Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Tartu ralli > Aleksei Lukjanuk kindlustas Tartu rallil meistritiitli |
|
Aleksei Lukjanuk kindlustas Tartu rallil meistritiitli
|
Loe lisaks |
|
|
12.-13. septembril Tartumaal peetud autoralli lõpetasid üldvõidu ja N4 klassi esikohaga Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov. Sellega kindlustasid külalisvõistlejad endile enne hooaja viimast etappi tiitlivõidu.
Planeeritud kaheteistkümnest kiiruskatsest toimus äsjasel Tartu rallil kümme. Ära jäid avapäeva kaks esimest kiiruskatset. Võidusõit sai seega alguse Tartu lauluväljaku ümbruses sõidetud n-ö kolmandast kiiruskatsest, kus 0,6-sekundilise eduga teenisid katsevõidu välja Roland Murakas - Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo 10). Sama katse korduval läbimisel said identse aja kirja Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer Evo 10) ning Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10). Just nende meeste vahel algaski põnev võidusõit.
Pingelises võitluses esimesel Tartu rallil olid nad nii hoos, et said võrdse aja kirja veel kahelt lisakatselt, olles kiireimad üheksandal ning kümnendal kiiruskatsel.
Võidusõitu dikteerinud meeste selja taga vahetati kohti järjepidevalt. Kui Roland Murakas - Kalle Adler hingasid liidreile kuklasse veel viienda kiiruskatse järel, siis kuuenda katse lõppedes olid kolmandale positsioonile kerkinud Egon Kaur - Erik Lepikson (Mitsubishi Lancer Evo 10). Värskelt kohta parandanud meeste jaoks lõppes võidusõit paraku õnnetult seitsmendal kiiruskatsel, kui auto kiirel lõigul üle katuse rullus ja põlema süttis. Sõitjad toimetati arstlikku kontrolli.
Seitsmenda kiiruskatse järel tõusid kolmandale positsioonile Kaspar Koitla - Mait Laidvee (Mitsubishi Lancer Evo 9), kes võtsid seda sõitu treeninguna enne Soome autoralli meistrivõistluste etappi. Tänavu Soome meistrisarjale keskenduvate võistlejate autot vaevasid aga turboprobleemid ja üldises pingereas langesid nad ralli lõpuks 19. kohale.
Rallit tempokalt alustanud Roland Murakas - Kalle Adler jätsid võistluse pooleli pärast üheksandat kiiruskatset, põhjuseks probleemid auto mootoriga.
Kui liidrid hakkasid vähehaaval eest libisema, olid mitmete rivaalide ebaõnne tõttu kolmandaks tõusnud Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9). Lõpuks korraliku hoo üles saanud tallinlased säilitasid kolmanda positsiooni kuni ralli lõpuni.
Tartu ralli võiduni jõudsid Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov, kes kindlustasid sellega endile N4 klassis tänavu tiitlivõidu. Külalisvõistlejad edestasid Siim Plangit ja Marek Sarapuud kokkuvõttes 9,9 sekundiga. Rainer Aus ja Simo Koskinen jäid võitjaist 30,1 sekundi kaugusele. Neile omakorda pool minutit kaotasid Markus Abram - Rein Jõessar (Mitsubishi Lancer Evo 10), kes lõpetasid ralli neljandana.
"Lõhkusin autot liiga palju ja ei saanud rütmi kätte," nentis Abram. "Kiirust on, aga ei oska seda stabiilselt realiseerida."
Kaherattaveoliste autode tinglikus paremusjärjestuses olid parimad Toomas Vask - Taaniel Tigas (BMW M3), kes lõpetasid ralli absoluutarvestuse kuuenda kohaga. Nemadki teenisid tiitlivõidu välja enne hooaja viimast osavõistlust.
Eesti autoralli meistrivõistluste otsustav etapp sõidetakse 10.-11. oktoobril Saaremaal.
Tartu ralli 2014 tulemused
1. Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer Evo 10) 39:24,5
2. Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10) +9,9
3. Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +30,1
4. Markus Abram - Rein Jõessar (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:00,4
5. Ranno Bundsen - Robert Loshtshenikov (Mitsubishi Lancer Evo 6) +2:29,5
6. Toomas Vask - Taaniel Tigas (BMW M3) +2:33,0
7. Hendrik Kers - Viljo Vider (Mitsubishi Lancer Evo 5) +2:44,0
8. Meelis Orgla - Jaan Halliste (Mitsubishi Lancer Evo 7) +3:19,8
9. Dmitri Nikontšuk - Aleksander Potesov (BMW M3) +3:46,3
10. Juri Sidorenko - Sergei Larens (Mitsubishi Lancer Evo) +4:03,4
|
|
|
|