Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Raoul Renserile Vasalemmast esimene võidukarikas |
|
Raoul Renserile Vasalemmast esimene võidukarikas
27. juunil peeti Vasalemmas mitme erineva võistlussarja arvestusse kuulunud rahvasprint, kus kõigi masinaklasside peale kokku osales 66 võistlejat. Osalejate arv jäi ehk loodetust pisemaks, kuna sel korral ei lubatud rajale kruusarehvidega.
Neljarattaveoliste autode klassis võistelnud ja seal esikoha saavutanud Raoul Renser oletas, et konkurents oli seekord hõre, kuna võistluse korraldajad ei lubanud võistlema kruusarehvidega. Lubatud olid vaid n-ö suverehvid ja slikkrehvid.
"Teised ei tulnud väidetavalt sel põhjusel, et kruusarehvidega sõita ei lubatud," sõnas Renser. Ta ütles, et ei näinud rehvipiirangus probleemi, kuna ka rallikrossidel pole kruusarehvide kasutamine lubatud ning Vasalemmas on just rallikrossirada.
4WD klassis tegi laupäevase võistluse kaasa kolm meest. Kalev Konsap ja Kaido Saul kumbki olid oma Subaruga ning Raoul Renser enda võistlusautoga Audi S3. Renser võitis, Konsap oli teine ja Saul kolmas.
"Mulle Vasalemma rada sobis," selgitas esmakordselt rahvasprindil esikoha saavutanud Raoul Renser. "Mul on 1,8-liitrise turbomootoriga auto. See rada sobis ka autole, kuna kiirus ei olnud liiga suur. Arvan, et seal sai kiiret sõitu teha see, kes sõita oskab ning seekord ei lugenud auto võimsus niipalju, kui neil sprintidel, kus kiirused suuremad. Evodega 4WD koorekiht seekord kahjuks ei osalenud, aga neid ma ei oleks võitnud ka."
"Kahest Subarust sain siiski jagu," rõõmustas klassivõitja, kes sai nüüd endale kodusesse karikariiulisse juurde teise trofee. "Varasemast oli mul LaitseRallyPark võistluselt üks teise koha karikas. Aastate eest korraldati Laitses võistlussari, kus sai BMW-dega sõita. Siis ma veel oma autoga rahvasprinti ei sõitnud."
Äsjasest sprindist kõneldes märkis Renser, et jäi kiirusega üsna rahule, kuid võttis kolmanda sõiduvooru rahulikumas tempos. "Teises voorus tegin autole haiget ja lõhkusin karteri põhjakaitsme. Pärast hüppel hoidsin tagasi ja pidurdasin, kuna mul ei ole head sportvedrustust."
Kõige konkurentsitihedamas, 15 osalejaga üle 1,8-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autode arvestusklassis võttis võidu Marko Kukuškin (BMW 320i). Väiksema kubatuuriga kaherattaveoliste klassis osutusid parimaks sama Honda Civicuga võistelnud Saaremaa autosportlased: esikoha võitis Ken Torn ja teine oli Gert Virves. Kolmanda tulemuse sai 2WD-V klassis Läänemaa noormees Rutmar Raidma (Volkswagen Golf).
Üheksa naisvõistleja hulgast pääsesid sel korral poodiumile Margit Mäekivi (Honda Civic Type-R), Tiina Ehrbach (Volkswagen Golf) ja Marin Aarn (Volkswagen Golf).
SU klassis alistas rivaalid Kalle Kruusma (VAZ 21073), Moskvitšimeeste omavahelises mõõduvõtus jäi peale Martin Juhe (IZ 2715). Veteranide arvestusklassis osutus võitjaks Hillar Kruusma (VAZ 21073).
Mitte ühegi võistlussarja arvestusse kuuluvas klassis 2WD sport osales seekord kolm sõitjat. Esikoha saavutas Janar Lehtniit (Ford Escort RS 2000), teine oli Chrislin Sepp (Honda Civic Type-R) ja kolmas Martin Vatter (Honda Civic Type-R).
Kuni 18-aastaste noorte arvestuses võitis sõidu Marcel David Tõeleid (Honda Civic). Kuni 16-aastaste klassis sai rivaalidest jagu Kristjan Lepind (Mitsubishi Colt).
J16 klassis esimese vooru võitnud favoriit Robert Virves (Honda Civic) jättis võistluse avavooru järel pooleli, kuna hüppelt maandumisel sai tema kael vigastada ning noormees veetis kogu ülejäänud päeva võistluspaigas meedikute järelvalve all, kes paigaldasid kaelalahase. Hetkel viibib Virves Kuressaare haiglas, kus tuvastati, et ülemine kaelalüli on 7 millimeetrit nihkunud. Kuna tegu on tõsise traumaga, toimetab kiirabi poisi homme Tallinnasse operatsioonile.
|
|
|
|