remondiga hakkama saama."
|
|
|
|