Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
«Seekord on Kuramaal startides suurem pinge»
|
Loe lisaks |
|
|
Sel nädalal jätkuvad Läti autoralli meistrivõistlused Liepājas ja selle ümbruse kruusateedel sõidetava kuuenda etapiga, kus esimest võistlusnumbrit saab kandma N4 klassi liiderpaari Siim Plangi - Marek Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo 10.
Seni sõidetud viielt etapilt on Siim Plangi ja Marek Sarapuu teeninud maksimumpunktid ja neil on koos 84 punkti. Sealhulgas mõned powerstage punktid. Kuna kolm rallit on veel jäänud, ei saa Võrumaa mehed tiitlivõidus kindlad olla. Teoreetiliselt oleks neil seekord võimalik võidu eest teenida 15 punkti. Sellisel juhul oleks kontol 99 punkti. Hea õnne korral võiks punktikatseltki lisa tulla ja siis oleks neil teoreetiliselt võimalus võit kindlustada Läti meistrisarja arvestusse kuuluval Tartu rallil.
Tabelis teisel kohal paiknevad eestlaste suurimad rivaalid Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks, kel praeguseks teenitud 54 punkti. Oletagem, et neil õnnestuks järgmised kolm rallit võita, siis oleks ka neil lõpuks 99 punkti koos. Seejuures on neil veel punktikatseid võites võimalik 6 punkti juurde teenida.
Kuigi eestlastele on hooaja algus olnud üsna ilus, seisab raskeim katsumus alles ees. Miks? Marek Sarapuu sõnul neile Kuramaa ralli kiiruskatsed meeldivad, kuid õnne ei ole neil sel rallil olnud. "Kurzeme rallil oleme igal aastal katkestanud. Alati on olnud ebaõnne. Oleme kas ise ära käkerdanud või on tehnika alt vedanud."
Läinud aastal katkestasid Plangi ja Sarapuu Kuramaa ralli liidrikohalt auto tehniliste probleemide tõttu. Äsjasel Eesti meistrivõistluste etapil libises meestel hea koht samuti tehniliste probleemide tõttu käest - seitsmendal kiiruskatsel ühes mahapöördes purunes esimene vasem pooltelg.
"Nüüd ongi pinge peal. Kurzemel on väga palju mängus! Šanss on praegu väga hea - polegi varem nii head hooaja algust olnud," lausus kaardilugeja. "Nüüd me ei tohi midagi ära rikkuda, sest punkte on kindlasti vaja. Varasemalt, kui punkte nii väga vaja ei olnud, siis nii suurt pinget peal polnud."
Siim Plangi sõnul on olukord hetkel veidi ärev, kuna auto ei ole sajaprotsendiliselt korras. Tallinna rallil esimesest kiiruskatsest alates hakkas sõitmist segama üks tehniline probleem, millele ei ole seni lahendust leitud. "Kohe esimesest katsest hakkas mure turboga - rõhk hakkas kõikuma. Suurt kadu sellest ei teki, aga see segab sujuvalt sõitmist. Müstiline viga," sõnas Plangi.
"Aga Lätist oleks vaja korralikud punktid ära võtta. See on põhieesmärk, miks Kurzeme rallil startida. Vaja oleks kiiret sõitu ka näidata ja kiirus üles saada," lisas ta.
|
|
|
|