Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Talsi rallil saavutasid võidu Siim Plangi ja Marek Sarapuu |
|
Talsi rallil saavutasid võidu Siim Plangi ja Marek Sarapuu
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti võistlejad saavutasid nädalavahetusel peetud Talsi rallil kaksikvõidu. Esikoha võitsid Siim Plangi - Marek Sarapuu ja teise tulemuse said kirja Roland Murakas - Kalle Adler.
Läti ja Leedu autoralli meistrivõistluste, samuti Põhja-Euroopa regiooni meistrisarja järjekordne etapp sõideti 16. ja 17. mail Lätis Talsi linnas ja selle ümbruse kruusateedel.
Ralli esimese päeva lõpetasid liidritena Kaspar Koitla - Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 9). Teise päeva teisel katsel kaotasid nad rehvipurunemise tõttu ligemale neli ja pool minutit ning kukkusid konkurentsist välja. Liidrikohale kerkisid Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10). Avapäeva teisel positsioonil lõpetanud Võrumaa meeste hoog ei raugenud ning nad edestasid rivaale teise päeva kõigil kiiruskatsetel. Kokku võitsid nad üheteistkümnest kiiruskatsest kaheksa.
"Äärmiselt hea tunne on olla Talsi ralli võitja! Meie jaoks oli see täiuslik ralli, kõik sujus nii sõidu kui tehnika poolelt. Kahju on muidugi, et Kaspar täna konkurentsist langes, oleks olnud põnev seda lahingut edasi pidada. Ise aga hoidsime sama tempot edasi, kuid saime sõita juba pingevabamalt, sest järgmiste meesteni oli aega ja liigseid riske võtma ei pidanud. Väga hea on alustada kruusahooaega võiduga," rääkis Siim Plangi.
Roland Murakas - Kalle Adler startisid viimasele katsele, olles neljandal kohal. Otsustaval lisakatsel suutsid eestlased mööduda kahest Leedu meeskonnast ning lõpetada Talsi ralli teise kohaga. Võitjapaarist jäi neid lahutama 51,09 sekundit.
"Olen tulemusega väga rahul," märkis Murakas. "Leedu sõitjad olid kiired ja ralli käigus sai selgeks, et tempo on siin ikka päris kõva. Viimasel katsel võtsime rohkem riske ja see õigustas ennast, teine koht on igati väärt tulemus sellise konkurentsiga rallil."
Kaspar Koitla - Andres Ots kaotasid viimasel katsel sõiduvea tõttu üle minuti aega. Üldises pingereas platseerusid nad 17. kohale.
Kuni 1,6-liitriste autode klassis võistelnud eestlastel oli sel korral ebaõnne. Võistlust hästi alustanud Karl Martin Volver - Margus Jõerand (Peugeot 208 R2) olid alguses oma klassis esikoha konkurentsis, kuid neljanda katse starti hilinemise tõttu said 20 sekundilise ajatrahvi. Päeva lõpetasid nad LRC3 arvestuses kuuendatena. Samas arvestuses sõitnud Kenneth Sepp - Tanel Kasesalu (Ford Fiesta R2) olid üheksandad ja Gustav Kruuda - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) 11. kohal.
Üheksandal kiiruskatsel sõitsid Volver ja Jõerand teelt välja. Auto paiskus umbes kilomeetri kaugusel stardist parempoolse küljega vastu jämedat puud. Kaardilugeja toimetati õlavigastusega haiglasse. Viimasel kiiruskatsel katkestasid ralli väljasõidu tõttu Kenneth Sepp ja Tanel Kasesalu, kes toimetati seejärel haiglasse kontrolli. Gustav Kruuda - Ken Järveoja lõpetasid Talsi ralli LRC3 arvestuse kaheksanda kohaga.
Talsi ralli 2015 tulemused
1. Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10) 56:20,48
2. Roland Murakas - Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo 10) +51,09
3. Vytautas Švedas - Žilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:06,09
4. Dominykas Butvilas - Renatas Vaitkevičius (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:22,32
5. Vaidotas Žala - Žygimantas Augustas Žala (Mitsubishi Lancer Evo) +1:25,23
6. Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:31,37
7. Ivars Vasaraudzis - Oskars Bārtulis (Mitsubishi Lancer Evo 4) +1:38,14
8. Martynas Samsonas - Mindaugas Varža (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:09,27
9. Ramūnas Čapkauskas - Tomas Šipkauskas (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:35,11
10. Jānis Berķis - Edgars Čeporjus (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:37,16
|
|
|
|