Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > «Varem me ei ole Undva katset otsast lõpuni kiiresti sõita saanudki.» |
|
«Varem me ei ole Undva katset otsast lõpuni kiiresti sõita saanudki.»
|
Loe lisaks |
|
|
Saaremaa ralli 2WD 2000 klassis teise kohaga lõpetanud Karel Tölp ja Martin Vihmann teenisid tänavu Eesti meistrivõistlustel omas klassis välja hõbemedalid. Kuidas meestel viimane võistlus sujus?
"Ralli algas Taritu katsega, kus saime rajale hämaras. Otsustasin sõita ilma tuledeta, et näha paremini laiemat pilti. Paraku ei suutnud sellise valgusega tuvastada pidurdusmaal rööbast ja saime auto nina kiire paremkurvi eel vasakule vaatama - ralli ärevaim moment lõppes siiski rajale jäämisega ning klassi teise ajaga. Paraku kaotust kogunes vendadele Subidele peaaegu 6 sekundit. Teise katsena sõidetud Kaugatoma tuli juba läbida pimedas ja see oli lihtsalt hirmus, kuid kaotust vendadele oli üllatuslikult vähe. Päeva lõpus oli sõita Kuressaare linnakatse ja mis salata, läksime plaaniga katse võita. Läbisime esimese kurvi sisuliselt pidurdamata, kuid ei saanud enam sõidujoonele tagasi enne teist kurvi ja käisime tutvust tegemas kohaliku faunaga. Seiklus puude, postide ja betoonplokkide vahel lõppes klassi 8 ajaga ning kukutas meid päeva lõpuks kolmandaks."
"Teine päev hakkas põneva Pidula katsega, kus kohe esimeses järsus kurvis panime turvamehe jooksma, kuid tegime hea sõidu ja saime vendade Subide järel 2 aja, kaotust katsel vaid 1,7 sekundit. Sellega tõusime ka omas klassis uuesti teiseks," rääkis Tölp. "Järgmisel katsel tegime samuti kiiret sõitu, korra pidid küll fotograafid jooksusammul oma koha hülgama, kuid saime klassis kolmanda aja ja kaotust teisele vaid 1,7 sekundit. Sellest aga piisas, et David Sultanjants - Siim Oja uuesti napilt ette said. Kiitust väärib siinkohal vendade Subide müstiliselt kiire sõit, kui kaotasime 13,6 km pikkusel katsel arusaamatult palju, 16,2 sekundit."
"Pärast hooldust läksime Saaremaa ralli pikimale katsele. Varasema kolme aasta jooksul polnud Undva katset otsast lõpuni kiiresti sõita saanudki, alati oli midagi juhtunud. Eelmisel aastal me tegelikult ei jõudnudki sinnani. Sel aastal tuli aga Undva juba esimesel korral hästi välja ja tasuks katsevõit ning tõusime uuesti teiseks. Järgmisel katsel saime alles viienda aja, kuid säilitasime 3,7-sekundilise edu kolmanda koha ees."
Pärast teist hoolduspausi tuli läbida uuesti pikk Undva katse. "Ka seekord tuli väga hästi välja, stopper näitas vaid 0,1 sekundilist kaotust tagaajajatele," rõõmustas Tölp. "Suure üllatusena ei leidnud me aga tabelist vendade Subide aega, mis tähendas, et olime tõusnud liidriks. Hiljem selgus, et tiimikaaslastel oli pooltelg murdunud. Päeva lõpus tuli veel uuesti läbida reede õhtul sõidetud Taritu ja Kaugatoma. Tahtsime Taritu peal igaks juhuks edumaad veidikenegi suurendada, kahjuks jäi aga katse keskel ette üks paljudest kiviaedadest. Tegelikult läks see aia otsas sõitmine päris õnnelikult, sest lõhkusime vaid tagarehvi ja kuna kolmas koht oli kaugel, siis katkise rehviga sõitmine meid teiselt kohalt kaugemale ei kukutanud. Lisaks saime selgeks, et ka tühja tagarehviga saab sõita viienda käiguga kellad põhjas... Viimase katse võtsime juba rahulikult ja hoidsime teist kohta. Vabandused siinkohal ära hirmutatud turvamehe ja fotograafide ees, ning tagant startinute ees, kellele Saaremaa ralli katsete kõige kitsamas kohas osa kiviaeda teele kukutasime."
|
|
|
|