Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Noortele sõitjatele üle 30 000 euro suurune auhinnafond |
|
Noortele sõitjatele üle 30 000 euro suurune auhinnafond
Noortele sõitjatele on uuel hooajal koduses rallisarjas rahaline auhinnafond. R2 klassi esirattaveoliste autode klassis on auhinnafondi suurus 32 000 eurot, millest võitja saab 28 000 eurot.
R2 klass, kus kasutatakse esirattaveolisi kuni 1,6-liitrise vabalthingava mootoriga ja 1-liitrise turbomootoriga autosid, on olnud viimastel aastatel tiheda konkurentsiga ja sellest klassist on edasi liigutud rahvusvahelistesse sarjadesse. Edukaim näide on Sander Pärn, kes 2014. aastal tuli koos James Morganiga autoralli MM-sarja raames sõidetud Drive DMACK Fiesta trofeesarjas võitjaks. Võrdsuse huvides sõidetakse autoralli meistrivõistlustel R2-autode klassis Estonian R2 Challenge Dmack rehvidega. Ainsaks erandiks on talvine etapp, kus rehvid on vabad. EMV6 klass on ka ainud klass Eesti autoralli meistrivõistlustel, kus jagatakse kiiruskatse võidu eest lisapunkte.
Kuna eesmärk on toetada sõitjate osalemist kas JWRC või ERC Junior klassides, seati auhinnaraha võitmisel vanusepiiranguks 17-26 eluaastat. Eesti meistrivõistlused on avatud ka välisvõistlejatele. Estonian R2 Challenge peaauhind on 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist 2018. aastal neljal kas Euroopa meistrivõistluste etapil juunioride arvestuses või juunioride MM-etapil. Teise kohta võitja saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot. Auhinnarahad on olnud võimalik välja panna tänu Eesti autoralli toetajatele Castrolile ja DMACK-ile ning väiksematele toetajatele.
Ruth Selirand, Castroli esindaja Baltikumis: "Toetajatena teeme Eesti Autospordi Liiduga koostööd juba teist aastat. Castrol toetab ka globaalselt paljusid rallimeeskondi ja sõitjaid, jõudumööda aitame me kohalikke meeskondi ja talente ka oma regioonis. Loomulikult on meil suur au olla selle noori rallisportlasi innustava projekti üks toetajatest Eestis!"
Juss Roden, MM-Motorsport, DMACK: "DMACK on nii Eestis kui rahvusvaheliselt alati väärtustanud noorte autosportlaste toetamist ja läbi Estonian R2 Challenge saame kaasa aidata Eesti autosportlaste arengule ja teha lihtsamaks järgmised sammud liikumaks edasi välissarjadesse. Oleme rahul, et saame olla Eesti Autospordi Liidu partnerid selle noori toetava projekti juures."
Miko Niinemäe, 2015.-2016. a Eesti meister R2 klassis: "Hea meel on näha, et EAL on võtnud suuna aitamaks Eesti noori autosportlasi maailma. Täna on Eestis mitmeid väga suure potentsiaaliga noori, kellel puuduvad võimalused osalemaks mõnes noortele suunatud rahvusvahelises sarjas just piiratud eelarve tõttu. Selline sari rikastab kindasti meie autosporti ning usun, et sarja toetajad on astunud õige sammu aidates Eesti noori autosportlasi lähemale nende eesmärkidele."
Gustav Kruuda, Alexela DMACK Trophy 2016 võitja: "Eesti Autospordi Liit on teinud noorte aitamise suhtes suure sammu edasi. Kindlasti aitab selline auhinnafond võitjal välismaale edasi pürgida. Väga hea on, et ka välismaalased saavad osaleda, mis kindlasti teeb selle sarja veel huvitavamaks. Vaadates, kui kiiresti R2 klass arenenud on, loodan, et järgnevatel aastatel suudame saata terve esikolmiku välissarjadesse võitlema."
Margus Kiiver, Eesti Autospordi Liidu peasekretär: "Tänu meie headele toetajatele oleme saanud kokku panna noortele autosportlastele väga korraliku auhinnafondi, mis kindlasti püüab tähelepanu ka välisriikides. Seega usume, et saame Eesti autoralli meistrivõistlustele seeläbi ka uusi sõitjaid. Olen veendunud, et 2017. aastal muutub niigi tihe konkurents R2 klassis veelgi pingelisemaks. Meie teine eesmärk on see, et see poleks ühekordne projekt ja saaksime sarnase auhinnafondiga välja tulla ka järgnevatel aastatel. Noorte autosportlaste eesmärk peaks olema liikumine Eestist edasi rahvusvahelistesse sarjadesse ja Estonian R2 Challenge teeb järgmised sammud lihtsamaks."
|
|
|
|