Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
08. märts 2015 1:32
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Annika Arnek: Naisi võiks rallispordis olla rohkem, mina takistusi ei näe! Foto: Rando Aav

Annika Arnek: Kiires autos istuda on ülipõnev

Sel hooajal jahib Egon Kaur Eesti autoralli meistrisarjas tiitlivõitu koos Annika Arnekiga. 27-aastane Jõgevalt pärit kaardilugeja on üks neist naistest, kes armastab kiirust ja autosid.

Rallisõiduga tegi Annika Arnek esimest korda lähedalt tutvust 2012. aastal. "Olin aastaid pealtvaatajana raja ääres käinud, sest autod ja kiirus on mulle alati meeldinud," ütleb Annika Arnek, kes esimese sõidukogemuse sai toona Alar Tatriku kõrval. "Sattusin kaardilugeja rolli üsna juhuslikult. Kuulsin tuttavalt, et Alar otsib kaardilugejat ja küsiti minult, kas ma ei tahaks proovida. Vastus "jah" tuli koheselt, mõtlemata, mida see tegelikult tähendab. Alar õpetas, mida ma kõrval tegema pean. Käisime metsas trennis. Esimene start oli Estonia rallil null-autos."

"Kuna ma käisin rallisid väga palju vaatamas, siis teadsin, kes sõidavad ja kuidas see üldises plaanis käib, aga kuidas võistlejana asjad toimivad, sellest ei olnud mul aimugi," meenutab ta.

Järgmisel, 2013. aastal otsis endale kaardilugejat Sander Siniorg. "Sander otsis endale kaardilugejat ja otsustasin proovida. Esimest korda kohtusime Narva sprindil. Sander oli päris üllatunud näoga - talle vist ei olnud keegi öelnud, et uus kaardilugeja on naine," muigab Annika Arnek, kellest sai pikaks ajaks kaherattaveolisel autol võistelnud talendika noormehe kaardilugeja. Koos võideti ka hulgaliselt karikaid. "Uskumatult palju on neid tegelikult juba! Kaks pikka riiulit on täis, nii et on, kust tolmu võtta! Tänud Sanderile! Selleks aastaks on juba kolmas riiul valmis pandud," lausub tänavusest aastast koos Egon Kauriga rallidel osalev naisvõistleja.

Rallisõprade hulgas hakkas levima müüt, et Annika otsustas istuda Egoni kõrvale, kuna Sander tegi liiga palju avariisid. Annika Arnek sõnab, et avariid juhi vahetuse põhjuseks ei olnud. Küll aga tõdeb ta, et kustumatud mälestused on mõnest väljasõidust tänini: "Eredalt on meeles teatud õnnetused. Näiteks 2013. aasta Estonia ralli, kus me rajalt välja sõitsime ja "parkisime" ennast nina peale 90-kraadise nurgaga vastu puud. Samuti vastu sauna sõitmine 2014. aasta Harju rallil. See on kõige valusam õnnetus olnud."


Erakogu.

"Kui tulevikus on vaja Sanderile lugema minna, siis teeksin seda hea meelega," jätkab ta. "Egoniga sõitma hakkamine oli oluline minu arengu seisukohalt. Egoniga koostöö sai alguse eelmise aasta kevadel, siis sain esimest korda talle lugeda. Sealt edasi tuli Viru ralli ja seejärel Hiiumaa rallisprint."

Kas kaardilugeja tööga kiires autos on sama lihtne toime tulla? "Hetkel on veel natuke keeruline, kuid samas ka ülipõnev," tunnistab Arnek. "Egoni legend on täpsem ja rohkem on lugeda. Lisaks on suurem kiirus, millega tuleb harjuda. Mida rohkem kilomeetreid edasi, seda nauditavamaks see läheb." Ka ei tee Tartus elav naissportlane saladust, et loodab tänavu koos Egoniga saavutada tiitlivõitu: "Loomulikult tahame võita!"

Huvitav, kas juht, kelle kõrval rallidel istumas nägus naisterahvas, on ka kriitilisel momendil distsiplineeritum ja kasutab jamade korral vähem vandesõnu? Annika Arnek oletab, et pigem ei mängi kaardilugeja sugu sellisel puhul olulist rolli: "Sander ropendas väga vähe ja seda olen kuulnud ainult üksikutel ärevatel momentidel. Ei usu, et mehed selle pärast vähem või rohkem ropendaks, kui muidu. Rallirajal ei ole aega mõelda sellele, kes on sul kõrval, kas naine või mees - peamine, et info tuleb!"

Kuigi rallidel istub Annika meelsasti kaardilugeja kohal, meeldib talle endale samuti autoga sõita. "Ei kujutaks elu ilma autota ette. Minimaalselt sõidan päevas 100 km, tööle ja tagasi, lisaks muud sõidud. Mulle meeldib sõita," sõnab ta. Kui tõenäoline on, et ühel päeval vahetab ta kaardilugeja töö ralliautos juhi ameti vastu? "Pigem on mul rohkem saavutada kaardilugejana kui juhina. Nii heaks juhiks ma ennast ei pea."


Egon Kaur ja Annika Arnek Võrumaa talverallil. Foto: Rando Aav
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia