Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Karel Tölp keskendub uuel hooajal sportlikule autorallile |
|
Karel Tölp keskendub uuel hooajal sportlikule autorallile
"Plaan on järgmisel aastal sõita sportrallit hiljuti soetatud Honda Civic Type-R autoga," lausus Karel Tölp, kes viimastel aastatel on rivaalidele pakkunud arvestatavat konkurentsi rahvarallidel ja -sprintidel.
Sel hooajal võistles Karel Tölp nii koduvabariigis, kui ka lõunanaabrite lätlaste juures. Eestis jahtis mees sprindisarja võitu ning Lätis proovis konkurentidest jagu saada minirallidel.
"Osalesime sel aastal kõigil kuuel miniralli etapil," sõnas Tölp. "Kahjuks jäi hooajaks seatud eesmärk, ehk võit, saavutamata. Võib-olla oli seatud latt liiga kõrge, kuna sõitsime võidu palju võimsamate autodega, harjumatute rehvidega ja Eesti Autospordi Liidu tehnilistele nõuetele vastava autoga - standardmootori ja tühjaks rookimata sõidukiga. Kuid tegelikkuses jäi võidust puudu ülivähe ja kogesime igal rallil ebaõnne. Viimased kolm rallit rikkus ära šikaani pidurdamine kohe esimesel katsel. Viimasel rallil ei suutnud ma ära otsustada, kumb pool see vasak ikkagi on šikaani sisenemisel ja kahjuks valisin vale poole. Seetõttu andsime tegelikult ise võidu käest."
Hooaja võitnud läti duole Raivis Garoza - Uldis Fjodorovs kaotasid Karel Tölp - Priit Guljajev kolmel rallil ülinapilt, vastavalt 0,57 sekundit, 1,28 sekundit ja 1,83 sekundit. "Võitmiseks oleks piisanud neist ühel põhikonkurendi edestamisest. Aga jah, oleksid-poleksid," jätkas Tölp. "Tegelikult oli huvitav ja väga pingeline hooaeg. Lätis sõidetakse kahjuks küll tänavarehvidega ja nendega sõitmine on keerulisem, kuid teed on seal loodusliku reljeefi tõttu palju huvitavamad. Konkurents oli väga tihe, samas klassis oli iga ralli üle 20 osaleja, katsevõite said igal rallil mitmed sõitjad. Selgelt üle ei olnud ühelgi rallil mitte keegi."
"Lätlased olid alati väga abivalmis aitamisega, kuna me vene keelt ei oska, läti keelt muidugi ka mitte, siis jäime aeg-ajalt hätta. Samuti aidati juhendite ja stenogrammide tõlkimisel. Kellel võimalik ja soovi on, siis kindlasti soovitan seal sõitmas käia."
Kui Lätis miniralli võistlussarjas jäi Tölp võidust ilma, siis kodus saavutas ta sprindisarjas esikoha. 2WD-A klassis on ta autospordi liidu karikasarja võitjaks tulnud ka 2011, 2012 ja 2013 aastal. Aastail 2012 ja 2013 saavutas Karel Tölp koos Priit Guljajeviga esikoha koduses rahvaralli karikasarjas. "Sel aastal me EAL rallidel ei osalenud, kuid saime Lätis teise koha," täiendas Tölp.
Rahvaspordist kõneldes ütles Tölp, et plaanib rahvaspordist taanduda ja pani auto müüki. "Senised 5 aastat rahvaspordis on olnud väga edukad sportlikus mõttes, vaba aja sisustamise mõttes ja olen saanud hulga uusi sõpru-tuttavaid," lausus ta. "Seda ma päris ei ütleks, et rahvaspordis üldse ei sõida, pigem ikka sõidan vahel veel teadmata autoga, kuid selliselt hooaegadest tervikuna ei ole plaanis lähiajal osa võtta."
Ta lisas, et loodab uuel hooajal keskenduda sportrallidel võistlemisele. N-ö käe valgeks sai Karel Tölp oma uue võistlusmasinaga tänavusel Saaremaa rallil. Läbida õnnestus tal seal ligikaudu 80 kilomeetrit. "Kahjuks sõitsime kivi riivates kaks rehvi korraga küljelt lõhki ja katkestasime, kuna ainult üks varuratas oli kaasas," kommenteeris Tölp.
|
|
|
|