Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli > Sander Pärn: Oleme püüdlemas WRC-maailma poole |
|
Sander Pärn: Oleme püüdlemas WRC-maailma poole
Tartu rallil saavutatud võiduga kindlustasid Sander Pärn ja James Morgan Eesti meistritiitli nii Eesti autoralli meistrivõistluste klassis 2WD 1600 kui ka Eesti juunioride autoralli meistrisarjas.
Tähelepanuväärne on asjaolu, et kui tänavu on täiskasvanute meistrivõistlustel sõidetud praeguseks hetkeks kuus etappi, siis Sander Pärn ja James Morgan on neist lõpetanud neli ning need ühtlasi võitnud. Võib vaid aimata, milline oleks noormeeste punktisaak juhul, kui Võru talverallil poleks olnud mootoriprobleemi ja Viru rallil oleks Kehala trampliinil maandumisel veidi rohkem sportlikku õnne olnud. Siinkohal tasub mainida tõsiasja, et tegemist on tehnikaspordiga ja ka Pärna konkurentidel on omajagu ebaõnne olnud. "Meil õnnestus mõlemas sarjas kindlustada tiitlid nelja võistlusega ja oleme selle üle rõõmsad," märkis Pärn.
Eesti meistrivõistluste klassis 2WD 1600 on Pärn ja Morgan võitnud neli etappi ning tänaseks on nende punktisaagiks 110 punkti. Arvutades välja võimalikud stsenaariumid Saaremaa ralliks, on selge, et Pärna ja Morgani edu kindlustamaks Eesti meistritiitel on piisav. Teisel kohal olevad Kristen Kelement ja Timo Kasesalu kaotavad neile 28 punktiga. Isegi juhul, kui Kelement - Kasesalu peaksid Saaremaa rallil võtma etapivõidu ja power stage võidu eest teenima kolm lisapunkti ning Pärn ja Morgan jääksid punktideta, oleks mõlemal meeskonnal sama palju punkte. Kuna aga Pärnal ja Morganil on rallivõite rohkem, siis kuuluks tiitlivõit ikkagi neile.
Eesti juunioride autoralli meistrivõistluste arvestuses on toimunud viis võistlust ning Pärnal ja Morganil on koos 120 punkti. Maksimumpunktid, mida selle sarja arvestuses Saaremaa rallilt võita, on 35. Seega on selge, et ka selles sarjas on Pärna ja Morgani edu meistritiitli võitmiseks piisav. Juunioride arvestuses samuti teisel kohal olevad Kristen Kelement - Timo Kasesalu jäävad Pärnast ja Morganist maha 37. punktiga. Juhul, kui mehed Saaremaalt punktid kirja saavad, ei tohiks nende teist kohta keegi ohustada. Selles sarjas on veel tänase seisuga kõige lahtisem kolmas koht, mille eest asuvad Saaremaal heitlusesse Rasmus Uustulnd - Imre Kuusk ja vennad Rohtmetsad.
Tänavused meistritiitlid Eestis ei oleks olnud võimalikud ilma Soome rallisõitja Niko-Pekka Niemineni ja tema isa toetuseta, kelle firma Katap Racing OY võistlusautoga Eesti autoralli meistrivõistlustel osaletakse. "Meie koostöö Katap Racinguga on olnud edukas ja oleme selle eest neile väga tänulikud," märkis Pärn.
"Tänavusel aastal on meie põhieesmärgiks võit DRIVE DMACK Fiesta trofeesarjas autoralli maailmameistrivõistlustel. Eesti meistritiitlid nii täiskasvanute kui ka juunioride meistrivõistluste arvestuses on meile tänavu vaid boonuseks. Oleme Eestis saavutatuga rahul," sõnas Sander Pärn. Ta lisas, et siht on edukalt lõpetada hooaeg MM-etapil Hispaanias, kus sõidetakse Drive DMACK Fiesta Trophy-sarja viimane ehk viies etapp. "Oleme seda sarja algusest peale juhtinud ja tahame selle sarja ka esimestena lõpetada. Võit tagab meile järgmiseks aastaks koha autoralli maailmameistrivõistluste WRC2 sarjas, mis oleks mulle ühe suure unistuse täitumiseks," rääkis Pärn.
"Minul on olnud läbi terve oma rallikarjääri suurepärane meeskond," jätkas Pärn. "Mind on nõustanud ja aidanud Kuldar Sikk, Urmo Aava, Andrus Laur, Kris Meeke, Kristo Kraag, Juss Roden, Markko Märtin ja loomulikult Ken Järveoja, kes on olnud mulle nii kaardilugeja kui nõunik-abimees karjääri algusest kuni tänaseni. Samas on mul ka terve rida professionaalseid koostööpartnereid, kes oskavad vaadata ka suuremat pilti. Ilma nendeta ei oleks me täna olemasolevat positsiooni võtta saanud. Erilised kiidusõnad tahaks öelda Indrek Tammverele ja tema poolt juhitud mehaanikute meeskonnale, kes hoolitsevad meie võistlus- ja treeningautode eest Eestis."
Pärn loodab, et Tartu rallil kindlustatud Eesti meistritiitlid annavad innustust ja jõudu kogu tiimile juurde selleks, et pürgida edasi suuremate eesmärkide poole. "Selleks, et minna edasi, tuleb vahel teha ka samm tagasi. Meie otsus istuda kahe aasta eest uuesti neljarattaveolisest autost esirattaveolisesse autosse oli raske ja et muuta keskkonda rahvusvahelisemaks, kutsusime aasta tagasi appi kaardilugeja James Morgani. Mulle üllatuseks ei olnudki inglise keelse legendi peale üleminek nii raske, kui esmapilgul arvata võis. James Morganiga koos on ehk suuremad võimalused integreeruda rahvusvahelisse ralliseltskonda. Tegime raskel hetkel riskantsed otsused ja oleme siit edasi püüdlemas WRC-maailma poole," ütles Pärn.
|
|
|
|