Neste Harju ralli kümnendal kiiruskatsel elasid Ford Fiestaga võistelnud Kevin Kuusik ja Cristen Laos üle äärmiselt äreva hetke, kui nende auto ees jooksis teel väike laps. "See ehmatas ära," sõnas piduripedaali tallanud juht.
Pärast eelmisel aastal Harju rallil kolme hukkunuga lõppenud õnnetust olid ralli korraldajad tänavu panustanud turvalisusesse varasemast enam. Paraku leidis ralli vältel aset paar ohtlikku momenti. Neist üks 20,9 km pikkusel Matsimäe kiiruskatsel, mõne kilomeetri kaugusel katse finišist.
Rallifoorumis kirjutas kasutaja maailmameister: "SS10 kuulsas kollase maja kurvis oleks peaaegu lõppenud asi jälle inimese surma või vigastustega. Olgugi, et turva seisis rahva juures, ei pannud ta tähele inimesi, kes hakkasid rada ületama. Miskipärast tuli 3 autot suht väikeste vahedega järjest ja peale teist autot hakkasid mingid lambad koos lastega üle raja jooksma. Üks laps jooksis üle tee nii, et auto pidi pidurdama päris kõvasti ja laps pääses napilt. Kaks meest kellel kummalgi oli laps kukil, jäid pidama minu karjumise peale. Ma ei saa aru mida inimesed mõtlevad, kui niimoodi panevad enda ja oma lapse elu kaalule. Pärast eelmise aasta ränka õnnetust oli ikka turvalisusele kõvasti rõhku pandud, mis on üldiselt tervitatav. Aga üle turvata ei ole ka asja mõtet, igasuguseid lolle juhuseid ei saa ühegi turvameetmega ära hoida."
Paar kilomeetrit enne Matsimäe kiiruskatse lõppu sattus ühel hetkel järjestikku rajal liikuma kolm võistlusautot, neist esimese roolis Vallo Nuuter, teise roolis David Sultanjants ning kolmandat juhtis Kevin Kuusik. Kuigi Sultanjants sõitis streikiva autoga aeglasel kiirusel Nuuteri tolmus, tuli tema tolmus tagant suure hooga järgi Kuusik. Nii Sultanjantsi kui ka Kuusiku auto ees jooksid pealtvaatajad teele.
David Sultanjants kommenteeris: "Selles mõttes oli meil lihtsam situatsioon, kui Kuusikul. Meil oli hoog maas, kuna autoga oli probleeme. Kui inimesi teel nägin, lasin autol vabaga veereda. Inimene võib ju kukkuda. See olukord häiris küll kõvasti ja ajas vanduma ka. Aga see, mis meie taga toimus, oli palju tõsisem probleem. Mina mõistan, miks nii juhtus - sest inimesed eeldavad autode vahel ühte minutit. Pika katse lõpus ei ole autode vahe enam minut. Ka turvatöötajatele võiks seda selgitada, et kui on katse pikkus 20 kilomeetrit ja tegu on keerulise katsega, siis võivad autod enne finišit tulla korraga. Või siis ei tule 10 minutit ühtegi autot."
Kuidas aga eelmainitud kolm võistlejat üksteisel nii sabas olid? David Sultanjants - Siim Oja vahetasid kiiruskatse esimesel kolmandikul ratast ja kaotasid seal aega. Pärast rattavahetust hakkas auto teadmata põhjusel tõrkuma ning nad ei saanud hooga sõita. Kuna ajakadu tuli nagunii, otsustas Sultanjants hiljem startinud mehi enne liikuma hakkamist mööda lasta. "Pärast rehvivahetust võtsime Madikule sappa. Lasime Subi ja Tölbi mööda. Kuna oli tolm, ei saanud kiiresti sõita. Auto käitus kummaliselt. Me jõudsime paar kilomeetrit enne seda kohta, kus inimesed teele tormasid, karjääris seista. Lasime Vallo Nuuteri mööda. Tema tolmus tulime nende (Nuuteri ja Kuusiku - toim.) vahel ka sinna kurvi," rääkis Sultanjants.
Tõsise ehmatuse osaliseks said Kevin Kuusik ja Cristen Laos, kes pärast kiiret tulekut tolmusel metsavahelisel teel nägid teel jooksmas last. Kuusik rääkis, et tegu oli äärmiselt ohtliku momendiga. "Inimesed oleksid peaaegu alla jäänud. See on täiesti lubamatu olukord," sõnas ta. "Tolmukotist välja hüpates oli laps teel. See ehmatas ära! Pidurdasin. Rooli keerasin välja ja hakkasin klattima. Sellise tolmuga on niisugune olukord väga ohtlik, viies käik oli sees olnud mõnda aega."
Kuusik kinnitas, et Nuuter startis tema ees. Et aga Sultanjants nende vahele sattus, oli tolmu korraga palju üleval ja nii kolm autot ka samasse kurvi üsna üheaegselt sattus.
David Sultanjants märkis, et teadaolevalt oli eelmisel aastal samas kohas paar sarnast juhust. "Sinna ei pidavat auto häält kuulda olema. Niisugune eripära on sellel kohal," teadis ta rääkida.