Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Esimesse võistluspäeva jagus omajagu draamat
|
Loe lisaks |
|
|
23. jaanuaril sõideti Lätis Gulbene ümbruses tänavuse Sarma ralli neli esimest kiiruskatset. Avapäeva lõpetasid liidrikohal Škodaga võistlevad lätlased Raimonds Kisiels ja Arnis Ronis.
Ralli avakatselt said parima aja kirja Kalle Rovanperä - Risto Pietiläinen (Škoda Fabia S2000), kuid teisel kiiruskatsel kimbutasid nende autot tehnilised probleemid ja nii tuli katse võitnud ekipaažile Raimonds Kisiels - Arnis Ronis (Škoda Fabia R5) minuti jagu kaotust. Pimedas sõidetud katsetel olid soomlased taas kiireimad, tõustes päeva lõpuks üldarvestuses neljandaks.
Rehvipurunemine kukutas esikohakonkurentsist
Eestlastest läbisid avakatse kõige nobedamalt Raul Jeets - Andrus Toom (Škoda Fabia R5), saades kirja kuuenda aja. Ilmselt olnuks tartlaste aeg oluliselt parem, kuid katse teisel poolel purunes parempoolne tagumine rehv. "Põhjuseks oli kivi," lausus Jeets.
Teise kiiruskatse järel olid eestlased üldarvestuses teisel kohal, kaotust sõitu juhtima asunud võistluspaarile Raimonds Kisiels - Arnis Ronis ligi 7 sekundit. Üsna sarnane oli seis ka kolmanda kiiruskatse järel. Päeva otsustava lisakatse alguses purunes eestlaste Škodal aga sirge tee peal parem esirehv ja rattavahetuse tõttu läks kaotsi viis väärtuslikku minutit.
"Pidime ratast katsel vahetama, sest rehv läks katki üsna katse alguses," sõnas Jeets. "Olime selle hetkeni esikoha konkurentsis. Nüüd homset võtame testipäevana ehk tegeleme selle põhieesmärgiga, miks siia tulime," sõnas Euroopa meistrisarja avaetapiks valmistuv rallimees.
Avapäeva lõpetasid liidrikohal Raimonds Kisiels - Arnis Ronis, edestades 42 sekundiga võistluspaari Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks, kel esmakordselt võistlusautoks Mitsubishi Mirage. Kolmandad olid päeva lõpuks Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9), keda jäi liidritest lahutama 46,81 sekundit.
Rainer Aus kerkis kolme katsega ligi 40 kohta
"Kirju päev oli," tunnistas Rainer Aus. Üsna ootamatu pöörde võttis tema jaoks ralli algus - nimelt avakatse stardis oli autoga midagi valesti ning stardikella tulede kustudes jäi tema roolitav N-rühma Mitsubishi paigale. Nagu ta siduri lahti lasi, muudus auto jõuetuks. "Stardisüsteem turtsus ja auto suri välja. Üle 30 sekundi seisime stardis. Kohtunikud olid juba valmis tulema autot lükkama, kuid siis saime ikka minema."
"Tuju oli igatahes rikutud," jätkas Rainer Aus. Teine katse oli lumine ja esimesena seal sõita ei olnud lihtne: "Teed ei olnud näha ja jälge ei olnud ees. Paar korda käisime üle kraavi ääre. Kuigi tuli kolmas aeg, ei jäänud ma ise rahule."
Viimasel, 17,91 pikkusel pimedas sõidetud kiiruskatsel tegid Rainer Aus ja Simo Koskinen kaotuse tasa. "See katse klappis hästi," ütles Aus. "Tee oli kruusane ja kulutas jubedalt rehve. Külmunud kõva kruus lõhkus autot ja katse lõpp oli libe, aga sõitsime puhtalt." Sisuliselt tõusid Aus ja Koskinen ligi 40 kohta. "Koha mõttes loksus paika tagasi," rõõmustas ta.
Aus lisas, et homme tuleb tõsine päev. Tema eesmärk on säilitada poodiumikoht: "Tahan vähemalt kolmandaks jääda!" Ta vihjas, et kui Rovanperä peaks ta neljandaks lükkama, asub Vobjovsi püüdma.
Egon Kauri hoogu pidurdasid pealtvaatajad
"Esimese katse stardis nägime, et Raineril suri auto välja. Pinge läks maha, sest teadsime, et pool minutit oli sealt võitu," ütles teisena startinud Egon Kaur. Samas tekitas see uue probleemi - pealtvaatajad ei osanud kahte võistlusautot rajale nii väikese vahega oodata ja liikusid teel.
"Inimesed viibisid teel, kuna eeldasid, et minu ja Raineri vahe on suurem. Mõnes kohas olid nad keset teed ja pidin pidurdama," lausus Kaur.
Egon Kaur - Erik Lepikson (Mitsubishi Lancer Evo 9) lõpetasid avapäeva üheteistkümnendal kohal, kaotust liidritele kogunes 2 minutit ja 4,58 sekundit. Suur osa sellest ajakaotusest oli tingitud rehvipurunemisest.
"Kaotasime viimasel katsel aega, vast minut 40 kuni minut 50. Seal läks poole katse peal keset teed sõites esimene vasak rehv puruks. Pidurdusmaal oli augu moodi asi. Tulime katse selliselt lõpuni. Need, kes katsel hakkasid ratast vahetama, kaotasid rohkem," rääkis Kaur.
Teiseks võistluspäevaks Kaur ja Lepikson endile ülemäära kõrgeid sihte seadnud ei ole. "Väga püütavat midagi pole. Proovime rütmikalt ja teed mööda sõita. Lähme kindla peale ja ülearu riske ei hakka võtma."
Pühapäeval on Sarma rallil kavas kuus kiiruskatset. Võistluspäeva alustatakse kell pool 9 hommikul ning võitjapaar finišeerib Gulbene kultuurikeskuse juures orienteeruvalt kell 15.40.
Sarma ralli tulemused pärast 4. kiiruskatset
1. Raimonds Kisiels - Arnis Ronis (Škoda Fabia R5) 26:51,08
2. Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Mirage) +42,47
3. Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +46,81
4. Kalle Rovanperä - Risto Pietiläinen (Škoda Fabia S2000) +49,97
5. Mārtiņš Svilis - Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:00,72
6. Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 8) +1:02,73
7. Aron Domzala - Szymon Gospodarczyk (Subaru Impreza STI) +1:44,63
8. Gustav Kruuda - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) +1:49,83
9. Martynas Samsonas - Mindaugas Varža (BMW M3X) +1:52,99
10. Edijs Bergmanis - Edgars Grīns (Mitsubishi Lancer Evo) +1:55,6
|
|
|
|