Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Gert-Kaupo Kähr proovib rivaalidele survet avaldada |
|
Gert-Kaupo Kähr proovib rivaalidele survet avaldada
Tänavuse koduse rallihooaja loodab täismahus kaasa teha Gert-Kaupo Kähr, kes debüüdi sportlikul autorallil tegi 2013. aasta Lääne-Eesti rallil. Enne seda võistles ta kuus aastat Hondaga rahvaspordis.
Gert-Kaupo Kähr on tänaseks osalenud kolmel sportrallil. Esmalt tegi ta kaasa 2013. aastal peetud Lääne-Eesti ralli, seejärel pidas pausi kuni tänavuse Võru talverallini ning siis võistles Harju rallil. "Lisaks olen sõitnud ühe sprindi Kehalas ja Võrus," täpsustab mees, kelle istumise all samasugune kandiline Honda Civic, nagu tal oli rahvarallidel ja -sprintidel.
"Rahvasport ja katsed muutusid n-ö igavaks. Seal ei olnud legendi kirjutamist, kiirused olid piiratud, auto polnud just eriti turvaline, radadel oli palju takistusi ja nii edasi - sellepärast saigi jalg sportrallisse tõstetud," põhjendab Kähr puuriga autosse istumist. "Samm oli raske, kuna majanduslikult oli ja on see kõvasti kulukam. Selle tõttu tuleb praegugi otsida sponsoreid igaks sõiduks ja sellepärast ka nii vähe võistleme. Algajal sportrallis - nagu minul - on sponsoreid päris raske leida, kuna pole ette näidata tulemusi. Paljud on juba mu kiirust näinud ja hakkavad tasapisi uskuma, et võib asja saada. Näiteks andis neile hea pildi Võru ralli, kus tulin omas klassis teiseks. Samuti jääraja võistlustel olin sel talvel kokkuvõttes teine, vaatamata auto võimekusele. See jääb hetkel konkurentidele alla."
Gert-Kaupo Kähr ja tema kaardilugeja Jan Pantalon plaanivad sellel aastal kaasa teha kõik kodused rallivõistlused - seda muidugi juhul, kui eelarve võimaldab sõita. "Proovin järgmiseks Tallinna rallile jõuda, kuid kõik oleneb, kas leian piisavalt toetajaid või mitte. Piiri taha ka seetõttu võistlema ei kipu," märgib Kähr.
"See on mu esimene täishooaeg sportrallis ja katsume kõik etapid ilusti kaasa sõita, et konkurentidele survet avaldada," jätkab ta. Väga kõrgeid sihte Kähr siiski ei sea, kuid tunnistab, et tahab pakkuda konkurentsi siiani võitmatule Rainer Meusile ja sihib võitu Saaremaa etapilt.
Viimatisest rallist kõneldes ütleb Gert-Kaupo Kähr, et Harju rallit jäid varjutama väga traagilised sündmused: "Kaastunne Jelle lähedastele ja toetust Sandrile. Seal pole mõtet otsida süüdlast. See oli lihtsalt väga halbade juhuste kokkusattumus."
"Harju ralli avakatse oli minu auto jaoks väga kohutav, mistõttu hoidsin autot ja andsin ära palju sekundeid. Rada ise oli väga põnev! Ralli teise päeva esimesel poolel tabas mind ebaõnn, kui esimesel katsel käis meie Honda rataste alt läbi suur kivi, mis lõhkus kaks velge. Selle tõttu hilinesime teise katse starti päris mitu minutit, kuna rehvi vahetus, pumba otsimine ja velje sirgeks tagumine võttis jupp aega. Kui lõpuks teisele katsele saime, purunes katse lõpus velg uuesti ja seekord ka rehv. Siis mõtlesime juba katkestamisele, kuid katse lõpus katkestanud Egon Kaur andis hea nõu, et "vahetage esimene purunenud rehv tagumise tervega ära, sõitke järgmine katse läbi ja mingi servisesse". Mõeldud-tehtud. Sealt saime veel palju hilinemisest tulenevaid karistusminuteid, kuid olime siiski tagasi rajal. Pärast neid ebaõnnestumisi saime hakata hoogu koguma," kirjeldab Kähr Harju rallil kogetut. "Katse tulemused ei olnud sugugi halvad, arvestades, et katsed olid kiired ja legend ei tahtnud selle hoo peale klappida. Katsete ajad meid väga ei rahuldanud, kuna ebausk legendi pani tahtlikult jalga gaasipedaalilt tõstma. Küll aga tuli meile tugevasti kogemust nende kilomeetritega. See aitab kõvasti tempot tõsta tulevastel rallidel."
Kähr ütleb, et laias laastus jäi kiiruskatsetega rahule: "Olen väga rahul, kuna katsed olid huvitavad. Seal oli kiireid, aeglaseid, pimedaid ja künklikke lõike. Kõike oli. See muidugi muutis meie jaoks legendi kirjutamise üpris keeruliseks, kuna me ei ole kiiruslegendi kirjutamises just eriti kogenud."
Ta lisab, et ei tundnud rallisõidust loodetud mõnu, kuna rajale tuli minna stardirivi lõpus, kuid Honda on madal auto. "Selleks ajaks on rööpad juba põhimõtteliselt poole ukseni! See andis tunda nii meile kui ka auto põhjale, mis on laines nagu kuumaastik. Muidugi on kahju, et ei saanud viimast katset sõita, ainuüksi Matsimäe katse oleks väga kõva kooli andnud meile mõlemale."
Kähr ütleb lõpetuseks, et tahab hulgaliselt kogemusi juurde saada ja areneda, et tulevikus mõnes kiiremas klassis sõita.
|
|
|
|