Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Ken Tornile tuleb valitud amet rallisõidu juures kasuks |
|
Ken Tornile tuleb valitud amet rallisõidu juures kasuks
Ken Torn otsustas aastaid tagasi, et asub Kuressaare Ametikoolis õppima autoremondilukksepa ametit. Ligemale paari aasta eest samal erialal Silberautos tööle asunud saarlane lausub, et kõik see tuleb rallisõidu juures kasuks.
"Valitud eriala tuleb mulle autospordis kasuks," ütleb Ken Torn. 21-aastane noorhärra selgitab, et nii oskab ta mingi detaili purunedes juba rajal otsustada, kas saab probleemi kohe likvideerida või mitte.
"Kuressaare Ametikoolis Upal õppisin eriala kolm ja pool aastat," jätkab ta. "Huvi autode vastu on mul olnud kogu elu. Isa on sama asjaga tegelenud, sealt ilmselt see pisik külge hakkas."
Ken Torni isa Harald Torn tunnistab, et noorim poeg tegi näpud õliseks juba õige varases nooruses. "Nii, kui ta jalutama hakkas, mädis ennast kohe õliga ära. Ta on titest peale asja juures olnud," räägib Harald Torn, kes tollal samuti rallisõidu ja autode remontimisega tegeles. "Vahelduva eduga olen lukksepana töötanud. Vahepeal olin rekkajuht. Enamuse aja elust olen siiski tegelenud autoremondiga. Usun, et Keni huvi on sellest tingitud. Ta pidi seda ala ja ametit ise kangesti tahtma. Vanematel poegadel nii suurt huvi ei ole, Kenil aga tekkis huvi masinate vastu väga varakult."
Praegu on Ken Torn kaitseväes. Enne seda töötas ta Silberautos, rakendades koolis õpitud oskusi. Silberauto juhataja Andres Pästlane, kes 1980ndate aastate lõpul ja 1990ndate aastate alguses ise samuti rallit sõitis ning juba enne seda Mobile rallitiimis mehaanikuna toimetas, hindab Ken Torni oskusi kõrgelt - nii rallisõitjana kui ka autoremondilukksepana. Pästlane viitab, et saarlane on mõlemal alal osav, omandades kiiresti uusi oskusi.
"Silberautos olin enne sõjaväkke minekut üle poolteise aasta. Aprillis saaks kaks aastat täis, aga jaanuaris kutsuti ajateenistusse. Alguses tegin seal remonditöid, olin tehnik. Lõpuks komplekteerija," räägib novembrini ajateenistuses viibiv Ken Torn. Ta lausub, et seltskond Silberauto töökollektiivis oli tore. "Kaspar Koitlalt olen seal nii mõnegi hea näpunäite saanud," märgib ta.
"Mina pean nendest poistest lugu," lausub Pästlane Torni ja Koitla kohta. "Nende käed töötavad tunduvalt kiiremini, kui teistel. See ongi just see, miks nad on head sõitjad," jätkab ta ja selgitab, et olla hea rallisõitja, selleks peab oskama ka remonditööd. "Kui Ken alguses tuli siia, ütlesin, et võta esiklaaside vahetamine ka. Küsisin, kas tahad koolitust saada? Ta ütles, et võiks ju olla. Palusin tuttavatel poiss välja õpetada. Jutt oli päevast, aga Ken oli poole päeva pealt tagasi, öeldes, et mis tal seal rohkem vahtida. Ja kukkus panema! Ta on julge, läheb kohe raginal peale! Väiksed vitsad sai ka, aga täna on ta ikka supervend. Kui muidu läheb pool päeva, siis temal käib see kahe tunniga."
Ken Torni isa sõnab, et on poja käekäiguga kõigiti rahul: "See on hea, et ta selle asjaga tegeleb. Ta kohe tahab olla igal võimalikul momendil auto kallal. Poiss on tubli."
Rallispordis on Honda Civic Type-R ralliautoga sõitval Ken Tornil häid tulemusi ette näidata omajagu. Ka tänavusel Võrumaa talverallil saavutas ta klassivõidu, asudes ühtlasi EMV6 arvestuses ehk E10 klassis tabeliliidriks. "See hooaeg plaanin Eesti meistrivõistluste etappidel osaleda. Kuna olen sõjaväes, oleneb rallisõitmine sellest, kas lubatakse välja. Rallidel on muidugi maru keeruline, sest konkurentide vastu on minul ju null testikilomeetrit," räägib ta. Harald Torn ütleb, et talirallil jäi Keni hingele kripeldama, et kaks kaherattaveolise autoga sõitnud konkurenti teda edestasid. "Aga no sa ju otse kaevikust tulid! Klassivõit ja absoluutarvestuse 11. koht on hea küll," lohutab isa.
Kui Ken Torni võistlusautoks oli veel Mitsubishi Colt, tegi perekond jõupingutusi, et tal oleks võimalik sõita konkurentsivõimelisema autoga. See plaan realiseerus ja nüüd küpseb kogu suguseltsi säästudel võistleva Ken Torni peres järgmine plaan. "Järgmine samm peaks olema 4WD või Eesti juunioride sarjas osalemine. Mõtteid on igasuguseid. Kaitseväe tõttu läheks nende asjade planeerimine väga keeruliseks, sest kahjuks ei saanud ma spordirühma," räägib Ken Torn. Harald Torn nendib, et järgmiste sammude astumine on perekonnale valus teema: "Neid samme ei kannata praegu teha. Neljarattaveolist autot osta ei olegi nii karm, aga sellega sõita on kulukas. Uuesti 1,6-liitrise mootoriga auto peale tagasi minna oleks ka variant, aga juunioride rallisarja sobiva Fiesta hind on 40 tuhande euro ümber. Peugeot maksab veel rohkem."
|
|
|
|