Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
30. august 2014 20:36
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Karl Kruuda ja Juha Salo lõpetasid Turu ralli võrdse ajaga. Foto: Janne Pieviläinen

Kruuda võitis ülipingelise lahingu Salo ees identse ajaga

 Loe lisaks
Karl Kruuda püüab Soomes Turu rallil klassivõitu

29.-30. augustil sõidetud Soome autoralli meistrisarja viiendal etapil saavutasid üldvõidu SM1 arvestuses võistelnud Karl Kruuda ja Martin Järveoja. Eestlastega identse aja said kirja SM2 arvestuses sõitnud Juha Salo - Marko Salminen.

Karl Kruuda ja Martin Järveoja asusid SM1 arvestuses Turu ralli liidriteks juba avakatse järel. Kolmest kiiruskatsest koosnenud esimese rallipäeva lõpetasid Printsport võistkonna ridades sõitnud eestlased samuti parimal positsioonil.

Laupäeval võisteldi viiel kiiruskatsel. Vihast duelli pidasid neil katsetel Ford Fiesta S2000 ralliautol võistelnud Karl Kruuda - Martin Järveoja ning Ari Vihavainen - Jani Vainikka, kelle istumise all Mitsubishi Lancer WRC. Otsustava katse võitsid küll soomlased, kuid eestlaste 7,1-sekundilisest edust jäi siiski järgi 0,9 sekundit. See tähendas, et põhjanaabritel tuli leppida SM1 arvestuses teise kohaga.

Ralli lõppvaatus kujunes seekord ülimalt pingeliseks. Karl Kruuda ja Martin Järveoja ei saanud mitte pelgalt omas arvestusgrupis esikohta, vaid nad teenisid välja ka üldvõidu - ja nii imelik kui see ka ei ole, 0,0 sekundilise paremusega SM2 arvestuses võidutsenud Juha Salo ja Marko Salmineni ees. Kuna kummalgi võistluspaaril oli ralli lõppedes identne aeg 45 minutit ja 49,6 sekundit, võeti pingerea määramisel aluseks avakatse aeg. See oli Kruudal Salo omast poole sekundi võrra parem.

"See oli tore võidusõit," kommenteeris Salo lakooniliselt. Ta vihjas, et lõppresultaat ei olnud siiski päris see, mida ihaldanuks. "Aga auto, rehvid ja kõik muu toimis suurepäraselt. Tampere ralli on veel tulemas, eks me näe, mis seal korda saadame," lisas soomlane, kes alistas rivaalid SM2 arvestuses, kus võisteldakse neljarattaveoliste N-rühma autode ning R4 ja FIN N 4WD klassi kuuluvate rallimasinatega. Selles arvestuses saavutasid äsjasel Turu rallil teise koha Kaspar Koitla ja Mait Laidvee. Mitsubishi Lancer Evo üheksal sõitnud eestlasi lahutas kiireimatest 31,3 sekundit. Nende järel olid kolmandad Kristian Kiviniemi - Matti Kangas. Soomlased jäid eestlastele alla 1,2 sekundiga.

"See on hea tulemus," rõõmustas Kaspar Koitla ralli lõppedes. "Meil oli probleeme tuledega ja kaotasime palju aega," jätkas ta ja ütles: "aga nüüd on juba uus eesmärk seatud - tahame Tamperes võita! Usun, et viimane etapp tuleb põnev."

Klasside R5, Super 2000 Rally (2.0 ja 1.6T) ja FIN R 4WD (sh kuni 2002. aasta lõpuni valmistatud WRC-autod) ühisarvestuses Turu rallil võiduni jõudnud Karl Kruuda tunnistas, et tunneb nii tasavägises võistluses saavutatud võidu üle heameelt. "Sain siit uue õppetunni - tuleb juba avakatsest alates peal hoida, sest see võib lõpuks olla olulise tähtsusega. Salo ja Vihavainen olid siin tõsiselt kiired. Et absoluutarvestuse kolm esimest mahuksid 0,9 sekundi sisse, see ei ole tavaline!"


Fotod: Janne Pieviläinen

Äsjase võiduga astus Karl Kruuda sammukese lähemale tiitlivõidule Soome autoralli meistrisarjas. Seni oli SM1 arvestuses liider Jarkko Nikara 6 punktiga Karl Kruuda ees, kuid nüüd tõusis eestlane tabeli tippu. Kruudal on nüüd kirjas 85 punkti, Vihavainenil 69,5 ja Nikaral 66. Kaardilugejate arvestuses oli aga Martin Järveoja juba enne Turu rallit tabeliliider.

Meistrisarja liidriks tõusis värskelt ka Kaspar Koitla. Eestlane on kogunud 108,5 punkti. Lähima konkurendi Joni Nikko arvel on 104 punkti. Nii Kristian Kiviniemi kui ka Teemu Asunmaa on seniste võistlustega teeninud võrdselt 73,5 punkti.

Soome autoralli meistrivõistluste viimane etapp sõidetakse septembri lõpul Tamperes.



Turu ralli 2014 tulemused


1. Karl Kruuda - Martin Järveoja (Ford Fiesta S2000) 45:49,6
2. Juha Salo - Marko Salminen (Mitsubishi Lancer Evo 10 R4) 45:49,6
3. Ari Vihavainen - Jani Vainikka (Mitsubishi Lancer WRC) +0,9
4. Kaspar Koitla - Mait Laidvee (Mitsubishi Lancer Evo 9) +31,3
5. Kristian Kiviniemi - Matti Kangas (Mitsubishi Lancer Evo 10 R4) +32,5
6. Joni Nikko - Jarno Ottman (Mitsubishi Lancer Evo 9) +35,9
7. Jussi Vainionpää - Mika Juntunen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1.34,2
8. Teemu Asunmaa - Tomi Ikonen (Subaru Impreza WRX Sti R4) +1:55,5
9. Kari Hämälainen - Risto Pietiläinen (Ford Fiesta S2000) +2:05,8
10. Janne Eronen - Ville Mäkelä (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2.19,5
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia