Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
24. jaanuar 2015 22:21
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Ray Põder

Lätis saavutasid rallivõidu Siim Plangi ja Marek Sarapuu

 Loe lisaks
Sarma ralli avapäeval domineerisid eestlased

Vorobjovsi auto süttis Sarma ralli testikatsel põlema

Alvar Kuusik asub võistlema R2 klassi Ford Fiestaga

Kenneth Sepp istub tuleval hooajal Fordi rooli

23.-24. jaanuaril Lätis sõidetud Sarma ralli võitsid Siim Plangi ja Marek Sarapuu. Kolmandat korda rallil absoluutvõidu saavutanud Võrumaa mehed kinnitasid võistluse lõppedes, et nende jaoks oli see perfektne ralli.

Ape ja Gulbene ümbruse talvistel teedel peetud autorallil hoidsid pärast avapäeva liidrikohta Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9). Kolme parema hulgas olid veel Timmu Kõrge - Erki Pints (Mitsubishi Lancer Evo9) ning Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10).

Esikohaheitlus ja rehvide purunemine tegi teisel rallipäeval üldjärjestuses omad korrektuurid. Võitjatena finišeerisid Siim Plangi ja Marek Sarapuu. Eelmisel hooajal just Lätis sõidetud rallidel palju ebaõnne kogunud autosportlased suutsid seekord vigu vältida ning edestasid ralli lõpuks kaasmaalasi Rainer Ausi ja Simo Koskineni 36,34 sekundiga.

"Oleme võistlusega väga rahul ja võin öelda, et meie jaoks oli perfektne ralli. Vältisime sõiduvigu, rehvipurunemisi ning ka tehnika toimis perfektselt. Loodetavasti on nüüd ka edaspidi Lätis edukad võistlused," sõnas Siim Plangi. "Sarma ralli oli huvitav ja katsed ägedad. Usun, et see ralli meeldib kõigile sõitjatele. Võita on siin eriti hea," ütles Marek Sarapuu.

Avakatsest alates võistlust juhtinud Rainer Aus ja Simo Koskinen pudenesid liidrikohalt kaheksandal kiiruskatsel, kui nende autol purunes esimene parempoolne rehv. "Kaheksanda katse esimese kolmandiku peal hakkas eest piigiragin ja pidamine läks kehvemaks. Protektor tuli rehvi pealt koos naeltega maha ja peksis vastu auto keret. Kuskile pihta ma ei sõitnud. Ilmselt oli tegu praakrehviga. Kannatasin katse lõpuni välja," rääkis Aus. Rehv läks sama katse peal puruks ka Timmu Kõrge roolitud Mitsubishil, kuid tema otsustas ratta kiiruskatsel ära vahetada. Aus sõnas, et katsel ratta vahetamisega kaotas konkurent oluliselt rohkem aega: "Mul on varasem kogemus, et sellise kilometraažiga katsetel ei ole mõtet katse peal ratast vahetada. Mina vahetasin pärast katset."

Timmu Kõrge - Erki Pints kaotasid kaheksandal katsel kiireimatele viis ja pool minutit. Rainer Aus - Simo Koskinen jäid katse võitnud ja ralli uueks liidriks kerkinud Võrumaa meestele katsel alla vaid 36,5 sekundiga. See tähendas, et Aus oli üldises pingereas kukkunud teiseks, kuid Kõrge pudenenud kolmandalt kohalt kaheksateistkümnendaks. Kõrge lõpetas ralli üldarvestuse 12. kohaga, kuid Aus suutis teise positsiooni säilitada.

"Meile oli teine koht parim võimalik, mis sellise vahejuhtumi järel olla sai. See oli parim, mis võtta andis," lausus ralli absoluutarvestuse teise tulemusega lõpetanud Rainer Aus. "Tempo oli hea. Liidrikohta olin hoidnud alates esimesest katsest. Avapäev õnnestus hästi. Ka teise päeva hommik oli hea - koostöö klappis, legend oli paigas. Olen rahul. Kui oleksin ise teelt välja sõitnud, oleksin rohkem pettunud."

Absoluutarvestuse kolmandana kohaga lõpetasid ralli Mārtiņš Svilis - Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer Evo 10). Lätlased kaotasid võitjatele 2 minutit ja 13,69 sekundit. Neljanda tulemuse said kirja Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Lancer Evo 10), keda jäi võitjaist lahutama 2 minutit ja 41,56 sekundit.

Viiendad olid Ralfs Sirmacis - Artūrs Šimins (Peugeot 208 R2), kellele kuulus võit kaherattaveoliste autode pingereas. Samasuguse autoga võistelnud Karl Martin Volver - Margus Jõerand lõpetasid äsjase võidusõidu absoluutarvestuse kümnendal positsioonil. Eestlased kaotasid lätlastele üheksa arvesse läinud katse järel 37,43 sekundit. Kavas oli küll kümme kiiruskatset, kuid teise päeva esimese, 10,12 km pikkuse lisakatse ajad tühistati. Põhjuseks asjaolu, et rajalegendis oli üks šikaan märgitud sisenemisega paremalt poolt, kuid tegelikkuses tuli seda läbida vasakult poolt.

Seni olid Karl Martin Volver - Margus Jõerand omas arvestusklassis olnud kiireimad, kuid kuuenda katse järel haarasid liidrikoha Ralfs Sirmacis - Artūrs Šimins. Volver nentis, et lätlane osutus püüdmatuks, kuid klassi teise ja üldarvestuse kümnenda kohaga on põhjust rahul olla. "Arvan, et seda võib lugeda heaks kohaks. Mina olen rahul. Esimene päev läks oodatust paremini. Teise päeva keskel sain tunde rohkem kätte," rääkis ta. "Mulle meeldis kõige enam esimese päeva viimane katse. Ka teise päeva kõige pikem ehk teine katse meeldis väga, seal oli kiiret ja aeglast segamini."

Nagu Siim Plangi ja Marek Sarapuu, plaanivad ka Karl Martin Volver ja Margus Jõerand tänavu kaasa teha Eesti ja Läti autoralli meistrivõistlused täismahus. Eesti meistrisarjas teenis 15-aastane Karl Martin Volver EMV4 arvestuses maksimumpunktid, kuid Läti meistrivõistlustel tuli tal leppida teise koha punktidega.



Sarma ralli 2015 tulemused


1. Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10) 1:10:04,84
2. Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +36,34
3. Mārtiņš Svilis - Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer Evo 10) +2:13,69
4. Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Lancer Evo 10) +2:41,56
5. Ralfs Sirmacis - Artūrs Šimins (Peugeot 208 R2) +2:55,50
6. Jānis Berķis - Edgars Čeporjus (Mitsubishi Lancer Evo 9) +3:03,54
7. Aleksander Gorelov - Igor Skuridin (Mitsubishi Lancer Evo 10) +3:08,61
8. Martynas Samsonas - Mindaugas Varza (Mitsubishi Lancer Evo 9)
+3:25,44
9. Igor Bulantsev - Marina Danilova (Mitsubishi Lancer Evo 10) +3:28,98
10. Karl Martin Volver - Margus Jõerand (Peugeot 208 R2) +3:32,93
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia