Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Egon Kaur loodab uue autoga Lääne-Eesti rallil stardis olla |
|
Egon Kaur loodab uue autoga Lääne-Eesti rallil stardis olla
Egon Kaur ütleb, et kindlasti tahab ta sel aastal oma uue prototüüpautoga stardis olla Tartu ja Saaremaa rallil, kuid praegu käib töö selle nimel, et sõiduvahend saaks valmis ehitatud juba Lääne-Eesti ralliks.
Piltlikult öeldes on Egon Kauril tuba pusletükke täis, mis tuleb kiiremas korras üheks pildiks kokku laduda kahe nädala pärast peetavaks Lääne-Eesti ralliks. "Auto on tükkidena mööda garaaži laiali," resümeerib ta. "Loodetavasti läheb kokkupanek ja komplekteerimine võimalikult valutult. Siis on Lääne-Eesti rallil startimine reaalne."
Lääne-Eesti ralliks võiksid ideaalis Kaur Motorspordi garaažis valmis saada nii Egon Kauri enda kui ka Priit Koigi ptototüüpauto. Kaur ütleb, et Ford Fiesta kerele ehitatavad võistlusmasinad tulevad võrdlemisi identsed. Mõlemal saab olema Mitsubishi Lancer Evo tehnika. "Mootor, käigukast, roolilatt, diferentsiaalid," loetleb Kaur ja lisab, et sillalahendus tuleb erinev. Kaur põhjendab: "Protoauto eesmärk on R5 klassi autole konkurentsi pakkuda, aga lihtsalt odavamatel tingimustel. Kiiretel katsetel, kus on ühtlane tee, seal N-rühma auto ei jäänud kaugele. Me suutsime Estonia rallil isegi Aleksei Lukjanukiga kohe esimestel katsetel samas tempos liikuda. Aga siis, kui tee kehvasse seisu läks, ehk hakkas vedrustuse dünaamika, vedrustuse käik mängima. Ja siis need vahed muutusid kolossaalseks. Et seda vältida, et jääme sama sillalahenduse peale, millega me kaotame R5 autole, siis tuli mingi muu lahendus leida. Seda lahendust kellelgi valmiskujul kohe pakkuda ei olnud. Sellepärast läksime seda teed, et otsustasime auto ise ehitada."
Egon Kaur räägib, et kuigi võistlusauto ei ole veel sugugi valmis ja lootus on see kokku saada järgmisel nädalal, on ta selles juba istunud. "Lihtsalt see auto ei ole väga komplektis olnud," muigab ta. "Ma arvan, et aeg, mil see omal jõul veereda võiks, on äkki järgmisel nädalal. Õnneks käivad asjad kokku üsna kähku, kui lahendused on olemas. Küsimus on selles, et asjad, millele ei ole lahendusi leitud, kaua nende leidmine aega võtab."
Mis on esimene asi, mida Egon Kaur teha plaanib, kui auto juba liigub? Kaur naerab ja vastab: "Kõigepealt vaatangi ilmselt, et ta liiguks. Veendun, et ega midagi kohe küljest ära ei hakka kukkuma. Kuna paljud sõlmed on proovimata."
Prototüüpautost rääkides ütleb Kaur, et kuigi selle kaalu püütakse väikeseks saada, ei pruugi see olla R5 klassi auto ees oluline eelis. "Pigem mootori dünaamika on natuke suurem, tänu suuremale kubatuurile. Auto annab muidugi heasse ja madalasse kaalu saada. Aga see kõik eeldab omajagu finantsi. Teatud maalt kergemad detailid hakkavad väga palju selle auto küljes maksma. Eks me näeme, kuhu me oma kaaluga kukume. Siis saame edasi mõelda."
Mis eristab Egon Kauri valmivat võistlusmasinat R5 autost? "Palju. Mootor. Meil on kaheliitrine. R5 autol on 1,6-liitrine turbomootor. Samas diferentsiaalid on erinevad, sillad on erinevad. Väline kerekuju on sarnane. Meie autode puhul on ilmselt vedrustuse ülemine osa sarnane. Selles mõttes, et koopa kuju."
|
|
|
|